עובדי סטארבאקס בארה"ב פתחו בשביתה בלמעלה ממאה סניפים, ביום המכירות הגדול ביותר של הרשת בשנה. פעם בשנה במשך 25 שנה האחרונות, סטארבקס עושה מבצע של חלוקת כוס אדומה רב פעמית לקראת החגים במתנה לכל מי שקונה משקה אצלה. ״יום הכוס האדומה״ נחשב למסורת מוכרת שמביאה את המכירות לשיא שנתי.
על פי מכתב שפורסם בטוויטר, ההודעה על שביתה מגיעה מעובדים ספציפיים מאוגדים בכל חנות וניראה כי החנויות ממשיכות לפעול עם כוח אדם חסר. זו התארגנות העובדים המשותפת הגדולה ביותר שנעשתה בסטארבקס מתחילת תהליך ההתאגדות שכרגע כולל 250 סניפים.
Starbucks baristas are underpaid and understaffed. One of @SBWorkersUnited’s key bargaining proposals is full staffing for both employees and customers.
Short Staffing = Venti Wait Times. @Starbucks, come to the bargaining table. #RedCupRebellion #1u pic.twitter.com/qyMmQJMHWW
— NYC CLC, AFL-CIO (@CentralLaborNYC) November 17, 2022
בשנתיים האחרונות החל גל התאגדויות עובדים ברשת בתי הקפה הענקית שבה העובדים מוחים על תנאי עבודתם ושכרם ודורשים את זכותם להתאגד ולנהל משא ומתן קיבוצי. הרשת נלחמת בהתאגדויות אך על פי חוק מחויבת בניהול משא ומתן בתום לב.
כשסבבי הדיונים הגיעו לאחרונה לנקודות הכרעה, ועד העובדים טוען שהנהלת סטארבקס פשוט נטשה את שולחן המשא ומתן והפסיקה אותו. גל מחאה קם נוכח התנהגות הרשת וההתארגנות הארצית של ועד העובדים החליטו למתג את יום המכירות הגדול כיום מרד הכוס האדומה.
׳מרד הכוס האדומה׳ עלול לפגוע בהכנסות של הרשת היום ומה שהיה מתויג תמיד כאקט צרכני כיפי ואטרקטיבי ניקשר כעת לזכויות עובדים ולמי שמייצר ועובד ברשת בתי הקפה. זהו שינוי תודעתי משמעותי לחברה האמריקאית שחווה בשנים האחרונות גלי התאגדויות גדולים ברשתות מוכרות.