דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

קבוצת הר-טוב טוענת שסגרה את מפעל המלט שלה; ההסתדרות דוחה את הטענות: "העובדים ממשיכים לעבוד כרגיל"

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, טוען שרשת הביטחון שחלה על עובדי המפעל נותרה בתוקף: "העתקת פעילויות באצטלה של 'סגירת מפעל' לא מהווה סגירת מפעל, אלא התנהלות חסרת תום לב באופן מובהק"

עובדי מפעל מלט הר-טוב מבית שמש מפגינים בכניסה למשרד האוצר בירושלים, 14 באוקטובר 2018 (צילום ארכיון: מלט הר-טוב)
עובדי מפעל מלט הר-טוב מבית שמש מפגינים בכניסה למשרד האוצר בירושלים, 14 באוקטובר 2018 (צילום ארכיון: מלט הר-טוב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל דחה את טענתה של הנהלת מפעל מלט הר-טוב שלפיה נסגר המפעל, וטען שאף שההנהלה העבירה פעילויות מהמפעל לאתרים אחרים, רשת הביטחון שחלה על עובדי המפעל עודה בתוקף. "העובדים ממשיכים לעבוד כרגיל", כתב בונפיל למנכ"ל רונן יונה. "פעילות המפעל, לרבות פריקה והוצאת מלט שקשור למפעל, הועתקו לאתר בנמל אשדוד שקשור לפעילות המפעל.

"עוד נודע לי שפעילות אריזת שקי המלט הועתקה למקום אחר שבו נארזים שקי מלט תחת הלוגו של המפעל והחברה 'מלט הר-טוב'. העתקת פעילויות של המפעל באצטלה של 'סגירת מפעל' לא מהווה סגירת מפעל, אלא התנהלות חסרת תום לב באופן מובהק. לאחר עיון מעמיק בהסכם הקיבוצי, עמדתנו היא שהמפעל לא נסגר והעובדים ממשיכים לעבוד".הדברים נכתבו בתגובה למכתבו מאתמול של מנהל אגף משאבי אנוש במלט הר-טוב, אסף גלבוע, שעדכן את בונפיל בהחלטת הדירקטוריון לסגור את המפעל באופן סופי ולנהל משא ומתן עם נציגות העובדים על תנאי הפרישה עד 25 בדצמבר.
"ניהול משא ומתן תוך 13 יום בנוגע לגורלם של עשרות עובדים מסורים שנתנו את מיטב שנותיהם מלמד על היעדר רצינות, כוונה אמיתית ותום לב לנהל משא ומתן", כתב בונפיל. "לכך יש להוסיף את גרירת הרגליים מטעמכם שנעשתה עד עתה, ואת המצגים שהוצגו לנו עד לפני זמן קצר, בשלהי נובמבר 2022, שאין בכוונתכם לסגור את המפעל".

בונפיל הבהיר שגם הציפייה לקיים פגישות עם נציגות העובדים בלעדיו, איש ההסתדרות המלווה אותם, מלמדים על חוסר תום לב מצד הנהלת המפעל ועל ניסיון לפגוע במעמד ההסתדרות. "אני מבקש מכם שינוהל משא ומתן בתום לב ובסבירות, ושנשקיע בכך את כל הזמן והמשאבים שנדרשים לצורך מציאת פתרונות לעובדים, ובוודאי לא תחת אולטימטום".

מלט הר-טוב: "לצערנו, לאחר שנים ארוכות של השקעות אדירות, אנחנו נאלצים לסגור את המפעל בשל היעדר היתכנות כלכלית להמשך קיומו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!