דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות לשר השיכון: "לעצור את הפינויים ולהרחיב את ההשקעה בדיור הציבורי"

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, קוראת לשר השיכון יצחק גולדקנופף לעצור באופן מיידי את הפינויים בדיור הציבורי "עד לסיום עבודתה של ועדת הבדיקה שהוקמה במשרדך"

הפגנה של פעילי דיור ציבורי מול משרדי עמידר (צילום ארכיון: אורן רוזן, ויקימדיה קומונס)
הפגנה של פעילי דיור ציבורי מול משרדי עמידר. "ללא בנייה של דירות ציבוריות, אין משמעות ממשית לשינוי הקריטריונים ולא ניתן לשקם את שוק הדיור הציבורי" (צילום ארכיון: אורן רוזן, ויקימדיה קומונס)
דוד טברסקי

"עצור את הפינויים, תקן את הקריטריונים והרחב את ההשקעה בדיור הציבורי", קראה ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, לשר השיכון יצחק גולדקנופף, במכתב חריף ששלחה לו היום (ראשון).

המכתב נשלח בעקבות חידוש הפינויים, היעדרו של הדיור הציבורי מההסכמים הקואליציוניים וההתעלמות של גולדקנופף מהנושא. גולדקנופף נשאל בשבוע שעבר על סוגיות הקשורות לדיור הציבורי, ובהן הארכת חוק המכר שפג תוקפו, ולא השיב על אף אחת מהן.

"לאחרונה חזר משרד השיכון לפנות מדירות הדיור הציבורי אנשים ומשפחות שמתגוררים בהם, בחלק מהמקרים שנים ארוכות", כתבה חרמוני. "פינויים עלולים להוביל להשלכות ארוכות טווח על המשפחה והילדים, מצוקות רגשיות ונפשיות, קשיים בהשתלבות בשוק העבודה ובתפקוד במסגרות חינוך. אנחנו קוראים למשרדך לעצור באופן מיידי את הפינויים, עד לסיום עבודתה של ועדת הבדיקה שהוקמה במשרדך".

ועדת הבדיקה הוקמה על ידי שר השיכון הקודם זאב אלקין, במטרה לבחון את הקריטריונים הנוכחיים לזכאות, שאלקין הגדיר 'מיושנים'. בנובמבר 2021, לאחר לחץ כבד מצד ועדת הכלכלה, פעילי דיור ציבורי ומשפחות, אלקין הורה על עצירת הפינויים ודרישה לבדיקתם של כ-800 צווי פינוי. מתוך הצווים שנבדקו, רק ארבעה נבחנו מחדש.

"ללא בנייה של דירות ציבוריות, אין משמעות ממשית לשינוי הקריטריונים ולא ניתן לשקם את שוק הדיור הציבורי", כתבה חרמוני. היא קראה לשר לבטל את דרישת הסף למינימום של 3 ילדים במשפחה כדי לקבל זכאות לדירה. כמו כן, היא דרשה לבטל את הדרישה לתלות ארוכה בהבטחת הכנסה, ולהכליל בקבוצת הזכאות נשים נפגעות אלימות ומוגבלים נפשית.

בסקר שערך לאחרונה האיגוד, וממצאיו נשלחו לשר, נמצא ש-90% מהעובדות הסוציאליות שטיפלו בבקשות לדיור ציבורי השיבו שקבלת הדירה הביאה לשיפור במצבה של המשפחה. כ-65% מהן השיבו שחל שיפור במצוקה הרגשית והנפשית, 33% השיבו שחל שיפור בקשיים שקשורים בתעסוקה, וכ-30% השיבו שחל שיפור במצב המשפחתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!