דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מהאולפנה לנבחרת ישראל: קרן אור אדרי פותחת עונה בדאבליסטית וכבר שיחקה נגד יובנטוס

אדרי (19), השחקנית הראשונה בנבחרת ישראל מגוש עציון, החלה את עונתה השלישית במ.ס. קרית גת | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הדרך מקבוצת הילדות ביישוב עד להופעתה בנבחרת ישראל ובליגת האלופות

קרן אור אדרי (מימין) במדי מ.ס. קרית גת מול ליסה בואטין מיובנטוס במוקדמות ליגת האלופות נשים (צילום: Juventus FC via Getty Images)
קרן אור אדרי (מימין) במדי מ.ס. קרית גת מול ליסה בואטין מיובנטוס במוקדמות ליגת האלופות נשים. "חוויה מטורפת לשחק מול כוכבות כאלה" (צילום: Juventus FC via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קרן אור אדרי קבעה נקודת ציון היסטורית בכדורגל הישראלי, כאשר בדקה ה-84 של המשחק בין נבחרת הנשים של ישראל לבולגריה, נכנסה כמחליפה והפכה לשחקנית הראשונה מגוש עציון שמופיעה בנבחרת ישראל. 

"האמת, לא ציפיתי לקבל דקות משחק במדי הנבחרת הבוגרת, המאמן אמר לי תעלי להתחמם", מספרת אדרי 'לדבר' ."זה היה מטורף, את שומעת ילדות צועקות את השמות של כולן ו-'אל אל ישראל'. ממש התרגשתי לעלות ולשחק". 

קרן אור אדרי במדי נבחרת ישראל בכדורגל. "ממש התרגשתי לעלות ולשחק" (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
קרן אור אדרי במדי נבחרת ישראל בכדורגל. "ממש התרגשתי לעלות ולשחק" (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

אדרי בת ה-19 גדלה ביישוב אפרת בגוש עציון ופתחה היום (חמישי) את העונה השלישית שלה במדי הדאבליסטית מ.ס. קרית גת. לאחר שנת השתלבות וזכייה באליפות הראשונה כשחקנית שמקבלת מדי פעם דקות כמחליפה. "לקח לי קצת זמן. בחודש הראשון היה קשה במיוחד בבוגרות כי הקצב הרבה יותר מהיר והיו זרות, שזה מקפיץ את הרמה".

בעונה שעברה הצליחה אדרי להפוך לשחקנית הרכב בדרך לזכייה נוספת בדאבל המקומי. "היו לי הרבה יותר דקות משחק, בתחילת השנה הייתי בקישור ובסוף השנה עברתי להיות בלמית. היה לי רצף של אליפות ואז גמר גביע לבוגרות ויום אחרי גמר גביע נערות. זה היה מאוד מרגש שזכינו בכולם", אומרת אדרי.

"הכדורגל נפתח ליותר עולמות"

בתור שחקנית שהגיעה לנבחרת מגוש עציון, את רואה עוד שחקניות שיגעו?
"אני חושבת שזה קורה יותר ומתפרס. אני מכירה שתי שחקניות ממש טובות שמשחקות בקטמון והן עלו עכשיו לליגה הראשונה. מרגישים שהענף נפתח ליותר עולמות, זה מרגיש טיפה יותר מקובל בכדורגל הנשים, אז בכל מקום קטן פותחים עוד חוג וקבוצה קטנה. בעיני משנה לשנה יהיו יותר שחקניות". 

את האהבה לכדורגל היא קבלה מאמא שלה, שרית, שגדלה בארה"ב ושיחקה כדורגל בקולג' מקומי, לאחר מכן עלתה לישראל והקימה משפחה באפרת. "אחותי הגדולה התחילה לפני. אמא שלי ראתה שבגיל של אחותי היו הרבה ילדות שרצו לשחק כדורגל ולא הייתה להן קבוצה, אז היא פתחה במתנ"ס קבוצה של ילדות בליגות השכונות בירושלים", מספרת אדרי.

