דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הוט תיקנס ביותר מ-2 מיליון ש"ח לאחר שלא איפשרה ניתוק לקוחות שביקשו

הודעת הקנס ניתנה בעקבות תלונות רבות, בהן: חיובים על מוצרים שלא הוזמנו וניתוק לאחר חודשים | לפני כחודשיים, החברה נדרשה לשלם 153 מיליון ש"ח ללקוחות שהתלוננו

מודם של חברת הוט (צילום: דבר)
מודם של חברת הוט (צילום: דבר)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסמה היום (חמישי) כי הודיעה לחברת הוט מערכות תקשורת בע"מ כבר לפני כחודש על כוונתה להטיל עליה קנס בסך 2,093,877 ₪.

הודעת הקנס הגיעה בשל אי ניתוק הצרכנים משירותי החברה למרות בקשתם המפורשת. החברה חייבה צרכנים גם לאחר מועד בקשת ביטול העסקה, מנעה מלקוחות את זכותם לביטול עסקה טלפוני וחייבה צרכנים ללא ידיעתם על שירותי תקשורת שלא התבקשו.

הוט היא חברת תקשורת המספקת שירותי טלוויזיה בכבלים ומשלבת פעילות עסקית (חבילות טריפל, דאבל ועוד) עם מספר חברות שונות כמו חברת הוט נט המספקת שירותי אינטרנט, חברת הוט מובייל המספקת שירותי סלולר וחברת הוט טלקום המספקת שירותי טלפון קווי ותשתית אינטרנט.

בקשות לניתוק שנענו לאחר חודשים, חיובים שלא הוזמנו ומניעה של התנתקות

החקירה נגד הוט החלה בעקבות קבלת מאות תלונות מצרכנים כנגד החברה, שעיקר ההפרות שנמצאו היו אי-ניתוק הצרכנים מהשירות והמשך חיוב כספי.

צרכנים רבים ביקשו לבטל את התקשרותם מול החברה במועד כלשהו במהלך מחזור החיוב, אך החברה לא פעלה לביטול ההתקשרות במועד הקבוע בחוק, שהוא תוך 3 ימי עסקים ממועד בקשת הביטול. הוט המשיכה לחייב את הצרכנים לאחר מועד בקשת ביטול העסקה למרות בקשתם המפורשת להתנתק מהשירות, וחייבה את הצרכנים ללא ידיעתם על שירותי תקשורת שלא התבקשו על ידם.

בחקירה נמצאו צרכנים אשר לא נותקו מהשירות במשך חודשים, רבים מהמקרים לא נותקו במשך 2 עד 6 חודשים ממועד בקשת הביטול, המקרה החמור ביותר היה אי ניתוק של למעלה מ- 7 חודשים ממועד בקשת הביטול.

דוגמאות נוספות להפרות פרטניות כלפי צרכנים היו שלקוחה התקשרה באמצעות הטלפון לחברה על מנת לבטל חיוב עבור שירותי טלוויזיה. בשיחה עם נציג החברה נמסר לה כי אין אפשרות וכי היא יכולה לעשות זאת באמצעות אתר החברה בלבד ובעצם על ידי כך החברה לא אפשרה ללקוחה לבטל את העסקה באמצעות שיחה טלפונית בניגוד לחוק.

התלונות הכילו גם מקרים חריגים, כמו זה של לקוח שרכש חבילת שירות אינטרנטי מהחברה, וגילה לאחר כשבעה חודשים כי בנוסף לחיוב עליו ידע, חויב עבור שירותי טלוויזיה בעלות של 98.99 ₪ בחודש, שירות שלא התבקש על ידו.

תוך חודשיים, הוט נדרשת לשלם 155 מיליון ש"ח

זוהי מכה שנייה להוט תוך זמן קצר כאשר לפני חודשיים זכתה תביעה ייצוגית נגדה על זמני המתנה ארוכים וקבעה שחברת הוט תפצה את לקוחותיה ב-153 מיליון ש״ח. עם זאת, החברה זכאית לטעון נגד גובה הקנס ואף על עצם הטענה להטיל את הקנס. הרווח השנתי הנקי של החברה עומד על כ-80 מיליון שקלים, וכך ריבוי התשלומים אותם נדרשת החברה לשלם, עשויים לפגוע במאזניה.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "תופעת מניעת הניתוק ומשיכתו לאורך זמן הינה תופעה שהרשות נלחמת בה ביד קשה. במקרה של חברת הוט, מדובר בתיק רחב היקף, הכולל מתלוננים רבים, לגביהם נמצא כי החברה הפרה את החוק בכך שלא ניתקה אותם תוך 3 ימים מהיום שביקשו להתנתק, כפי שהחוק דורש, ואף השהתה את זמן הניתוק לחודשים ארוכים. בנוסף, החברה הטעתה בכך שסירבה לקבל בקשת ניתוק בשיחה טלפון וטענה שניתן להגיש בקשת ניתוק באמצעות האתר בלבד. הרשות תמשיך ותפעל בנחישות ליישום החוק ולהגנה על זכויות הצרכנים הצרכנים".

מחברת HOT נמסר: "חברת HOT פועלת בהתאם להוראות הדין בכל הקשור לסיום התקשרות. החברה השקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים לשיפור השירות וכל הנתונים שבידינו מצביעים על קיטון משמעותי בהיקף התלונות  ושיפור בחוויית הלקוח. אנו לומדים את הודעת הרשות ונעביר את התייחסותנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!