דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין קבע: עובדת '019 מובייל' שפוטרה בשל השתתפותה בפעילות ועד העובדים תוחזר לעבודה

שופטי בית הדין לעבודה בבאר שבע קבעו שחברת התקשורת לא הוכיחה סיבות אחרות לפיטורין, ולכן הם אינם חוקיים | הסתדרות הפועל המזרחי: "פיטורי העובדת הם קצה הקרחון, יש לעצור את ההתנהלות האלימה של החברה"

חנות של טלזר 019 בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
חנות של טלזר 019 בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הורה לחברת הסלולר 019 להשיב את אחת מחברות ועד הפעולה לעבודתה לאחר שפוטרה על רקע פעילותה בוועד העובדים.

השופט צבי פרנקל קבע כי החברה לא הצליחה להוכיח שלא הייתה מודעת לכך שהעובדת אינה חברת ועד הפעולה ולפיכך יש להתייחס לפיטוריה "במשקפיים של פיטורי עובד פעיל בהתארגנות ראשונית". עוד ציין כי החברה יכולה הייתה לטעון ולנמק שהפיטורים מוצדקים על אף שהעובדת פעילה בוועד העובדים – אך היא נמנעה מלעשות זאת.

טענה נוספת שנפסלה היא פיטורי העובדת בשל פגמים שנפלו לכאורה במספר שיחות בודדות שלה עם לקוחות, שעה שערכה אלפי שיחות עם לקוחות מדי חודש לאורך שנים – ונקבעו כלא מידתיים.

לפיכך, קבע השופט כי ההליך המשמעתי והליך הפיטורים שנקטה החברה כנגד העובדת, היו בשל פעילותה האירגונית ומעורבותה בהקמת ועד העובדים. על כן, קבע כי פיטוריה בטלים וכי על החברה כאמור לשוב ולשבצה לעבודה סדירה.

חברי התארגנות העובדים בחברת טלזר 019 מחתימים עובדים להצטרפות להתארגנות (צילום ארכיון: אלי אייל, הסתדרות הפועל המזרחי)
חברי התארגנות העובדים בחברת טלזר 019 מחתימים עובדים להצטרפות להתארגנות (צילום ארכיון: אלי אייל, הסתדרות הפועל המזרחי)

עובדי 019 התאגדו בהסתדרות הפועל המזרחי ביוני השנה, וביולי עתרה הפועל המזרחי כנגד החברה בטענה לפגיעה בהתארגנות. סגן נשיא בית הדין, השופט צבי פרנקל, הורה להנהלה בצו זמני לחדול לאלתר מכל התערבות בהתארגנות העובדים, ואף מכל פנייה לעובדים בנוגע להתארגנות. נוסף על כך הנחה בית הדין את ההנהלה לאפשר את כניסת נציגי הסתדרות הפועל המזרחי למתחמי החברה בהתאם לחוק.

את העובדת ואת הסתדרות הפועל המזרחי ייצגו בהליך עורכי הדין אלעד מורג ומוריה גליק.

בהסתדרות הפועל המזרחי בירכו על ההחלטה ואמרו ש"חשוב להבין כי הניסיון לפטר את מובילת התאגדות עובדי 019 באופקים הינו רק קצה הקרחון של האלימות שהפעילה ועדיין מפעילה הנהלת החברה כנגד התאגדות עובדיה. מנהלים שמפרים את פרטיות העובדים ומאלצים אותם לבטל את החברות, הפעלת 'מודל קנסות' כנגד עובדים, שלילת בונוסים, זימון תומכי ההתאגדות לשימוע לפני פיטורין, והכי חמור: התעמרות והשפלת עובדים בעניין התאגדותם בפרהסיה."

בארגון קראו למנכ"ל החברה, עזריה סלע, "לעצור את ההתנהלות האלימה ולהפסיק מייד את מודל הקנסות והשפלת העובדים במוקד באופקים. כל עוד הנר דולק אפשר לתקן, במיוחד כשאנו בערב יום הכיפורים".

לדברי הארגון, "אנו גאים לעמוד מאחורי עובדי '019 מובייל' בתהליך ההתאגדות בחברה ובמימוש זכויותיהן החוקיות. נמשיך להיות הגב של העובדים בחברה ונמשיך ללוות את תהליך ההתאגדות ולמצות את זכויותיהם, ממש כמו בכל חברת סלולר אחרת בישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!