דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

לפחות 17 הרוגים בתקיפה על זפוריז'יה, החשמל לכור הגרעיני נותק

לאחר פיצוץ הגשר, תקיפה רוסית הובילה לפגיעה באספקת החשמל לכור, שכעת פועל על גנרטורים | רוסיה מינתה לפיקוד על חזית אוקראינה את מפקד חיל האוויר לשעבר, שהיה מעורב בדיכוי אזרחים ברוסיה, צ'צ'ניה וסוריה

לוחם הצלה אוקראיני בהריסות בניין בזפוריז'יה, זמן קצר אחרי הפגזה  (צילום ארכיון: REUTERS/Stringer)
לוחם הצלה אוקראיני בהריסות בניין בזפוריז'יה, זמן קצר אחרי הפגזה (צילום ארכיון: REUTERS/Stringer)
דבר
צרו קשר עם המערכת:
ההדים של פיצוץ גשר קרץ', המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים אתמול (שבת), מראים השפעה מיידית על המלחמה באוקראינה. הרוסים הגיבו לפיצוץ הגשר בתקיפה עוצמתית על זפוריז'יה, שאף עשויה לסכן את הכור הגרעיני בעיר; מפקד חדש בעל עבר מפוקפק מונה לחזית האוקראינית, והעבודות לתיקון הגשר יחלו "באופן מיידי", לדברי סגן ראש ממשלת רוסיה, והאבטחה סביבו תתוגבר.

17 הרוגים וסכנה לבטיחות הכור הגרעיני

לפחות 17 בני אדם נהרגו בהפגזה בעיר זפוריז'יה שבדרום-מזרח אוקראינה בהפצצה רוסית על העיר הלילה (שישי). כך מסר בכיר במנהלת העיר, שהעיד כי התקיפה הובילה לנזק בבניינים ודרכים באזור מגורים של העיר.
תחנת הכוח הגרעינית בעיר ספגה אף היא נזק, לאחר שנפגעה חלק מאספקת החשמל אליה, המיועדת לקירור המערכות הגרעיניות בכור ולמנוע דליפה של חומרים רדיואקטיביים לסביבה, וכעת משאבות הקירור בכור עובדות על מערכות החירום המופעלות על ידי גנרטורים.

המפקד החדש: בעל ניסיון בטיס ובירי על אזרחים

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי מפקד חיל האוויר, סרגיי סורובקין, ימונה לראש המערכה באוקראינה. סורובקין יועבר מתפקידו כמפקד חיל האוויר, אותו מילא ב-5 השנים האחרונות. ייתכן שההפגזה האווירית על זפוריז'יה מסמלת בפני עצמה את שינוי הגישה של הצבא הרוסי.
סורובקין מילא בעבר תפקידי פיקוד בכירים בכוחות שסייעו לצבאו של אסד לדכא את המורדים בסוריה, וכן במלחמה הרוסית בצ'צ'ניה בשנים 1999-2009. לסורובקין עבר עשיר ומפוקפק בירי על אזרחים, שהחל בדיכוי מפגינים פרו-דמוקרטיים ברוסיה בשנות ה-90 והמשיך כאמור, בסוריה ובצ'צניה.

העבודות לתיקון הגשר יחלו באופן מיידי

אף גוף רשמי עוד לא לקח אחריות על פיצוץ הגשר שאירע אתמול (שבת), אף על פי שהחשד המיידי מוטל על הממשל האוקראיני. ממשלת רוסיה הודיעה כי תתגבר את האבטחה סביב הגשר, וכי העבודות לתיקונו יחלו באופן מיידי.
צוללנים רוסים בוחנים את הנזק שהותיר פיצוץ הגשר כדי לקבוע את הנזק, לקראת החלטה על פתיחתו או חסימתו. אחד מסגני ראש ממשלת רוסיה הודיע כי חלקי הגשר שניזוקו בתקיפה "יוסרו מיידית מהגשר" והעבודות לתיקונו יחלו באופן מיידי.
3 אנשים נהרגו במהלך הפיצוץ של הגשר באורך 19 הקילומטרים, שהיה סמל של יוקרה בסיפוח חצי האי קרים על ידי רוסיה, והיווה נתיב אספקה ​​מרכזי לכוחות הרוסים הנלחמים בדרום אוקראינה.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!