קרן אור אדרי בליגת השכונות בירושלים. "תמיד זכינו בכל הגביעים" (צילום: אלבום פרטי)
קרן אור אדרי בליגת השכונות בירושלים. "תמיד זכינו בכל הגביעים" (צילום: אלבום פרטי)

בהתחלה, שיחקה אדרי עם הבנים בליגה המקומית וכשהגיעה לכיתה ד' הצטרפה ביחד עם החברות שלה לחוג של אמא במתנ"ס. "זה יישוב דתי, אז בהתחלה זה לא היה כזה מקובל", היא אומרת. "שיחקנו בליגת השכונות בירושלים והינו תמיד זוכות בכל הגביעים, לאחר מכן היא פתחה קבוצה בשיתוף פעולה עם קטמון. היום זה כבר מועדון נפרד, יש בו יש כ-80 ילדות מכיתות א' עד ח' באפרת והאזור". 

"המורה לספורט ממש התלהבה שאנחנו משחקות כדורגל"

ב-2019 הובילה אדרי בתור קפטנית, את אולפנת אוריה מגוש עציון להופעה מפתיעה בגמר אליפות התיכונים ארצית בקט-רגל. ההצלחה של קבוצת האולפנה הפתיעה וזכתה לסיקור נרחב, אף אחד לא ציפה משחקניות אולפנה להגיע כל כך רחוק בטורניר המשלב את שחקניות נבחרת ישראל בכדורגל.

"באולפנה לא היה משהו שקשור לספורט. היינו לפעמים יוצאות לאתלטיקה, תחרויות ריצות 60 מטר של האולפנות", מספרת אדרי. "היינו חמש בנות ששיחקנו בקטמון ובית"ר, הייתה לנו מורה לספורט (רחלי קומר-עזיז) שממש התלהבה שאנחנו משחקות כדורגל. היא ראתה שיש טורניר בירושלים של בתי הספר והציעה לנו להירשם ונראה אם אנחנו ברמה לשחק שם. בהתחלה היינו צריכים אישורים מהאולפנה לצאת עם חצאיות ולחזור עם חצאיות, אבל בסך הכל קיבלו את זה ממש יפה".

הקבוצה זכתה בשנה הראשונה שלה באליפות המחוזית בירושלים והודחה בחצי גמר הטורניר הארצי בידי קבוצת האקדמיה של מכבי בנות עמק חפר. כעבור שנה הקבוצה זכתה פעם נוספת באליפות המחוזית והגיעה עד הגמר מול גימנסיה הרצליה וכוכבת הנבחרת טליה זומר. הגימנסיה, המאומנת יותר, הצליחה לעלות את הרמה ולנצח 3:8. "זה חבל להפסיד בגמר, אבל יפה שהגענו לשם ובאולפנה מאוד אהבו ופרגנו".

איך התייחסו באולפנה ובאפרת לבחירה שלכן לשחק כדורגל?
"באולפנה זה היה קצת בעיה, אבל לא אמרו לנו לשחק עם חצאיות, כי זה בלתי אפשרי לשחק ברמות הגבוהות. הינו מגיעות למשחקים עם חצאיות, מחליפות למכנסים וחוזרות לאולפנה עם חצאיות. אני מכירה שחקניות מבית"ר או קטמון שהיו משחקות מדי פעם עם חצאיות. באפרת זה ממש לא, יש הורים שקצת יותר מקפידים, אז הבנות שלהן מגיעות עם חצאיות, אני למשל תמיד הייתי לובשת מכנסים, אבל היו איתי גם בנות שכן העדיפו ללבוש חצאית". 

