דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

קבוצת הר טוב החליטה לסגור את מפעל המלט המקומי עקב ייבוא במחירי היצף מטורקיה

בעלי המניות הזרימו למפעל כסף רב בניסיון להפוך את פעילות הייצור המקומי בו לרווחית אולם מתברר כעת כי אין צפי להתאוששות המפעל | יו"ר ועד העובדים: "הנהלת המפעל פועלת בחוסר תום לב תוך מצג שווא, ניאבק למען העובדים המסורים"

עובדי מפעל מלט הר-טוב מבית שמש מפגינים בכניסה למשרד האוצר בירושלים, 14 באוקטובר 2018 (צילום ארכיון: מלט הר-טוב)
עובדי מפעל מלט הר-טוב מבית שמש מפגינים בכניסה למשרד האוצר בירושלים, 14 באוקטובר 2018 (צילום ארכיון: מלט הר-טוב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת הר טוב תקיים היוועצות עם נציגות העובדים, בקשר לכוונה לסגור את פעילות ייצור המלט המקומי בהר-טוב בשל היעדר היתכנות כלכלית. לאורך השנים התריעה החברה פעמים רבות בפני משרדי האוצר והכלכלה על ההשלכות ההרסניות של ייבוא מלט במחירי היצף לישראל בייחוד מטורקיה. הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה אף קבע כי אכן מתבצע ייבוא היצף, אולם החלטת הממשלה הייתה להטיל מכס זעום וסמלי בלבד מתוך מטרה לעודד ייבוא ותוך ויתור על עתיד התעשייה המקומית.במהלך השנים האחרונות, הזרימו בעלי המניות למפעל סכומי כסף משמעותיים בניסיון להפוך את פעילות הייצור בו לרווחית ולהמשיך את פעילות הייצור המקומית אולם מתברר כעת כי אין צפי להתאוששות המפעל ולהעלאתו לפסים של רווחיות או איזון.

בהנהלת החברה ציינו כי פנו גם לחוות דעת כלכלית מחברת יעוץ כלכלי מובילה במשק, גיזה זינגר אבן יעוץ כלכלי ומימוני, שהוגשה לחברה. על פי חוות הדעת מגזר הייצור המקומי עתיד להמשיך ולהפסיד סכומים משמעותיים בכל שנה ולכן אין היתכנות כלכלית להמשך קיום המגזר היצרני בחברה. גם בשנת 2023 צפוי הפסד משמעותי בדומה לשנים קודמות בשל הייצור בארץ.לפני שנתיים צמצמה כבר החברה את פעילות ייצור המלט שלה, תוך סגירת כבשן הייצור והמעבר ליבוא של קלינקר. אולם גם השימוש בקלינקר מיובא נמצא לא כדאי לאור מחירי ההובלה הגבוהים. כעת עם סגירת המפעל מתכוונת החברה להמשיך ולהפיץ מלט מיובא."אתמול בערב פנתה ההנהלה לוועד העובדים, ובסמוך לכך שלחה הודעה לעובדים בוואטסאפ ללא תיאום עם הוועד", אuמר לדבר יו"ר ועד עובדי המפעל אמיר אסרף. "ההנהלה הצהירה גם בתקשורת וגם באירוע פתיחת המרלו"ג החדש שהמפעל ימשיך לעבוד ולהתקיים, ושעבודת הייצור ורציפות העבודה של העובדים לא ייפגעו. כעת, בניגוד להתחייבויות ולהצהרות הקודמות עולה מהפרסומים בתקשורת כי ההנהלה והדירקטוריון החליטו על סגירת המפעל."

"לא ברור כיצד ההנהלה מציגה גזרה תוך היפוך של 180 מעלות של מה שהוצהר ונאמר רק לפני מספר ימים במעמד ראשת העיר עליזה בלוך". הוא מוסיף, "הנהלת המפעל פועלת בחוסר תום לב תוך מצג שווא. ועד העובדים מבטיח להיאבק למעל כלל העובדים המסורים של המפעל". אסרף הודה גם ליו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל שלדבריו נרתם לסייע לעובדים מרגע קבלת הידיעה, וכן לראשת העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך אשר הבטיחה לעמוד לצד העובדים.

יו"ר מרחב ירושלים דני בונפיל הוסיף "ההסתדרות תעשה הכל שהעובדים ימשיכו לעבוד בתפקידים ומקומות אחרים בחברה. אנו ניצבים לצד ועד העובדים ומלווים אותם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!