דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

צוות מנצח: מדליית ארד לנבחרת הג'ודו של ישראל באליפות העולם

ישראל ניצחה 2:4 את הולנד בקרב המכריע שהעניק לנבחרת את המדליה הראשונה בתחרות | בחצי הגמר הפסידה ישראל 4:1 לצרפת החזקה אחרי ניצחונות על אוזבקיסטן ודרום קוריאה

נבחרת הג'ודו של ישראל חוגגת זכייה במדליית הארד באליפות העולם (צילום: איגוד הג’ודו העולמי)
נבחרת הג'ודו של ישראל חוגגת זכייה במדליית הארד באליפות העולם (צילום: איגוד הג’ודו העולמי)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הג'ודו של ישראל זכתה היום (חמישי) במדליית הארד בתחרות הקבוצתית באליפות העולם. בתום יום קרבות דרמטי גברה הנבחרת על הולנד 2:4, לאחר שהפסידה בחצי הגמר 4:1 לצרפת החזקה. הנבחרת שחזרה את ההישג מטוקיו בו זכתה בארד הקבוצתי, לאחר שגם שם לא השיגה מדליה בתחרות היחידים. יפן זכתה בזהב אחרי ניצחון 2:4 על צרפת.

ישראל פתחה את יום התחרויות ב-2:4 מרשים על המארחת אוזבקיסטן. תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) ועידו לוין (עד 73 ק"ג) החלו בהפסדים, אבל לאחר מכן הנבחרת הישראלית הצליחה להפוך את התוצאה, כאשר מאיה גושן הצעירה ניצחה בעקבות פסילה לא שגרתית של גולנוזה מטניואזובה (עד 70 ק"ג).

שגיא מוקי ניצח באיפון את ג'אלולידין קורבונמורודוב (עד 90 ק"ג) ואיזן ל-2:2, רז הרשקו ניצחה באיפון את איריסחון קורבנבייבה (עד 70 ק"ג) ופיטר פלצ'יק חתם את ההתמודדות (בווזארי) מול שקורחהון בחטיורוב (מעל 90 ק"ג).

ברבע הגמר התמודדה ישראל מול דרום קוריאה החזקה והשיגה ניצחון דרמטי 3:4 שהעלה אותה לחצי הגמר. עידו לוין הפסיד באיפון לאונקיול לי, מאיה גושן השוותה לאחר שיריבתה ז'ויון לי ספגה שלושה עונשים. שגיא מוקי סיפק איפון נוסף וניצח את יונוואן לי ולאחר מכן רז הרשקו הפסידה באיפון להאיון קים.

שגיא מוקי בתחרות הקבוצתית בג'ודו באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)
שגיא מוקי בתחרות הקבוצתית בג'ודו באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)

פיטר פלצ'יק עלה לקרב חשוב מול ג'ויופ האן וניצח באיפון, אך תמנע נלסון לוי הפסידה למימי הו בשניות הסיום והתוצאה עמדה על 3:3. בשלב הזה ההתמודדות הלכה לקרב מכריע בניקוד זהב אליו הרשקו הוגרלה קים. הישראלית, סגנית אלופת אירופה, עלתה נחושה וניצחה בווזארי נהדר.

בחצי הגמר כבר היה לישראל הרבה יותר קשה מול הצרפתים, אחת הנבחרות החזקות בעולם. מאיה גושן נוצחה באיפון מהיר על-ידי איב מארי גאהי, שגיא מוקי הפסיד לאלכסיס מתיו. רז הרשקו פגשה את אלופת העולם רומן דיקו ולא הצליחה להפתיע, לאחר מכן פיטר פלצ'יק השיג את הניצחון הישראלי הראשון כשגבר על ג'וזף טרהק בווזארי. תמנע נלסון לוי הצליחה להשיג ווזארי מול שרה לאוני סיזיק, אך הפסידה באיפון.

הקרב על הארד: גיא גורביץ' הועדף על פני שגיא מוקי והפסיד בקרב הראשון לפרנק דה ויט. רז הרשקו התמודדה בקרב השני מול סטינהויס וניצחה בשני ווזארי. פיטר פלצ'יק עלה מול מייקל קורל, הקרב הלך לניקוד זהב שם ההולנדי הצליח להשיג ווזארי ולנצח. תמנע נלסון לוי עלתה לקרב חשוב מול פלאוני קורנליס, השיגה ווזארי מהיר ולבסוף ניצחה באיפון שהשווה ל-2:2 את ההתמודדות.

תמנע נלסון לוי בתחרות ג'ודו קבוצתית באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)
תמנע נלסון לוי בתחרות ג'ודו קבוצתית באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)

עידו לוין התמודד מול איבו ורהורסטר וניצח באיפון שהעלה את ישראל ל-2:3. לקרב המכריע עלתה מאיה גושן מול סנה ורמיר, הקרב הגיע לניקוד זהב בו הובילה הישראלית בשני עונשים. ההולנדית נפצעה ונאלצה לפרוש לאחר תרגיל של הישראלית, וההתמודדות הוכרעה לזכות ישראל. גושן עזרה ליריבתה לרדת מהמזרן לפני שחגגה עם חבריה לנבחרת את המדליה ובכך סיפקה רגע ספורטיבי מרגש.

נבחרת הג'ודו של ישראל עם מדליית הארד באליפות העולם (צילום: איגוד הג’ודו העולמי)
נבחרת הג'ודו של ישראל עם מדליית הארד באליפות העולם (צילום: איגוד הג’ודו העולמי)

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "ברכות לנבחרת הג׳ודו על הזכייה במדליית הארד באליפות העולם! גאים בכם על ההישג. ברכות לכל חברי הנבחרת, למאמנים ולאיגוד. גאווה גדולה".

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו סיכם: "אנחנו מסיימים 8 ימי תחרות מתישים בתחושות מעורבות, מצד אחד נבחרת הנשים עשתה התקדמות משמעותית לאורך כל העונה, סיימנו את התחרות עם 3 קרבות על המדליות ללא ניצחון במקום ה-5 (גפן, תמנע ורז) ושתי ספורטאיות שהגיעו לשמינית הגמר (גילי וכרם) וביום האחרון זכינו במדליית ארד איכותית ומשמעותית בתחרות הקבוצתית, מהצד השני יש תחושת החמצה ופספוס של זכיה במדליה גם בתחרות האישית".

"אני גאה מאוד בספורטאיות ובצוות שלי, אנחנו תמיד מחויבים לעבודה קשה וחתירה בלתי מתפשרת ללמוד גם מטעויות ולתקן אותם. אנו נמצאים קצת פחות משנתיים למשחקים האולימפיים בפריז ואני מאוד אופטימי. תודה לאיגוד הג’ודו ולעומד בראשו, משה פונטי על הדאגה והתמיכה בנבחרת הנשים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!