"חוויה מטורפת לשחק מול יובנטוס, בסיום הלכנו הצטלם עם השחקניות"

מ.ס. קרית גת את העונה בקרב צמרת מול אס"א ת"א ותנסה לזכות בתואר שלישי ברציפות. היא מגיעה לעונה הקרובה, לאחר שהתאמנה במהלך הקיץ ועברה טבילת אש במוקדמות ליגת האלופות ולאחר מכן בגביע אתנה.

שחקניות הקבוצה הרשימו במהלך טורניר המוקדמות עם ניצחון 0:5 על פלורה טאלין האסטונית ומשחק מעולה בטורינו מול אלופת איטליה יובנטוס. "בהתחלה את רואה את ההגרלה ואומרת לעצמך, וואו אין לי סיכוי. לאחר שאת מתאמנת ומתכוננת לזה, את הופכת להרבה יותר אופטימית". אומרת אדרי.

מ.ס. קרית גת חוגגת ניצחון על פלורה האסטונית במוקדמות ליגת האלופות (צילום: עמוד הפייסבוק מ.ס. "גלרום תעופה" קרית גת)
מ.ס. קרית גת חוגגת ניצחון על פלורה האסטונית במוקדמות ליגת האלופות (צילום: עמוד הפייסבוק מ.ס. "גלרום תעופה" קרית גת)

יובנטוס, שהגיעה בשנה שעברה עד רבע גמר ליגת האלופות, התקשתה מול קרית גת וניצחה 3:1 עם שער בדקה ה-90. אדרי פתחה בשני המשחקים והראתה את היכולות שלה בבמה הגדולה מכולן.

"במהלך המשחק הרגשנו שיש לנו סיכוי, אנחנו יכולות לנצח. במחצית ירדנו בפיגור 1:0 אחרי ששיחקנו טוב והייתה אווירה מיוחדת. אחרי שכבשנו את ה-2:1, הרגשנו שאם אנחנו כובשות עוד אחד אנחנו יכולות לעשות פה משהו שאף אחד לא האמין שנעשה", מספרת אדרי. "זאת חוויה מטורפת, במיוחד שהיה לנו משחק טוב. זה רגע שאני אזכור. בסיום המשחק הלכנו להצטלם עם שחקניות יובנטוס, שהן כוכבות בינלאומיות".

מה המטרות של הקבוצה העונה?
"אומרים לנו שהשנה אנחנו נופלות, שלא נזכה שוב פעם. אבל בקבוצה תמיד מביאים זרות טובות, קולעים בול ויש לנו שחקניות ישראליות מעולות בסגל. כל שנה זה נהיה יותר קשה, כל הקבוצות החזקות הביאו זרות טובות ויש להן שחקניות טובות. אני חושבת שיש משהו מיוחד בקרית גת, מרגיש לי ממש מקצועי וגם ביתי. בחדר ההלבשה אנחנו תמיד מאוד ביחד". 

קרן אור אדרי במדי מ.ס. קרית גת. "בטוחה שאני רוצה להתקדם לליגה יותר בכירה" (צילום: אלבום פרטי)
קרן אור אדרי במדי מ.ס. קרית גת. "בטוחה שאני רוצה להתקדם לליגה יותר בכירה" (צילום: אלבום פרטי)

מה המטרות האישיות שלך?
"אני רוצה לתפוס את המקום שלי בקישור של הקבוצה. אני מרגישה שכל שנה שלי בקרית גת אני משתפרת ומקווה שזה יקרה גם השנה". 

יש לך מחשבות לשחק בחו"ל או במכללות בארה"ב בהמשך הקריירה?
"עוד לא החלטתי מה הכיוון הסופי שלי, אם לשחק באירופה או ללכת לקולג'. בסוף כן חשוב לי ללמוד משהו חוץ מכדורגל, אבל יכול להיות שאלמד פה ואז אצא לאירופה. אני בטוחה שאני רוצה להתקדם לליגה יותר בכירה. עכשיו יש יותר שחקניות שיוצאות לאירופה או למכללות ורואים את זה בנבחרת שהשחקניות הרבה יותר טובות". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!