דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

אחרי הבחירות / אלפי מפגינים יצאו לרחובות ארה"ב למחות על נצחונו של טראמפ

מתנגדיו של הנשיא הנבחר מתקשים לקבל את תוצאות הבחירות. אלפים רבים צעדו הלילה (ה') ברחבי המדינה כשהם נושאים שלטים בגנות טראמפ. בחלק מההפגנות התפתחו גם תקריות אלימות אולם המשטרה דיווחה כי רובן היו שקטות

הפגנה נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בסיאטל (צילום: סוכנות AP).
הפגנה נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בסיאטל (צילום: סוכנות AP).

המחלוקות העמוקות בחברה האמריקנית, שנחשפו במירוץ לנשיאות, הובילו הלילה (חמישי) לגל של מחאות ברחבי ארה"ב. אלפים הציפו את הרחובות כדי למחות על בחירתו של טראמפ לנשיאות. על פי דיווחי המשטר, רוב ההפגנות התקיימו ללא אירועי אלימות.

הפגנה נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בניו יורק (צילום: סוכנות AP).
הפגנה נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בניו יורק (צילום: סוכנות AP).

מניו אינגלנד בצפון מזרח המדינה לערים כמו קנזס סיטי במרכזה ולאורך החוף המערבי, צעדו אלפים רבים של מפגינים נשאו שלטים נגד הנשיא הנבחר והצהירו שהם מסרבים לקבל את תוצאות הבחירות. בחלק מהמקומות שיבשו המפגינים את תנועת המכוניות.

בשיקגו, שרחובותיה התמלאו רק לאחרונה באוהדים שחגגו את זכייתה של קבוצת שיקגו קאבס באליפות העולם בבייסבול אחרי יותר ממאה שנים, צעדו אלפי אנשים באזור "הלוּפּ" (מרכז העסקים הראשי וההיסטורי של העיר). הם התכנסו מול מגדלי טראמפ וצעקו "לא הנשיא שלי!".

מייקל ברק, תושב העיר, אמר לסוכנות הידיעות איי.פי כי הוא מאמין שהנשיא הנבחר "יפלג את המדינה ויטפח את השנאה". הוא הוסיף כי יש חובה חוקתית לא לקבל את התוצאות.

הפגנה דומה התקיימה גם בניו יורק. כאלף איש הפגינו מול מגדלי טראמפ במנהטן, בו מתגורר הנשיא הנבחר,  ומהמשטרה הציבה מחסומים במקום כדי למנוע התקדמות של המפגינים.

https://twitter.com/PhilMcCausland_/status/796512919051792384

הקור והגשם לא הרתיעו את מאות האנשים שהתכנסו מול בית העירייה בפילדלפיה. המפגינים- שכללו לצד תומכיה של הילרי קלינטון גם את אלו של יריבה לבחירות המקדימות ברני סנדרס – הפנו אצבע מאשימה כלפי הרפובליקנים אך גם כלפי הדמוקרטים.

בבוסטון, צעדו במרכז העיר אלפי מפגינים, כשהם קוראים "טראמפ גזען" ומניפים שלטים עליהם נכתב "להדיח את טראמפ" ו-"לבטל את חבר האלקטורים". קריאה זו באה על רקע העובדה שעל אף שהפסידה בספירת האלקטורים, הקובעת את זהות הנשיא,  נראה שקלינטון זכתה במרבית קולות הבוחרים.

המפגינים התאספו בבוסטון קומון (פארק ציבורי המרכזי בעיר) ומשם צעדו לעבר בית המחוקקים של בית הנבחרים של מסצ'וסטס, כשהם מלווים באבטחה כבדה ובכוחות משטרה.

מחאה קטנה של כמאה אנשים, שהחלה בסיינט פול, בירת מינסוטה, בליל יום הבחירות תפחה למחאה גדולה הרבה יותר כשעברה למרכז העיר, כך דיווח המיניאפוליס סטאר טריביון. המפגינים חסמו את הכבישים בעיר והמשיכו לצעוד תוך כדי השמעת קריאות גנאי כלפי טראמפ באנגלית וספרדית. צעדות מחאה נוספות במערב התיכון התקיימו באומהה, נברסקה וקנזס סיטי מיזורי.

בשעה 10:30 יצאו מבתי הספר שבבירת איווה, דה מוין, מאות תלמידי תיכון כדי למחות על נצחונו של טראמפ, כך על פי הדה מוין רג'יסטר. ההפגנות, שהתארגנו דרך הרשתות החברתיות, נמשכו בין 15 ל-45 דקות.

עשרות מפגינים חסמו את הכבישים במרכז העיר פורטלנד ועיכבו את תנועת הרכבות הקלות בעיר.  בהפגנה שהתקיימה במקום מוקדם יותר, הופיעה קבוצה של תומכי טראמפ שלעגו למחאה. המפגינים רדפו אחרי אחד מתומכי טראמפ שנשאר לבד והחלו להכות אותו, עוברי אורח שהתערבו הצליחו לעצור את הקטטה.

מפגינים שהתכנסו על מדרגות בית העירייה בלוס אנג'לס, שרפו דגם של ראשו של טראמפ מעיסת נייר ומאוחר יותר הכו בובה בדמותו.

מחאות נוספות התקיימו גם בסן פרנסיסקו, וושינגטון, סיאטל, אוקלנד ודאלאס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!