דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

קורנפלקס, תחליבי רחצה וטיטולים: גל עליית המחירים של אחרי החגים צפוי בקרוב

מוצרי חלב שלא בפיקוח ייתקרו ב-4.9% עד 9.5%, טונה סטארקיסט תעלה בעד 23% | הספקים שהצהירו על ייקור מוצריהם: קימברלי קלארק, יוניליוור, טרה, מחלבות גד, דיפלומט וסנו

רמי לוי, ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
רמי לוי, ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

גל עליות מחירים צפוי בשלל מוצרי צריכה בשבועיים הקרובים. התייקרות שעלתה על הפרק בחודש אוגוסט אצל ספקים שונים נדחתה ל"אחרי החגים", או לאחר יום הבחירות ב-1 לנובמבר, זאת בעקבות לחץ צרכני וקמפיין של הסתדרות.

בין הספקים שהצהירו שיעלו מחירים אחרי החגים: מוצרי קימברלי קלארק, יוניליוור, טרה, מחלבות גד, דיפלומט וסנו. אם הספקים יממשו את הצהרותיהם לעלות מחירים אחרי החגים, אז משבוע הבא, סל הקניות שלנו צפוי לעלות יותר.

עליית מחירים של הספקים הגדולים צפויה להשפיע על שאר המשק, למשוך את המחירים של כולם למעלה, ולעלות לצרכנים את ההוצאה על מזון ומוצרי צריכה. יש ספק עד כמה רשתות השיווק יהיו חזקות מספיק נוכח עליית המחירים של הספקים ואולי יוכלו לבצע בלימה של המהלך.

בחודש אוגוסט ההסתדרות הכללית פתחה קמפיין צרכני נגד החברות הגדולות נגד עליית המחירים מה שהיה חלק מהגורמים שהביאו לבלימת מחירים ולהצהרה כי הם ידחו לאחרי החגים, ויש לראות מה יקרה בשבועיים הקרובים בלחץ הצרכני וברשתות השיווק שאולי יוביל לבלימה נוספת.

סקר רשות ההסתדרות לצרכנות מחודש ספטמבר האחרון מצא כי 58% מהציבור יימנעו מרכישת מוצר שהחברה מייקרת, 71% אמרו שיתמכו בחרם צרכנים. עוד הבנה צרכנית מהסקר היא ש-30 אחוז מאלו שקנו מוצרים חליפיים למוצרים שהתייקרו מרוצים יותר מהם לעומת הקודמים ו 47% מרוצים באותה מידה כמו המקוריים.

מה צפוי להתייקר?

בתחום החלב, טרה תעלה מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח ב־4.9%, ומחלבות גד יעלו בסוף החודש את מחירי גבינות מלוחות, גבינות קשות, מעדנים וטופו, בשיעור של עד 9.5%.

מוצרי הנייר צפויים להתייקר גם כן, כאשר סנו הודיעה שתעלה מחירים ב-1 בנובמבר ב-12% עד 14%. בין היתר תייקר את סנו סופט, סנו סושי מגבות נייר, מפות שולחן חד-פעמיות, מפיות לאירוח ומגבונים לחיטוי.

ההתייקרות של מוצרי קימברלי קלארק בשיעור של עד כ-9.6% שנדחתה מאוגוסט צפויה לקרות בחברה שמוכרת מותגים כמו לילי, ניקול, קלינקס, האגיס וטיטולים.

דיפלומט הודיעה בקיץ שתייקר מוצרים כמו סטארקיסט, מילקה, אוריאו ואריאל בעד 23% ואז דחתה את ההתייקרות ל"אחרי החגים".

חברת יוניליוור תעלה ב-1 בנובמבר ב-10% עד 20% את מחיריהם של דאב, בדין, פינוק, קליק וקורנפלקס תלמה. החברה ביצעה עליית מחירים בתחילת אוקטובר כשהעלתה את מחיר הקרמבו ב-15%.

עליית המחירים יגיעו גם לשוקולד כאשר גם פררו מעלה מחירים צפויה עליית מחירים כמו האפי היפו שיתייקר ב-5%, קינדר בואנו לבן ב-2% ומיני קינדר ב-6%.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!