דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת האלופות: מכבי חיפה הפסידה 2:0 לבנפיקה ליסבון במחזור הפתיחה

הירוקים מהכרמל שיחקו מצויין במחצית הראשונה שהסתיימה בשוויון ללא שערים, אך ספגו פעמיים תוך ארבע דקות סמוך לפתיחת המחצית השנייה | רפא סילבה (50) ואלכס גרימלדו (55) כבשו עבור הקבוצה מפורטוגל

שחקני קבוצת הכדורגל מכבי חיפה ומאמנם ברק בכר לאחר המשחק בליסבון במחזור הפתיחה של ליגת האלופות (צילום: AP Photo/Armando Franca)
שחקני קבוצת הכדורגל מכבי חיפה ומאמנם ברק בכר לאחר המשחק בליסבון במחזור הפתיחה של ליגת האלופות (צילום: AP Photo/Armando Franca)
אור גואטה

מכבי חיפה, אלופת המדינה בשנתיים האחרונות, הפסידה הערב (שלישי) 2:0 לבנפיקה ליסבון במחזור הפתיחה של ליגה האלופות. לירוקים מהכרמל מצפה התמודדות גם עם פריס סן-ז'רמן ויובנטוס, מהקבוצות הטובות ביבשת.

החניכים של ברק בכר הצליחו להחזיק מעמד במהלך המחצית הראשונה, שלאחר 45 דקות שקולות יחסים הסתיימה ללא שערים. במחצית השנייה, הירוקים קיוו לעלות טוב יותר מחדרי ההלבשה, אך לאחר 5 דקות אלכס גרימלדו בישל שער לרפא סילבה, והוסיף שער ענק משלו 4 דקות בלבד מאוחר יותר. בשאר הזמן אלופת ישראל לא הצליחה לייצר מצבים משמעותיים, וירדה מהמגרש כשהיא סופגת את הפסד הבכורה שלה במפעל העונה.

בשבוע הבא פריז סן ז׳רמן תגיע לישראל ותתמודד מול מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר, יחד עם סוללת כוכבי העל שכוללת את ליונל מסי, קיליאן אמבפה וניימאר הברזילאי.

מוקדם יותר היום ניצחה קבוצת הנוער של מכבי חיפה 0:1 את קבוצת הנוער של בנפיקה במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות לנוער, אליו העפילה בעקבות העפלתה של הקבוצה הבוגרת.

אמנם ישנה תמימות דעים בסוכנויות ההימורים על כך שגם אם חיפה תצליח לצבור נקודות, שלב הבתים יסתיים כשחיפה במקום הרביעי והאחרון בבית שלה, אך היא יכולה להתנחם בכך שתכניס לכיסה לא פחות מ-80 מיליון שקלים ממענק העלייה לתחרות, מכירת כרטיסים וזכויות שידור, וכן סכומים נוספים מצבירת נקודות ומהגדלת המכירות בחנות המועדון.

במידה וחיפה תסיים במקום השלישי, מה שקרה בהופעתה הראשונה בשלב הבתים לפני 20 שנה, היא תמצא את עצמה בשמינית הגמר של הליגה האירופית ותכניס לכיסה כ-1.8 מיליון שקלים נוספים, וסכומים נוספים מזכויות שידור וכרטיסים.

הביקוש גדול, המנויים מרוויחים

המשחקים במפעל היוקרתי מושכים את האוהדים הישראלים לנסות ולהשיג כרטיסים, ובקבוצות סגורות נצפו אף נסיונות לספסר בכרטיסים עם מחירים של אלפי שקלים לכרטיס בסמי עופר כדי לראות שלוש מהקבוצות הגדולות ביבשת על כוכביהן בארץ הקודש, כשבראשם מסי, ניימאר ואמבפה מפריס סן-ז'רמן.

מכבי חיפה תארח את המשחקים באצטדיון סמי עופר בעיר, שהוא האצטדיון הפעיל הגדול והמפואר בישראל, עם 30,780 מקומות, מתוכם כ-1,500 מקומות הוקצו לאופ"א ולאוהדי הקבוצה האורחת, שיירכשו באירופה. בניכוי יציע עיתונאים ו-VIP, לאוהדים הישראלים יישארו כ-29,000 כרטיסים לרכישה, אבל גם מתוך 29 אלף יש לנכות את זכות הראשונים הניתנת לכ-22,000 המנויים של מכבי חיפה, כולל מנויי "גרין פלוס", מה שמשאיר 7,000 כרטיסים בלבד לאוהדים שיצליחו לרכוש את הכרטיסים למשחקים האטרקטיביים.

מכבי חיפה חוגגת את העלייה לשלב הבתים ליגת האלופות, לאחר 2:2 בבלגרד (צילום: AP/Darko Vojinovic)
מכבי חיפה חוגגת את העלייה לשלב הבתים ליגת האלופות, לאחר 2:2 בבלגרד (צילום: AP/Darko Vojinovic)

זו תהיה ההופעה השלישית של המועדון מהכרמל בליגת האלופות של אירופה, והשישית של מועדון ישראלי כלשהו. בהופעתם הראשונה לפני 20 שנה בדיוק, הירוקים הדהימו את אירופה כשניצחו את מנצ'סטר יונייטד ואת אולימפיאקוס, וסיימו במקום השלישי.

את הופעתם השנייה במפעל, בעונת 2009/10, הירוקים יעדיפו לשכוח, כשהפסידו את כל משחקיהם וסיימו את שלב הבתים ללא נקודות וללא שערים. גם מכבי תל אביב הופיעה פעמיים בשלב הבתים היוקרתי בעונות 2004/05 ו-2015/16, והפועל תל אביב הופיעה אף היא פעם אחת בעונת 2010/11, בין היתר מול בנפיקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!