דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

אילון מאסק השלים את רכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר

האיש העשיר בעולם כבר פיטר את המנכ"ל ושני בכירים נוספים, ומתכנן קיצוצים נוספים | "אני רוצה לעזור לאנושות" כתב, אך הוסיף כי ברצונו גם לדייק את הפרסום, ובכך למעשה להגדיל את הרווח ממכירות

מניית טוויטר, אילון מאסק (צילום: AP)
מניית טוויטר, אילון מאסק (צילום: AP)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

האיש העשיר בעולם והבעלים של חברת הרכב טסלה ושל חברת הציוד והתעופה לחלל SpaceX, השלים את רכישתה של אחת הרשתות החברתיות הפופלריות בעולם, טוויטר, ב-44 מיליאד דולרים, ובאחד מצעדיו הראשונים פיטר שורת בכירים בחברה.

"הציפור שוחררה", צייץ הבוקר (שישי) מאסק, שתהליך הרכישה של טוויטר עבר מספר טלטלות במחצית השנה מאז הכריז על כוונתו לרכוש את החברה. במהלך חצי השנה האחרונה, מאסק רכש 9.2% ממניות החברה, הצהיר כי הוא מעוניין לקנות אותה, הודיע כי הוא מבטל את העסקה, ציין כי יבחן 100 חשבונות כניסוי ולבסוף החליט להשלים את הליך הרכישה.

מנכ"ל טוויטר ושני בכירים נוספים פוטרו עם סיום הליך הרכישה, אך מאסק עוד לא ציין מי יהיה המנכ"ל הבא. פרט למפוטרים הידועים, משרותיהם של כ-7,500 עובדים נמצאות בסכנה, לאחר שמאסק, הידוע בהחלטותיו המהירות ובהשפעה הרבה שהוא מייצר עם כל ציוץ שלו, הצהיר כי יבצע קיצוצים בחברה, אך עדיין לא דיבר על מספרים בנושא.

המיליארדר השאפתני הצהיר כי לא רכש את טוויטר "כדי להרוויח יותר כסף, אלא כדי לנסות ולעזור לאנושות, אותה אני אוהב". אחת משאיפותיו היא לצמצם את הדהוד השנאה אותה ניתן לראות בדיונים פוליטיים רבים, וכן הצהיר כי הוא יילחם בבוטים שמפיצים ספאם.

"הסיבה שבגללה רכשתי את טוויטר היא כדי שלציוויליזציה תהיה כיכר עיר דיגיטלית משותפת, בה ניתן לדבר ולהתווכח על מגוון רחב של אמונות בצורה בריאה, מבלי להידרדר לאלימות", כתב מאסק במכתב למפרסמים בטוויטר, והאשים "רשתות אחרות", לדבריו, בליבוי הקיטוב בין המחנות הפוליטיים במרדף אחר קליקים.

"הם סבורים כי בכך הם מכניסים לעצמם יותר כסף, אך בכך הם מחסלים את היכולת ליצור דיאלוג", כתב מאסק, אך הוסיף למפרסמים כי "מודעות רלוונטיות יכולות להיות חשובות לאנשים ולעזור להם, אך מודעות לא רלוונטיות הן ספאם", כתב בהתייחס לרצונו להילחם בספאם, אך גם ליצור אלגוריתם מדויק יותר, שבאמצעות מודעות רלוונטיות יוכל להגדיל את המכירות מפרסום בפלטפורמה.

מאסק הצהיר בעבר כי הוא מעוניין להפוך את טוויטר ל"שקופה יותר" עבור המשתמשים, בכך שתאפשר לכל משתמש לראות את האלגוריתם שמציג עבורו תכנים, וכן לצמצם את ליבוי השנאה, אשר קיים ברשתות חברתיות אחרות, לפי ביקורות רבות, הגורסות כי הרשתות מתגמלות בחשיפה משתמשים הנוכחים יותר ברשת, מציגים מעורבות ומשתמשים במילים מסוימות, לרוב כאלה המעוררות רגש שלילי.

"דבר יפה בטוויטר הוא כיצד היא מעצימה את העיתונות האזרחית – אנשים מסוגלים להפיץ חדשות ללא הטיה ממסדית", צייץ מאסק, שמצדד בעיתונות לא ממוסדת, מה שמעלה שאלות רבות בנוגע למקומן של חדשות כזב (פייק ניוז) בניהול החדש של הפלטפורמה, הפופולרית בישראל במיוחד בקרב אנשי תקשורת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!