דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ההורים מגבעת שמואל, שמתנגדים שילדיהם ילמדו עם ילד טרנסג'נדר, עתרו נגד העירייה ומשרד החינוך

בעתירה מנהלית דורשים ההורים שבית הספר יחייב את הילד להתלבש כבת, או שמשרד החינוך יאפשר להם להעביר את ילדיהם לבית ספר אחר | בחודשים האחרונים הובילו ההורים חרם על הילד, שכלל הפגנה ופתיחת כיתה נפרדת בבית ספר בעיר

כניסה לבית ספר בהרצליה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: דוברות עיריית הרצליה)
כניסה לבית ספר בהרצליה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: דוברות עיריית הרצליה)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ההורים לתלמידי כיתה ג' בבית הספר הממלכתי-דתי מורשת נריה בגבעת שמואל, שבכיתה עם בנם לומד ילד טרנסג'נדר, עתרו היום (רביעי) נגד משרד החינוך, העירייה והנהלת בית הספר, בדרישה שבית הספר יפסיק להתייחס לתלמיד כבן, או לאפשר לילדיהם לעבור לבית ספר אחר.

בעתירה המנהלית שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז דורשים ההורים שבית הספר יחייב את הילד להתלבש כבת, "בהתאם לתקנון בית הספר", ושיפסיק לחייב את התלמידים והמורים להתייחס אליו כבן.

העתירה היא הסלמה במאבק שמנהלים חלק מההורים בכיתה מאז תחילת שנת הלימודים בהחלטה לאפשר לילד להתנהג ולהופיע בהתאם לזהותו המגדרית, מאבק שכלל הפגנה סמוך לבית הספר, ובשבועות האחרונים גם פתיחת כיתה נפרדת בבית ספר בעיר בגיבוי רבנים מובילים מהציונות הדתית.

הילד הטרנסג'נדר למד בבית הספר במשך שנתיים, וגורמי המקצוע בבית הספר ובהנהלת החינוך הממלכתי-דתי ליוו אותו ואת משפחתו והסכימו שילמד כרגיל ויקבל יחס כבן, והדבר נשמר בסוד. בקיץ האחרון התגלה העניין להורי בית הספר, והם החלו במאבק ציבורי, בטענה שהתנהלות בית הספר סותרת את ערכי החינוך הממלכתי-דתי.

משרד החינוך גינה בחריפות את התנהלות ההורים, ועם פתיחת הכיתה הנפרדת אמר ש"מערכת החינוך מחויבת לתת מענים חינוכיים לכל התלמידים באופן שוויוני ומכיל. המשרד מתנגד נחרצות לכל חרם או אמירה שקוראת לחרם, שבראש ובראשונה יש בהם כדי לפגוע בתלמיד".

בעתירה, שבאופן הצהרתי הילד מתואר בה כ'תלמידה', נכתב כי הגופים נגדם הוגשה העתירה ״מעלו בתפקידם, ובאמון שהעותרים נתנו בהם, בשעה שהתירו לתלמידה להופיע בלבוש בן ואף הנחו את הצוות להתייחס אליה כבן". עוד נכתב כי ההורים דורשים שבית הספר, העירייה ומינהל החמ"ד "יפעלו לפי ההלכה ולפי תקנון בית הספר, באופן התואם לאורח חייהם של ההורים והתלמידים".

משרד החינוך פרסם לפני כחודשיים נוהל של השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) בנוגע להתמודדות חינוכית עם תלמידים להט"ב, שבו אחד העקרונות המנחים הוא שמירה על פרטיות התלמידים, וכן לאפשר לתלמידים לאמץ זהות מגדרית שאינה תואמת את מינם הביולוגי ולפנות אליהם בהתאם לבחירתם. העבודה על הנוהל נמשכה מספר שנים, ללא קשר למקרה בגבעת שמואל, אך פרסומו הציף מחדש את המורכבויות איתן מתמודדת מערכרת החינוך סביב סוגיות של זהות מינית ומגדרית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!