דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

כוחות אוקראינים הפציצו עמדות של צבא רוסיה בחרסון הכבושה

הקרמלין הזרים לאזור חרסון לא פחות מ-2,000 חיילים ומנסה לפנות 60,000 איש כדי לאפשר לצבא לבנות ביצורים | שר החוץ של ארצות הברית, אנטוני בלינקן: "מוסקבה לא תכבה את הרוח האוקראינית"

חיילים אוקראינים יורים על עמדות רוסיות באזור דונייצק (צילום: AP Photo/LIBKOS)
חיילים אוקראינים יורים על עמדות רוסיות באזור דונייצק (צילום: AP Photo/LIBKOS)

כוחות אוקראינים הפציצו אתמול (שישי) עמדות רוסיות באזור דרום חרסון, כשהם מכוונים לנתיבי אספקה ​​של צבא רוסיה, בעודם מתקרבים להתקפה מלאה על אחד האזורים העירוניים הראשונים שרוסיה כבשה לאחר פלישה למדינה. הקרמלין הזרים לאזור חרסון לא פחות מ-2,000 חיילים כדי לחזק את יחידות הקו הקדמי.

העיר חרסון היא יעד מרכזי עבור שני הצדדים בגלל התעשיות המרכזיות שלה ונמל נהר הדנייפר שמוביל את הים השחור. חלק גדול מהאזור, כולל תחנת הכוח ותעלה המזינה מים לקרים, נמצא בשליטה רוסית.

פקידים רוסים בחרסון אמרו שהפגזה אוקראינית על מעבר מעבורת בנהר הדנייפר הרגה שני עיתונאים שעבדו עבור תחנת טלוויזיה מקומית. לפחות שני בני אדם נוספים דווחו שנהרגו ו-10 חברי צוות השידור וקרוביהם נפצעו. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית Tass.

נטליה הומניוק, דוברת הפיקוד המבצעי הדרומי של אוקראינה, אישרה כי הצבא האוקראיני תקף את גשר אנטוניבסקי ליד המעבר, אך רק במהלך עוצר בן לילה פקידים רוסים שהוצבו במקום כדי למנוע נפגעים. "אנחנו לא תוקפים אזרחים ומקומות מיושבים", אמר הומניוק לטלוויזיה האוקראינית.

חייל רוסי שומר על בניין בשליטת הצבא הרוסי, עם העתק של דגל מתקופת הניצחון הרוסי על הנאצים (צילום: AP Photo)
חייל רוסי שומר על בניין בשליטת הצבא הרוסי, עם העתק של דגל מתקופת הניצחון הרוסי על הנאצים (צילום: AP Photo)

תקיפות מוקדמות יותר של אוקראינה הפכו את גשר אנטוניבסקי לבלתי פעיל, מה שגרם לשלטונות רוסים להקים מעברי מעבורות וגשרי סירה כדי להעביר אזרחים ולהעביר אספקה ​​לכוחות הרוסים בחרסון.

פקידים רוסים מנסים לפנות עד 60,000 איש מחרסון למען ביטחונם וכדי לאפשר לצבא לבנות ביצורים. צבא אוקראינה דיווח ביום שישי כי עובדי בנק, עובדי רפואה ומורים עוברים דירה בזמן שהתשתית בעיר התפרקה.

"המצב באמת קשה", אמר סגן ראש הממשל האזורי בקרמלין, קיריל סטרמוסוב, בסרטון שפרסם בטלגרם. "היום אנחנו מכינים את העיר חרסון כמבצר להגנה ומוכנים להגן עד הסוף. המשימה שלנו היא להציל אנשים, לבנות הגנות ולהגן על העיר".

העיר חרסון, שמנתה אוכלוסייה של כ-284,000 תושבים לפני המלחמה, הייתה אחד האזורים העירוניים הראשונים שרוסיה כבשה כשפלשה לאוקראינה, והיא נותרה העיר הגדולה ביותר שהיא מחזיקה.

נקודת אסטרטגית נוספת על נהר הדנייפר היא סכר קחובקה, שיוצר מאגר גדול ותחנת כוח הידרואלקטרית, כ-70 ק"מ (44 מייל) מהעיר חרסון. כל צד מאשים את השני בכוונה לתקוף את המתקנים. גורמים רוסים טוענים שכוחות אוקראינים תקפו את המתקנים בין השאר כדי לחתוך את אספקת המים לקרים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טוען כי הרוסים מתכננים לפוצץ את הסכר ותחנת הכוח כדי לשחרר 18 מיליון מטרים מעוקבים (4.8 מיליארד גלונים) של מים ולהציף את חרסון ועשרות אזורים אחרים שבהם חיים מאות אלפי אנשים. הוא אמר למועצה האירופית ביום חמישי שרוסיה תאשים אז את אוקראינה. אך אף אחת מהטענות לא ניתנה לאימות.

בניגוד לחוק הבינלאומי, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סיפח בחודש שעבר את אזורי חרסון, לוהנסק, דונייצק וזפוריז'יה של אוקראינה בחודש שעבר למרות שכוחותיו אינם שולטים בכל השטח. פוטין הכריז על חוק צבאי באזורים החל מיום חמישי כדי להפעיל את הסמכות הרוסית לנוכח כישלונות צבאיים וביקורת בינלאומית חריפה.

שלט העיר סברודונייצק, שנכבשה על ידי הרוסים, צבוע בצבעי דגל רוסיה (צילום: AP)
שלט העיר סברודונייצק, שנכבשה על ידי הרוסים, צבוע בצבעי דגל רוסיה (צילום: AP)

שר החוץ של ארצות הברית, אנטוני בלינקן, אמר אתמול לכתבים: "הנשיא פוטין חושב שההתקפות הללו ישברו איכשהו את רצון העם האוקראיני. במקום זאת, הוא רק מעמיק את נחישותם להגן על ארצם. מוסקבה יכולה לכבות את האורות ברחבי אוקראינה, אבל היא לא תכבה את הרוח האוקראינית. הנשיא פוטין חשב שהוא יכול לחלק את הברית הטרנס-אטלנטית; במקום זאת, הוא קירב אותנו עוד יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!