דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"הפנומן" תולה את המחבט: רוג'ר פדרר הודיע על פרישה מטניס

הטניסאי השוויצרי האגדי (41) שזכה במהלך הקריירה ב-20 תארי גרנד סלאם, הודיע שיפרוש ממשחק פעיל ואמר: "הגוף סימן לי שהגיע הזמן, הטניס התייחס אליי בצורה יותר טובה ממה שחלמתי"

רוג'ר פדרר בטורניר הרולאן גארוס (צילום: AP Photo/Thibault Camus)
רוג'ר פדרר בטורניר הרולאן גארוס (צילום: AP Photo/Thibault Camus)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סוף עידן בספורט העולמי, רוג'ר פדרר פורש מטניס. אחד מגדולי הטניסאים בכל הזמנים ומי שהפך לאייקון ספורט ענק הודיע היום (חמישי) כי יתלה את המחבט אחרי גביע "לייבר" בלונדון.

השוויצרי (41) הודיע על החלטתו באמצעות חשבונותיו ברשתות החברתיות וקיבל את ההחלטה לסיים את הקריירה המפוארת שלו לאחר טורניר הראווה בלונדון, שהייתה אחד המקומות האהובים עליו במהלך הקריירה, שם זכה בלא פחות משמונה תארי גרנד סלאם בטורניר ווימבלדון.

פדרר, אחד מהספורטאים האהודים ביותר בעולם, פרסם סרטון בו אמר: "לכל משפחת הטניס שלי ומעבר לכך, מכל המתנות שהטניס נתן לי במהלך השנים, המתנה הנהדרת מכולן, ללא ספק, הייתה האנשים שפגשתי לאורך הדרך. החברים שלי, היריבים שלי ומעל כולם האוהדים שמעניקים לספורט את החיים שלו".

פדרר המשיך ואמר: "היום אני רוצה לחלוק איתכם חדשות. כמו שרבים מכם יודעים, שלוש השנים האחרונות הציבו בפניי אתגרים כמו פציעות וניתוחים. עבדתי קשה כדי לחזור לשיא הכושר והיכולת, אבל אני גם מודע ליכולות של הגוף שלי ולגבולות שלו והמסר שהוא שלח לי לאחרונה היה ברור. אני בן 41, שיחקתי יותר מ-1,500 משחקים בלמעלה מ-24 שנה.

"הטניס התייחס אליי בצורה יותר טובה ממה שחלמתי. עכשיו אני חייב לזהות את הזמן הנכון כדי לסיים את הקריירה התחרותית שלי. גביע לייבר בשבוע הבא בלונדון יהיה אירוע ה-ATP (ארגון טניס הגברים העולמי) האחרון בקריירה שלי. אמשיך לשחק טניס בעתיד, אבל לא בגרנד סלאמים או בסבב. זו החלטה מתוקה ומרה כי אתגעגע לכל מה שסבב הטניס העניק לי, אבל באותו הזמן יש הרבה מה לחגוג".

"אני מחשיב את עצמי כאחד האנשים עם הכי הרבה מזל בעולם, ניתן לי הכישרון לשחק טניס ועשיתי את זה ברמה שלא האמנתי וכמות זמן שלא חשבתי שתהיה אפשרית. אני רוצה להודות לאשתי המדהימה מירקה, שחוותה איתי את כל הרגעים. היא חיממה אותי לפני משחקי גמר, צפתה באינספור משחקים אפילו בזמן ההיריון וסבלה את הצדדים המוזרים שלי ביחד עם הצוות שלי במשך יותר מ-20 שנה".

רוג'ר פדרר זוכה באוסטרליאן אופן 28 בינואר 20158 (צילום: AP Photo/Dita Alangkara)
רוג'ר פדרר זוכה באוסטרליאן אופן 28 בינואר 20158 (צילום: AP Photo/Dita Alangkara)

פדרר המשיך ואמר: "אני רוצה להודות גם לארבעת ילדיי הנהדרים, שתמיד סקרנים לחקור ולבקר במקומות חדשים וליצור זיכרונות נהדרים. לראות את המשפחה שלי מעודדת אותי מהיציעים זו תחושה שאנצור לנצח בליבי. אני רוצה גם להודות להוריי האוהבים, אחותי היקרה, תודה לכל המאמנים שהדריכו אותי בצורה הנכונה, הייתם נהדרים. אני רוצה גם להודות לאיגוד הטניס השוויצרי, שאנשיו האמינו בי מגיל צעיר ואפשרו לי התחלה אידיאלית לקריירה. אני רוצה גם להודות לצוות המדהים שלי והאנשים שנתנו לי את העצות הכי טובות ותמיד היו שם בשבילי. כולכם מדהימים ואהבתי כל רגע איתכם.

