דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

ארגנטינה עלתה לרבע הגמר אחרי 1:2 על אוסטרליה, ותפגוש את הולנד

מסי הבקיע את שערו הראשון בקריירה בפלייאוף המונדיאל, אלבארז הכפיל ופרננדז הצעיר צימק עם שער עצמי | במשחק של הולנד מול ארה"ב, דמפריס בישל לדפאיי ולבלינד, והבקיע בעצמו אחרי שארה"ב צימקה משער מקרי של רייט

מסי ושחקני ארגנטינה חוגגים את העלייה לרבע הגמר במשחק מול אוסטרליה (צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
מסי ושחקני ארגנטינה חוגגים את העלייה לרבע הגמר במשחק מול אוסטרליה (צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בתום יום המשחקים הראשון של שלב שמינית הגמר, ארגנטינה ניצחה את אוסטרליה בתוצאה 1:2 ותפגוש את הולנד ביום שישי הקרוב, 9 בדצמבר בשעה 21:00 להתמודדות על הכרטיס לחצי הגמר.

במשחק של ארגנטינה מול אוסטרליה, העדיפות של האליביסלטה אמנם הורגשה, אך לא הצליחה להרשים במיוחד במשחק שלא התעלה לרמות גבוהות. ליאו מסי רשם היסטוריה קטנה כשהבקיע את שערו הראשון בקריירה בשלב הפלייאוף של המונדיאל, אלבארז הכפיל ואנסו פרננדז הבקיע שער עצמי.

הולנד ניצחה מוקדם יותר הערב 1:3 את ארצות הברית במשחק שפתח את שמינית הגמר והפכה לעולה הראשונה לרבע הגמר. דנזל דאמפריס הצטיין בניצחון עם שער ושני בישולים. ממפיס דפאי ודיילי בלינד הוסיפו לזכות הולנד. חאג'י רייט צימק לזכות ארה"ב.

ארגנטינה 2 : 1 אוסטרליה

ארגנטינה החלה את הטורניר עם הפסד מפתיע לסעודיה ומאז יצאה לדרך חדשה עם שני ניצחונות רצופים על מקסיקו ופולין אשר העניקו לה את המקום הראשון בשלב הבתים. אוסטרליה הפתיעה עם העליה בעקבות ניצחונות על דנמרק ותוניסיה.

המחצית הראשונה ארגנטינה שולטת במשחק, אך מתקשה להגיע הזדמנויות. בדקה 35 מסי פורץ את ההגנה של אוסטרליה. מסי התחיל את ההתקפה מסר לאלכסיס מקאליסטר אשר העביר לרחבה לניקולאס אוטמנדי שעם נגיעה קטנה השאיר למסי, שהשתחרר ובעט כדור חד לפינה הנגדית. שער ראשון למסי במשחקי הנוקאוט במונדיאלים .0:1 לארגנטינה

בדקה ה-57 טעות קשה בהגנת אוסטרליה. החזרת כדור תחת לחץ ארגנטינאי, רודריגו דה פול מפעיל לחץ על שוער אוסטרליה מתיו ריאן שאיבד את הכדור לחוליאן אלברס שגלגל את הכדור פנימה.

בדקה ה-77 אוסטרליה חוזרת למשחק. גודווין בעט מחוץ לרחבה את הכדור לשער, שפגע באנסו פרננדס והכניע את שוער ארגנטינה אמי מרטינס. בדקה ה-97 גראנג קואול בן ה-18 קבל את הכדור ברחבה, בסיבוב בעט לשער, אך מרטינס בהצלה ענקית מנע את השוויון.

הולנד 3 : 1 ארצות הברית

הולנד הגיעה פייבוריטית למשחק, לאחר שסיימה את שלב הבתים במקום הראשון עם ניצחונות על קטאר וסנגל ותיקו מול אקוודור. ארה"ב העפילה לשמינית בעקבות ניצחון במשחק האחרון בשלב הבתים, שהיה פוליטי במיוחד, מול איראן.

דנזל דמפריס (מימין) חוגג עם דיילי בלינד, שבישל לו את השער השלישי לטובת הולנד במשחק מול ארצות הברית בשמינית הגמר של מונדיאל 2022 (צילום: AP Photo/Martin Meissner)
דנזל דמפריס (מימין) חוגג עם דיילי בלינד, שבישל לו את השער השלישי לטובת הולנד במשחק מול ארצות הברית בשמינית הגמר של מונדיאל 2022 (צילום: AP Photo/Martin Meissner)

האמריקנים פתחו טוב יותר את המשחק, עם לחץ על הכדור והזדמנויות טובות. בדקה ה-3 כריסטיאן פוליסיק קיבל כדור באחד על אחד, אך הבעיטה שלו נהדפת ע"י שוער נבחרת הולנד אנדריס נופרט. למרות הדקות הטובות של ארה"ב, הולנד היא זאת שהבקיעה ראשונה.

בדקה ה-10 הולנד יצאה להתקפה מהירה. דנזל דומפריס פרץ באגף ימין, העביר את הכדור למרכז הרחבה וממפיס דפאי בבעיטה חזקה כבש את השער הראשון במשחק. 1.:0 לאורנג'.

בדקה ה-43 טימותי וואה עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, נהדף פעם נוספת ע"י נופרט. בתוספת הזמן של המחצית דאמפריס העביר כדור רוחב נוסף מאגף ימין, אליו הגיע דיילי בלינד שמתוך הרחבה הכניע בפעם השנייה את טרנר.

בדקה ה-48 טים רים ניסה להבקיע לאחר שקיבל כדור גובה, אך קודי גאקפו הרחיק מהקו ומנע שער של האמריקנים. בדקה ה-72 מטווח הולנדי על השער של טרנר, עם בעיטה מרחוק של קופמיינרס  ונגיחה מחמישה מטרים של דפאי מסתיימים בהדיפות נהדרות של מאט טרנר.

בדקה ה-76 ארה"ב מצמקת בשער המפתיע של המונדיאל. הולנד נכשלה בהרחקת כדור קרן, פוליסיק העביר כדור רוחב שפגע בעקב של חאג'י רייט, עלה מעל כל ההגנה ונכנס פנימה. בדקה ה-81 דאמפריס חתם את תוצאת המשחק בעצמו כשכבש בבעיטה מהאוויר, לאחר הגבהה של בלינד. 3:1 להולנד שעולה לרבע הגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!