דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

הפרקליטות תערער בדרישה להחמרת העונש של המורשע בתקיפה מינית של בת ה-10 בנגב

על מבצע העבירה, שהיה קטין בן 17.5, נגזרו חמש שנות מאסר מתוך העדפת שיקולי שיקום | יו״ר נעמת חגית פאר: ״הזדמנות לתקן את פסק הדין השערורייתי הזה״

שופטי בית המשפט העליון (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
שופטי בית המשפט העליון (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) שתערער לעליון על גזר הדין של מי שהורשע בתקיפה מינית של ילדה בת 10 ביישוב בנגב, שנידון לחמש שנות מאסר.

הנאשם, שהיה אז קטין בן 17.5, הורשע בניסיון לביצוע מעשה סדום ומעשה מגונה וכן בעבירה של התפרצות למקום מגורים. בהודעת הפרקליטות נכתב כי המדינה סבורה שלנוכח חומרתן המופלגת של העבירות, טעה בית המשפט המחוזי, כאשר בפועל נתן משקל רב מידי להליכי שיקום שעבר נאשם זה.

יו״ר נעמת, חגית פאר ברכה על החלטת הפרקליטות ואמרה כי זו "הזדמנות לתקן את גזר הדין השערורייתי של בית המשפט המחוזי בבאר שבע. הרכב השופטים בחר ליישם את מידת הרחמים כלפי התוקף הפושע במקום כלפי הילדה התמימה שאת חייה הוא הרס. טוב עשתה הפרקליטות שהחליטה לערער- זהו מסר חשוב גם ברמת המקרה הספציפי וגם במישור הציבורי".

במועצה לשלום הילד, שפנו לפרקליטות בדרישה להגיש ערעור, אמרו שהם "מברכים על ההחלטה להשמיע את קולה של הילדה בערכאת הערעור, תוך ניסיון בלתי מתפשר להעביר מסר תמיכה ברור בילדים נפגעי עבירה שנפגעים בנסיבות כה חמורות״.

״כעת יש לקוות שבית המשפט בערכאת הערעור יהיה אף הוא קשוב לזעקתם האילמת של הילדה הנפגעת עצמה ושל ילדים וילדות נפגעי עבירה בכלל, ויקבע רף ענישה חמור וראוי שישמש דוגמא ותקדים גם למקרים עתידיים אחרים".

הצעיר תושב הפזורה הבדואית בנגב, שכיום הוא בן 19, הורשע בביצוע עבירות מין בילדה בת 10 ביישוב בנגב, לאחר שפרץ לביתה לפני קרוב לשנתיים. הפרקליטות הגיעה איתו להסדר טיעון כדי למנוע מהנפגעת להעיד בפני בית המשפט, אך דרשה עשר שנות מאסר.

השופטים הטילו על המורשע חמש שנות מאסר, ופיצוי של 70 אלף שקלים. הם דחו את המלצת שירות המבחן לנוער להטיל על התוקף חלופת מאסר במעון נעול לצורך שיקום. עם זאת הם התחשבו בהליך שיקומי שעבר התוקף וכתבו ש"יש לתת משקל לעובדה כי הנאשם הודה ונטל אחריות על מעשיו, חסך את עדותה של הקטינה בבית המשפט, דבר שהוא בעל ערך, שוהה במעון נעול כשנה וחצי ועובר שם הליך שיקומי וטיפולי, והוא עצמו היה קטין בעת ביצוע העבירות, אם כי על סף הבגירות".

במסגרת הסדר הטיעון, שהוצג בדצמבר 2021, הודה הנאשם בפריצה למקום מגורים ובניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה. אך את העונש קבעו הבוקר השופטים אהרון משניות, יעל רז-לוי וגילת שלו מבית המשפט המחוזי לנוער באר שבע. במתן פסק הדין השופטים ציינו שיש להתחשב בנסיבות המקלות של הנאשם, ולכן פסקו את העונש החלקי.

מדובר בפרשה שהתרחשה בפברואר בשנה שעברה, והציתה את המחאות בדבר אובדן המשילות בנגב בשנה החולפת. לפי כתב האישום, התוקף, צעיר בדואי שהיה אז בן 17, הגיע לביתה של הילדה עם שני צעירים בדואים נוספים, נער בן 16 ובגיר. שני הנערים פרצו אל תוך הבית כשהקורבן ואחיה ישנים, שם ביצע הנאשם את המעשים המיוחסים לו, כאשר הצעיר השלישי המתין להם ברכב מחוץ לבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!