דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

מפגינים באשדוד נגד יוקר המחייה: "נמאס לנו מוויתור על מוצרי מזון בסיסיים"

כ-150 עובדים וגמלאים מכלל המגזרים הגיעו להפגין באשדוד נגד יוקר המחייה | ליז חזות, יו"ר ועד עובדי אסותא: "איך במדינה שידועה בקדמה ובשגשוג בין לאומי מיליונים נדחקים מתחת לקו העוני?"

חברות ועובדות נעמ"ת באשדוד בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)
חברות ועובדות נעמ"ת באשדוד בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

כ-150 עובדים וגמלאים הפגינו היום (רביעי) אחר הצהריים מחוץ לקניון הסיטי באשדוד במחאה על יוקר המחייה. להפגנה הגיעו עובדים מבתי הזיקוק בעיר, עובדי נמל אשדוד, עובדי עיריות אשדוד, יבנה ובאר טוביה, עובדות נעמ"ת באשדוד, גמלאים וחניכי הנוער העובד והלומד בעיר.

המפגינים הגיעו מכלל המגזרים התעסוקתיים וממנעד גילאים רחב מאשדוד ומסביבתה, והציגו קו לוחמני במיוחד. "ספינות המלחמה התחילו את ההפלגה שלהן", אמר יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב.

"אנחנו לא מקבצי נדבות, אנחנו עובדים שנותנים שירות"

"אני יצאתי לפנסיה רפואית לפני 14 שנה, שקל אחד תוספת לא קיבלתי במשך 14 שנה. נתתי 35 שנה בצה"ל", אומר רפי גלאם, גמלאי אזרחים עובדי צה"ל. "אבל איפה אנחנו? למה האוצר שומע תוספת יוקר ומקבל חררה? זה לא בסדר. אני לא מתכוון לוותר להם. לא יכול להיות ש-120 חברי כנסת יעלו את השכר שלהם באלפי שקלים כל שני וחמישי, האזרחים ישארו עניים וזה יעבור להם בשקט".

רפי גלאם בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)
רפי גלאם בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)

"הספקים מעלים מחירים והיום בסופרים מאוד קשה לאנשים לקנות. זה עצוב לנו מאוד", אומר יו"ר ועד עובדי שופרסל באשדוד, דודו יפרח. "אנחנו כולנו יחד לעשות משהו עם המצב הזה, ואני מאוד מקווה שנצליח".

"הנהגת המדינה שלנו מסוגלת לחוקק חוקי בזק, ולא נעצור עד שיחוקקו חוקי בזק גם עבורנו. המחאה הזו הולכת וגוברת עד שנשיג את היעדים שלנו", אומרת זהבה אלימלך, יו"ר נעמת במרחב אשדוד. "אני מייצגת את עובדות הצאוורון הורוד, העובדות שמרביתן מרוויחות שכר מינימום. המאבק הזה הוא מאבק קיומי הישרדותי עבורן. זה מאבק על אוכל, מאבק על תשלום לבית הספר, על תרופות. יש לנו הסתדרות חזקה ולא נעצור עד שנגיע ליעדים האלה".

יו"ר נעמ"ת במרחב אשדוד זהבה אלימלך, בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)
יו"ר נעמ"ת במרחב אשדוד זהבה אלימלך, בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)

"אנחנו נלחמים על שכר מכובד, על ביטחון כלכלי, לא על נדבות. אנחנו לא מקבצי נדבות. אנחנו עובדים שנותנים שירות הכי טוב, ומגיע להם לחיות בכבוד", אומר ציון בן לולו, יו"ר ועד עובדי עיריית יבנה. "השכר של עובדי העירייה על הפנים, של כולם. הם מתכננים לפרק אותנו, ולא ניתן להם. רק ביחד נצליח, ונצליח בגדול, להעלות את השכר ולהוריד את יוקר המחיה".

"3 שנים השכר שלנו קפוא, למרות שעבדנו בקורונה 24/7", אומר מיכה אוזן, יו"ר ועד עובדי מועצה מקומית באר טוביה. "סייעות, עובדי מנהל, עובדי ציבור- כולנו נלחמים על שכר ראוי".

