דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2016 לנשיאות ארה"ב

יום הבחירות - מתעדכן / נצחון לטראמפ בפלורידה, אוהיו, ויסקונסין וצפון קרוליינה

האם טראמפ יכה את התחזיות? לאחר שהמועמד הרפובליקני מוביל כעת בכמה מהמירוצים המרכזיים, למרות שעוד מוקדם להכריז מי ינצח בהם. הניו יורק טיימס: 77% שטראמפ יבחר. יום ההחלטה, עדכונים חיים

מחכים בתור לקלפי במיסיסיפי  (צילום: סוכנות AP).
מחכים בתור לקלפי במיסיסיפי (צילום: סוכנות AP).

06:30

רשת פוקס חוזה כי טראמפ ינצח בויסקונסין, מדינה שעל פי כל הסקרים קלינטון הייתה אמורה לזכותה בה.

06:23

קלינטון מנצחת בוושינגטון. מירוצים צמודים בשאר מדינות המפתח.

06:00

קלינטון מנצחת בקליפורניה והוואי. טראמפ מנצח באיידהו.

05:56

רשת החדשות איי פי הודיעה כי טראמפ צפוי לנצח במדינת פלורידה, נצחון דרמטי במיוחד לטראמפ.

05:44

רשתות פוקס מכריזה על ניצחון לטראמפ בצפון קרוליינה.

05:26

דונלד טראמפ מנצח במדינת אוהיו. אוהיו נחשבת למדינת חשובה לטראמפ מאחר ואף מועמד רפובליקני לא זכה מעולם בבחירות מבלי לנצח בבחירות באוהיו. קלינטון מובילה בפנסילבניה.

05:11

רשת פוקס צופה כי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון תזכה במדינות וירג'יניה וניו מקסיקו. המועמד הרפולביקני דונלד טראמפ צפוי לזכות בבחירות במדינת מיזורי. המדד של הניו יורק טיימס קובע לטראמפ יש 78% לזכות במרוץ לנשיאות.

05:00

טראמפ מנצח במונטנה. התוצאות באיווה, נבאדה, וביוטה עוד מוקדם לכריז על מנצחים. נכון לעכשיו טראמם עם 139 אלקטורים וקלינטון עם 104. בפלורידה טראמפ שומר על הובלה בצפון קרוליינה, פלורידה, מישיגן ובאוהיו. קלינטון מובילה בוירג'יניה, קולרדו.

04:40

על פי התחזיות הילרי קלינטון תנצח בקונטיקט ודונלד טראמפ ינצח בלואיזינה. נכון לעכשיו מוביל טראמפ עם 136 אלקטורים לעומת 104 אלקטורים לקלינטון.

04:33

המירוץ בכל המדינות המתנדנדות צמוד, וכרגע טראמפ נראה שטראמפ זוכה ליתרון קטן בפלורידה, וירג'יניה וצפון קרוליינה. על פי התחזית של הניו יורק טיימס, סיכוייו של טראמפ לנצח עברו את סיכוייה של קלינטון. על פי פרשנים, קלינטון זקוקה לניצחון בוירג'יניה, ניו המפשייר, מישיגן ופנסילבניה כדי לנצח.

04:12

ניצחון לדונלד טראמפ בטקסס וארקנסו.

04:01

הילרי קלינטון זוכה במדינות ניו יורק, טראמפ זוכה בדקוטה הצפונית, דקוטה הדרומית ווויומינג.

מצביעי טראמפ מביעים את תמיכתם מחוץ לבניין טראמפ בניו-יורק. צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש90
מצביעי טראמפ מביעים את תמיכתם מחוץ לבניין טראמפ בניו-יורק. צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש90

3:30

דונלד טראמפ זוכה בבחירות במדינות אלבמה וקרוליינה הדרומית.

03:05

הילרי קלינטון צפויה לזכות בבחירות במדינות אילינוי ניו ג'רזי מסטצ'וסס מרילנד, רוד איילנד, דלוור ומחוז קולומביה. דונלד טראמפ מנצח אוקלהומה, טנסי ומיססיפי. כל המדינות האלה אינן מדינות מתנדנדות. לפי ספירת קולות חלקית קלינטון מובילה בפלורידה, אוהיו וקרוליינה הצפונית.

2:30

טראמפ הוא המנצח במערב וירג'יניה.

02:01

תחזיות ראשונות בבחירות בארצות הברית: רשתות הטלוויזיה הודיעו כי הן חוזות כי דונלד טראמפ יזכה בקנטקי ואינדיאנה, בעוד הילרי קלינטון צפויה לזכות בורמונט. התוצאות במדינות אלה היו צפויות מראש, והן לא נחשבו מדינות מתנדנדות.

כעת העיניים נשואות לוירג'יניה בה יתקבלו תוצאות בקרוב.

01:15

מתחילת ספירת הקולות מנראה שכצפוי, דונאלד טראמפ הוא הזוכה במדינת קנטאקי. במדינת קנטאקי יש כ-8 אלקטורים, והיא מדינה אשר מצביעה באופן קבוע לרפובליקנים. גם הקלפי באינדיאינה נסגרה, ובקרוב יתקבלו תוצאות ממדינה זו שגם בה כנראה יבחר טראמפ.

00:33

סקרים ראשונים של רשת הסי.אן.אן מראים 70% מהמצביעים הם לבנים, 12% שחורים, 11% לטינים ו-4% ממוצא אסיאתי.

עוד עולה מהסקרים כי 88% מהאנשים החליטו למי הם יצביעו לפני אוקטובר, מה שיכול להעיד כי הסערות האחרונות לא פגעו בקלינטון בצורה משמעותית.