"אני רוצה להודות לספונסרים שלי שהפכו למשפחה ולכל הטורנירים והצוותים שעובדים קשה מאוד כדי לקבל את כולנו תמיד בצורה נהדרת. אני רוצה להודות גם ליריבים שלי במגרש. הייתי בר מזל לשחק במשחקים ענקיים, שלא אשכח לעולם. נלחמנו תמיד בצורה הוגנת ומכובדת ותמיד ניסיתי לכבד את ההיסטוריה של המשחק. אני מרגיש אסיר תודה. דחפנו אחד את השני אל הקצה ולקחנו את הטניס לרמה חדשה".

"מעל הכול, אני רוצה להודות לאוהדים הנהדרים שלי. לעולם לא תדעו כמה כוח ואמונה נתתם לי. התחושה מעוררת ההשראה להיכנס לאצטדיון מלא ואווירה נהדרת זה מה שסיפק לי הכי הרבה ריגוש. בלעדיכם, ההצלחות האלה היו מרגישות בודדות ולא מלאות באושר ושמחה. 24 השנים האחרונות בסבב היו מלאות בחוויות. לפעמים זה מרגיש כמו 24 שעות, חוויתי כל כך הרבה חוויות וריגושים שזה נראה שכבר חייתי חיים שלמים".

"זכיתי לשחק לעיניכם ביותר מ-40 מדינות שונות. צחקתי ובכיתי, הרגשתי אושר וכאב ומעל הכול הרגשתי חי. בזמן הנסיעות שלי פגשתי אנשים שיישארו חברים לנצח, שבאופן עקבי פינו זמן כדי להגיע לצפות בי משחק ולעודד אותי. תודה לכם".

"כשהאהבה שלי לטניס התחילה הייתי מביא כדורים בטורניר הבית שלי בבאזל. נהגתי לצפות בשחקנים בפליאה. הם היו כמו ענקים בשבילי והתחלתי לחלום. החלומות הוליכו אותי קדימה ולעבוד קשה בשביל להגשים אותם. ההצלחה סיפקה לי ביטחון והייתי בדרך למסע המדהים ביותר שהוביל אל היום הזה. אני רוצה להודות לכולם מסביב לעולם, לכל מי שעזר להפוך את החלומות של ילד שוויצרי למציאות. בסופו של דבר, למשחק הטניס, אני אוהב אותך ולא אעזוב אותך לעולם".

פדרר החל את הקריירה המפוארת ב-1998, ומאז זכה ב-20 תארי גרנד סלאם, 8 מהם בווימבלדון, 6 באוסטרליה, 5 בארה"ב ופעם אחת ברולאן גארוס. הפנומן זכה שש פעמים בטורניר המאסטרס, יש לו גם מדליית זהב אולימפית מ-2008, בה זכה יחד עם חברו סטן ואוורינקה ומדליית כסף אולימפית מלונדון 2012. הוא גם זכה עם נבחרת שוויץ בגביע דייויס ב-2014.

בסך הכל זכה ב-103 תארים (מקום שני בהיסטוריה), כשהוא מחיק במאזן של 275-1251 של ניצחונות לעומת הפסדים. הוא הרוויח במהלך הקריירה יותר מ-130 מיליון דולר מזכיות כספיות מטניס.

מסי: "פדרר היה עילוי, גאון, ומודל לחיקוי לכל ספורטאי"

סרינה וויליאמס, שהודיעה אף היא על פרישה לאחרונה, פרסמה פוסט: "רציתי למצוא את הדרך המושלמת לומר זאת, בדיוק כמו הקריירה המושלמת שלך", כתבה, "מאז ומתמיד הערצתי וראיתי בך מודל לחיקוי. המסע שלנו היה כל כך דומה. הענקת השראה למיליוני אנשים – כולל אותי – ולעולם לא נשכח את זה. אני מצדיעה לך. ברוך הבא למועדון הפורשים, ותודה שהיית אתה".

היריב הגדול רפאל נדאל נפרד: "זהו יום עצוב לי באופן אישי ולעולם הספורט. קיוויתי שהרגע הזה לא יגיע. היה לי הכבוד והפריווילגיה להיות איתך על המגרש ולחוות רגעים מדהימים ובלתי נשכחים".

אלוף ארצות הברית הטרי והמדורג ראשון בעולם, קרלוס אלקראס בן ה-19: "רוג'ר היה אחד מהאלילים שלי ומקור להשראה. תודה על כל מה שעשית עבור הספורט שלנו. מאחל לך את כל ההצלחה בעולם".

מי שעוד נפרד היה ליונל מסי שכתב בעמוד האינסטגרם שלו: "פדרר היה גאון, עילוי. הוא יוצא דופן בהיסטוריה של הטניס ומהווה מודל לחיקוי לכל ספורטאי, כולל אותי. נתגעגע לראות אותך על המגרש, גורם לו להנאה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!