דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עלמא יעקבי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים: "אם נמשיך לעלות ברמה נגיע גם לאולימפיאדה"

הסנטרית בת ה-18, כבשה 15 שערים באליפות אירופה, אותה סיימה ישראל במקום ה-6 והעפילה לראשונה לאליפות העולם | בראיון ל'דבר' מספרת יעקבי על ההישג וההתקדמות של ישראל בענף: "מאוד מרגש שבגיל הזה סומכים עליי"

עלמא יעקבי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
עלמא יעקבי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים. "עבדנו ביחד כקבוצה ולא הפסקנו להילחם" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ענף הכדורמים בישראל ממשיך לשבור שיאים ולהתקדם בצעדי ענק. נבחרת הנשים העפילה לראשונה בתולדותיה לאליפות העולם שתיערך בשנה הבאה ביפן. לאחר שסיימה במקום השישי באליפות אירופה שהתקיימה בתחילת החודש בקרואטיה. "אם נמשיך את העלייה ברמה נגיע גם לאולימפיאדה, זה החלום", אומרת סנטרית הנבחרת עלמא יעקבי בראיון ל'דבר'. 

כבר המשחק הראשון באליפות, פגשה ישראל את נבחרת צרפת החזקה למשחק קריטי ואולי הכי חשוב בכל התחרות. ישראל עלתה למשחק בידיעה שזאת הנבחרת שהיא צריכה לנצח, כדי להעפיל לרבע הגמר מהמקום השלישי בבית המוקדם ולהימנע מאחת הנבחרת החזקות בעולם במפגש במשחקי הדירוג.

"התכוננו המון למשחק הזה, ידענו שהמשחק הראשון שלנו בטורניר הולך להכריע לנו את העתיד באליפות. למדנו את השחקניות ובאנו מאוד מוכנות", מספרת יעקבי, שכבשה 15 שערים לזכות הנבחרת במהלך הטורניר. "התחלנו טיפה בלחץ, אבל אז הצלחנו לצמצם את הפער שהן פתחו ולעקוף אותן. מהרגע שעלינו ליתרון, שמרנו על הפער, עבדנו ביחד כקבוצה ולא הפסקנו להילחם עד הרגע שנגמר המשחק".

יעקבי בת ה-18, הצטיינה במשחק עם ארבעה שערים שעזרו לישראל לנצח 7:8 את צרפת. "זה היה מאוד מרגש, אבל בעיני לא יכולתי לשים את כל ארבעת השערים האלו בלי החברות שלי לקבוצה. זה היה של כולנו ביחד".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים חוגגת את הניצחון על קרואטיה באליפות אירופה (צילום: LEN)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים חוגגת את הניצחון על קרואטיה באליפות אירופה (צילום: LEN)

ישראל העפילה לראשונה לרבע הגמר ולאחר הפסד ליוון החזקה ברבע הגמר, היא פגשה את קרואטיה המארחת במשחק על הכרטיס לאליפות העולם. המשחק התחיל ברבע הראשון צמוד שנגמר בתיקו שלוש, ברבע השני ישראל השתחררה וברחה ליתרון של ארבעה שערים אותו היא הגדילה עד הניצחון בסיום 8:15.

"בהתחלה באנו בטיפה לחץ, זאת הפעם הראשונה שהגענו למעמד הזה", מספרת יעקבי. "ברבע הראשון ראינו שהן לא איום בשבילנו ואנחנו באמת יותר טובות מהן. ברגע שהבנו את זה התחלנו להילחם יותר ונכנסנו יותר למשחק וברבע השני כבר ממש טרפנו את המים". 

איך חגגתן את ההישג והעפלה לאליפות העולם?
"שמחנו והתרגשנו, אבל לא יצאנו להרים כוסית או משהו בסגנון. הזמנו מקדונלד'ס". 

