דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
17.3°תל אביב
  • 15.9°ירושלים
  • 17.3°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 16.9°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 20.8°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 16.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

לראשונה מאז 2017: נקודת סייר משטרתית החלה לפעול במרכז הרפואי זיו בצפת

הנקודה הוקמה כחלק מהחלטת הממשלה להרחיב את הצבת השוטרים בבתי החולים, לאחר שהחלטה קודמת לא יושמה עקב בעיות תקצוב | מנהל המרכז הרפואי, פרופ' סלמאן זרקא: "מקווה שהמענה הנקודתי ילווה במענה ברמה החברתית" | מפקד מרחב כנרת במשטרה, נצ"מ אבי דניאלי: "ברגע שיש שוטר, חצי מהבעיות נפתרות"

רס"מ נתנאל אמר, השוטר שיוצב בנקודת המשטרה בבית החולים זיו בצפת. "לוקח בערך 10-15 דקות להגיע כשיש אירוע. עכשיו זה יהיה מיידי" (צילום: דפנה איזברוך)
רס"מ נתנאל אמר, השוטר שיוצב בנקודת המשטרה בבית החולים זיו בצפת. "לוקח בערך 10-15 דקות להגיע כשיש אירוע. עכשיו זה יהיה מיידי" (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

נקודת סייר משטרתית נחנכה היום (שני) במרכז הרפואי זיו בצפת, במטרה למנוע ולשפר את ההתמודדות עם אירועי אלימות כלפי עובדי צוותים רפואיים. זוהי הפעם הראשונה מאז 2017 שמתווספת נקודת משטרה בבית חולים, כחלק מיישום החלטת ממשלה ממאי האחרון להרחבת הצבת שוטרים בבתי חולים. ההרחבה נקבעה גם בהחלטת ממשלה קודמת מ-2017, שלא יושמה עקב בעיות תקצוב.

בעקבות מקרה תקיפה חמור של עובדי צוות רפואי בהדסה במאי האחרון, החליטה הממשלה לתקצב הקמת נקודות משטרה בכל 27 בתי החולים הכלליים ברחבי הארץ, בהתאם לדרישת ההסתדרות הרפואית והסתדרות האחיות. עם זאת, ההחלטה לא כללה את בתי החולים הפסיכיאטריים, הגריאטריים והשיקומיים.

כיום יש 15 נקודות סיור משטרתיות בבתי חולים, שהוצבו במהלך השנים 2013 עד 2017. הנקודה ב'זיו' היא הראשונה שמתווספת מאז החלטת הממשלה במאי, שקבעה שהנקודות יוקמו עד דצמבר.

הנקודה הוצבה ותוקצבה עם תקן מלא אחד של 47 שעות שבועיות. פריסת השעות תיקבע בהסכמה בין המשטרה להנהלת המרכז הרפואי, בהתאם לצרכי המרכז הרפואי. אך היא לא תאפשר נוכחות משטרתית 24 שעות ביממה, כפי שהמליצה ועדת מור יוסף שעסקה בצמצום האלימות כלפי עובדי רפואה.

מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' סלמאן זרקא, אמר בטקס חנוכת נקודת המשטרה: "אנחנו חיים בחברה אלימה עד כדי שצוות שכל ייעודו להציל חיים חווה אלימות מילולית ופיזית, ואנחנו צריכים אתכם, המשטרה. מורכב לי עצם הצורך בכם. כל החברה צריכה להיות מודאגת מהאלימות שבחברה הישראלית. כולי תקווה שהמענה הנקודתי יהיה מלווה במענה ברמה החברתית."

זרקא הדגיש את הנזק הרחב שנגרם ממקרי האלימות: "כשיש אירוע אלימות הוא משפיע לא רק על הקורבן, אלא גם על כל המטופלים שלא מקבלים טיפול, ועל כל הצוות שלא מטפל בגלל ההתעסקות באירוע".

לדברי פרופ' זרקא, במשך מספר שנים הוא ניסה להציב שוטר במרכז הרפואי, ולא היה תקציב לכך.

לדברי נצ"מ אבי דניאלי, מפקד מרחב כנרת במשטרה, "עבדנו קשה כדי שיהיה מוכן פה מהר. ראינו איך ברמב"ם הצבת שוטרים הורידה את רף האלימות ואת הכובד של כל אירוע. לצוות היה למי לפנות בכל זמן נתון. אני מברך על החלטת ממשלת ישראל. ברגע שהתקבלה ההחלטה הוריתי לכולם לעשות הכול כמה שיותר מהר שיהיה שוטר בזיו ובפוריה. כי ברגע שיש שוטר, חצי מהבעיות נפתרות. מי שירוויח זה ציבור המטופלים, הצוות, וגם אנחנו המשטרה".

נצ"מ אבי דניאלי, מפקד מרחב כנרת במשטרה. " מי שירוויח זה ציבור המטופלים, הצוות, וגם אנחנו המשטרה" (צילום: דפנה איזברוך)
נצ"מ אבי דניאלי, מפקד מרחב כנרת במשטרה. " מי שירוויח זה ציבור המטופלים, הצוות, וגם אנחנו המשטרה" (צילום: דפנה איזברוך)

לדברי נצ"מ דניאלי, התקנים לנקודות בבתי חולים אחרים באזור כבר הוקצו, ובמרכז הרפואי פוריה תוקם בקרוב נקודה נוספת לאחר שיפוץ החדר שמיועד לה. מפקד תחנת צפת, יצחק אבוחצירה, הדגיש ש"לא ניתן לפורעי חוק להפר את שגרת יומנו".

השוטר שיוצב בנקודת המשטרה, רס"מ נתנאל אמר, מספר ש"לוקח בערך 10-15 דקות להגיע כשיש אירוע. עכשיו זה יהיה מיידי".

שאולי כבסה, אח אחראי במחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) בזיו. "מקווה שזה ירתיע, גם ברמת התודעה" (צילום: דפנה איזברוך)
שאולי כבסה, אח אחראי במחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) בזיו. "מקווה שזה ירתיע, גם ברמת התודעה" (צילום: דפנה איזברוך)

שאולי כבסה, אח אחראי במחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) בזיו, מביע אופטימיות מהמהלך. "אנחנו חווים פה אלימות כל הזמן. שמח לראות שיש שינוי, ושיהיה לנו גיבוי מול התופעות האלה". לדבריו, "יהיה פה סמל שלטון. מקווה שזה ירתיע, גם ברמת התודעה. זה נותן ביטחון."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!