יו"ר ועד עובדי אסותא אשדוד ליז חזות, בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)
יו"ר ועד עובדי אסותא אשדוד ליז חזות, בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)

"אני עומדת פה ולא מבינה איך מדינה שידעה להוציא מיליארדים על ביטחון, על הגנה, לא יודעת להוציא כסף על מלחמה קיומית לא פחות: המלחמה ביוקר המחיה" אומרת ליז חזות, יו"ר ועד עובדי בית החולים אסותא באשדוד. "איך במדינה שידועה בקדמה ובשגשוג בין לאומי מיליונים נדחקים מתחת לקו העוני? נמאס לנו מהקלישאות, מהדמגוגיה, מויתור על מוצרי מזון בסיסיים. זוגות צעירים לא רואים את האופק, מחירי הדיור הרקיעו, משפחות שלמות חיות פה בקושי. אנחנו רוצים לחיות בכבוד. בזכות ולא בחסד".

יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות: "ספינות המלחמה התחילו את ההפלגה שלהן"

"אחרי הקורונה, מדינת ישראל בשגשוג. זה בזכות העובדים. 3 שנים המתנו, 3 שנים חיכינו בלי הסכם שמגיע לנו", אומר חיים שייב, יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות. "אנחנו כאן כדי להגיד די ליוקר המחיה, די להתעללות של ממשלת ישראל, די לפקידי אוצר שקובעים למי מחלקים".

"אנחנו נהגנו באחריות והיום אנחנו אומרים בקול צלול ובגאווה: מגיע לנו", אמר שייב והתייחס לעובדי הציבור. "הסייעת, שאנחנו מפקידים אצלה את האוצר הכי יקר שלנו מ-7 בבוקר עד הצהריים, ראויה להשתכר בכבוד. עובדי המדינה שנותנים לנו שירות, שמתמודדים עם עשרות מטופלים כל יום, מגיע להם יותר. לגמלאים ששירתו את המדינה כל החיים מגיע יותר. לכל אזרחי ישראל מגיע יותר".

יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב, בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)
יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב, בהפגנה נגד יוקר המחייה (צילום: הדס יום טוב)

"5 יבואנים בישראל קובעים כמה נשלם, ואנחנו צועקים למדינה שהיא צריכה להיות אחראית. די. מגיע לנו לחיות בכבוד. שאף אחד לא יתבלבל- זה רק הצעד הראשון. ספינות המלחמה כבר התחילו את ההפלגה שלהן" סיים שייב.

הפגנות בכל רחבי הארץ

ההפגנות נערכות כחלק ממאבק תחת הכותרת 'די!', במסגרתו קוראת ההסתדרות לממשלה לאמץ את התכנית שהציגה לצמצום יוקר המחיה בישראל: הגדלת סבסוד המעונות לגיל הרך, הגדלת שכר המינימום, הגדלת קצבת הזקנה והוזלת שירותים לקשישים, והקפאת תעריפי החשמל, המים והארנונה. במטה המאבק שותפים ראשי איגודים מקצועיים, ראשי וחברי ועדים, מרחבי ההסתדרות, נציגי הגמלאים ונציגי תנועת הנוער העובד והלומד.

אתמול (שלישי) הפגינו מאות עובדים וגמלאים מול קרית הממשלה בחיפה, בהפגנה שפתחה את המאבק. "הכול עולה והמשכורת נשחקת, וזו בושה למדינה", אמרה אילנה ספרן, יו,ר ועד עובדי עיריית קרית אתא בהפגנה, "זה מאבק נכון וצודק, לכן נצא לרחובות, יחד מלוכדים, מקריית שמונה ועד אילת, וננצח". בשבועות הקרובים צפויות הפגנות בערים הגדולות ברחבי הארץ.

המחירים עלו, השכר נשחק

ב-12 החודשים האחרונים עלו המחירים בישראל ב-5.3%, ההתייקרות הגדולה ביותר מזה 14 שנה. האינפלציה הגבוהה גרמה לכך שהשכר הריאלי נשחק, בעיקר בענפי החינוך, הרווחה והבריאות.

מנגד, בקופת המדינה יש עודף תקציבי של כ-30 מיליארד שקלים. המפלגות בממשלה הבאה בראשות נתניהו הצהירו במהלך מערכת הבריאות על שורת צעדים חברתיים שבכוונתן לבצע, אבל כרגע אין להם זכר כרגע בהסכמים הקואליציוניים.

דרישה נוספת של ההסתדרות היא הגעה להסכמי מסגרת חדשים לעובדי המגזר הציבורי עד ינואר הקרוב, לאחר שההסתדרות הסכימה לדחות את העלאת השכר במגזר הציבורי עד סוף 2022 כמענה להתאוששות המשק ממשבר הקורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!