איך את מסכמת את האליפות ברמה האישית?
"אני מאוד מרוצה מאיך ששחקתי באליפות הזו. תמיד יש מה לשפר, עשיתי טעויות, אבל למדתי מהן. בדיוק חזרתי מפציעה ארוכה בברך, חששתי שזה ישפיע עליי במהלך האליפות, אבל אני מרגישה שמהצד המנטלי הצלחתי להתגבר על זה".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים מול קרואטיה באליפות אירופה (צילום: LEN)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים מול קרואטיה באליפות אירופה (צילום: LEN)

חגגת יום הולדת 18 במהלך אליפות אירופה, איך זה הרגיש לך להיות חלק מהנבחרת בגיל כזה?
"זה מאוד מרגש שבגיל הזה סומכים עליי ואני יכולה לשחק בנבחרת הבוגרת ולייצג את המדינה שלי. ידעתי שהנבחרת לא תעלה ותיפול עליי, זה לא יהיה רק על הכתפיים שלי. זה עזר לי להביא מעצמי את המקסימום".

"את הולכת לחטוף הכי הרבה במשחק"

יעקבי החלה את דרכה בענף בגיל 11, בעקבות אביה ואחיה. "אבא שלי שיחק כאשר היה ילד. כאשר הייתי בכיתה ה' עברנו לתל אביב. אח שלי הצטרף ובעקבותיו הצטרפתי גם אני. אהבתי את זה ישר, מאוד התחברתי לזה. אחרי כמה שנים התחלתי לקחת את זה ביותר רצינות, הבנתי שזה מעבר לסתם לכיף".

יעקבי משחקת בעמדת הסנטר החשובה של הנבחרת. היא השחקנית הגבוהה בנבחרת (1.80 מטר). "הסנטר הוא בעצם קצת כמו כדורסל. יש חמישה שחקנים שעובדים בקשת והסנטר הוא באמצע מול השער. תפקיד שהוא טיפה יותר פיזי משאר התפקידים. את בעצם השחקנית הכי מסוכנת במגרש, את נמצאת מול השער של הקבוצה היריבה, אז לוחצים עלייך יותר. מעבר לכוח הפיזי המאוד גדול צריך בעמדה הזאת גם חוסן מנטלי, את הולכת לחטוף הכי הרבה במשחק".

היכולת הטובה שלה בנבחרות הצעירות העניקה לה בקיץ 2021, הזמנה יוקרתית לטורניר ג'וניור אולימפיק בקליפורניה. יעקבי הוזמנה לקבוצה '680' שזכתה במקום הראשון בטורניר היוקרתי, אותו סיימה יעקבי עם ממוצע של כ-3 שערים למשחק. "זה היה מאוד מרגש ומעצים שהזמינו אותי, הרגשתי שרואים אותי. זה טורניר שפתח לי את העיניים לראות שיש מעבר. אם בישראל יש 4 קבוצות, שם יש כמות מטורפת של קבוצות ואנשים שחלק מהענף".

עלמא יעקבי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים. "רוצה לשחק במכללות ובאירופה" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
עלמא יעקבי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים. "רוצה לשחק במכללות ובאירופה" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

איך אפשר להמשיך ולקדם את הענף ולהגיע לרמה של הנבחרות הטובות בעולם?
"צריך להביא עוד מימון לענף. יש לנו רק שתי בריכות בכל הארץ שבאמת מתאימות לכדורמים ולכל הנבחרות הגדולות יש הרבה מאוד בריכות ברחבי המדינה. אי אפשר להתחרות איתן כך, כשלהן יש את כל המשאבים האלו ולנו אין". 

מה המטרות שלך לשנים הקרובות?
"אני רוצה לשחק במכללות ואני גם רוצה לשחק באירופה. אז אני עדיין מנסה להבין מה יותר הכיוון שלי להמשך. במבט קדימה, אני רוצה להישאר בספורט ולשלב במקביל לימודים ותואר. להמשיך לשחק בנבחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!