23:30

בראיון לרשת הטלוויזיה פוקס ניוז המשיך דונלד טראמפ להימנע מלהצהיר בצורה ברורה כי יקבל את תוצאת הבחירות. טראמפ אמר כי "נצטרך לראות איך העניינים התנהלו היום. אני מקווה שהכל יתנהל טוב ולא נצטרך לדאוג לגבי זה". טראמפ הוסיף כי "אני רוצה לראות שהכל הגון… נקווה שהכל יהיה הגון ונכון". לאחר שמוקדם יותר היום הגיש הצוות המשפטי של המועמד הרפובליקני תלונה כנגד ועדת הבחירות במדינת נבאדה, העביר הצוות תלונה נוספת בטענה שמכשירי ההצבעה לא מאפשרים לתומכי טראמפ להצביע לו.

על פי דיווחים ראשוניים, אחוזי הצבעה גבוהים נרשמו בכמה ממדינות המפתח, שצפויות להשפיע על תוצאות הבחירות.

20:30

הצוות המשפטי של טראמפ פנה לבית המשפט בנאבדה בכדי להגיש תלונה על הליך הבחירות במדינה, בטענה כי הקלפיות באחד המחוזות במדינה נותרו פתוחות עד שעה מאוחרת מידי במהלך הבחירות המוקדמות. תלונה זו היא המשך לאמירתו של יו"ר המפלגה הרפובליקנית במדינה כי הקלפיות נותרו פתוחות בכדי "לאפשר קבוצות מסוימות להצביע", רומז ככל הנראה לציבור ההיספני אשר מצביע ברובו לקלינטון.  באמצעות הגשת התלונה שומר לעצמו הצוות המשפטי של המועמד הרפובליקני את האפשרות לערער על תוצאות הבחירות במידה והתוצאות במדינה יהיו צמודות.

19:00

שני המועמדים כבר הצביעו בקלפיות בעיר מגוריהם ניו יורק. המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אמרה לאחר שהצביעה " אני שמחה מאד. אעשה הכל למען הארץ שלנו". המועמד הרפובליקני דונאלד טראמפ אמר כי הוא "מרגיש ביטחון" ביחס לתוצאות הבחירות. ליד הקלפי בה הצביע טראמפ חיכו שתי מפגינות חשופות חזה שנעצרו על ידי המשטרה טרם בואו.

קלפי בברוקלין (צילום: סוכנות AP).
קלפי בברוקלין (צילום: סוכנות AP).

17:30

לאחר שנה מלאת תהפוכות, שערוריות ורעש ציבורי, בשעות הקרובות נגלה את התשובה לשאלה שהעסיקה את העולם כולו בחודשים האחרונים – מי יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית? בימים האחרונים קפצו שני המועמדים דונלד טראמפ והילרי קלינטון, בין מדינות בניסיון לאסוף קולות אחרונים. המועמדת הדמוקרטית קלינטון כבר הצביעה בעיר מגוריה ניו יורק, שם גם צפוי טראמפ להצביע בשעות הקרובות.

הקלפיות במזרח ארצות הברית יתחילו להסגר ב-02:00 שעון ישראל, ואז יתחיל לזרום תוצאות 'סקרי היציאה', סקרים שנערכים מחוץ לקלפיות, וכן תוצאות האמת בקלפיות שיספרו. בערך בשעה 03:00 יתחילו רשתות הטלוויזיה להכריז על זוכים בחלק מהמדינות, בהתבסס על סקרי היציאה וספירת חלק מהקולות.

בשעה 04:00 בערך יגיעו התוצאות מכמה מדינות מתנדנדות. אם קלינטון הולכת לנצח בגדול, ייתכן ובשעה זו כבר תהיה תוצאה ברורה.

ההכרזה על המועמד הזוכה, על פי ההכרזות ברשתות הטלוויזיה, צפויה להתרחש בין השעות 04:00 ל-7:30 בבוקר, וזאת בעיקר בהתייחס לכמה צמוד יהיה המירוץ.

בכל ארצות הברית יש כ-231 מיליון אנשים בעלי זכות בחירה, מתוכם צפויים להצביע, בהתבסס על מערכות הבחירות האחרונות, כ-55%, כ-127 מיליון אנשים. בהתייחס לעלייה באחוז המצביעים בבחירות המקדימות, ייתכן שהמספר השנה אף יהיה גבוה יותר.

הסקרים האחרונים ממשיכים להראות יתרון יציב למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. באתרי הסקרים הגדולים נעים סיכויי ההצלחה שלה לזכות בבחירות מ-71.4% באתר של הסוקר המוערך נייט סילבר, ועד ל-98.2% באתר העיתון הפינגטון פוסט. ברוב סקרי הפופולריות הארציים זוכה קלינטון ליתרון יציב של 2-5%, וגם במדינות המתנדנדות נראה שמצבה השתפר, כשחלק מהסקרים צופים כי תזכה בבחירות גם במדינות פלורידה וצפון קרוליינה, בהם היה נראה שהיא הולכת להפסיד. עם זאת, ישנם כמה סקרים שעדיין חוזים נצחון לטראמפ, ובכמה מדינות מפתח התוצאות עדיין צמודות למדי.

במקביל לבחירות לתפקיד הנשיא יבחרו אזרחי חלק ממדינות ארצות הברית גם את נציגיהם לסנאט, הבית העליון של בית הנבחרים בארצות הברית. למערכת בחירות זו, שזוכה לפרופיל תקשורתי נמוך יותר בצל הבחירות לנשיאות, צפויה להיות משמעות מכרעת: היא תקבע האם בסנאט ימשיך לשלוט הרוב הרפובליקני, או אם הדמוקרטים ישתלטו עליו. נכון לעכשיו מראים הסקרים סיכוי טוב לדמוקרטים 'להפוך' את הבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!