דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

בג״ץ פסל את מינויו של אריה דרעי לשר: "לוקה בחוסר סבירות קיצוני"

ההחלטה התקבלה לאחר ש-11 שופטים דנו בעתירות נגד מינוי יו״ר לשר הפנים והבריאות, וברוב של 10 מול אחד | השופטים נימקו את ההחלטה והסבירו אותה במצבור ההרשעות של דרעי, בהן הסדר טיעון מפברואר האחרון המתחייב לפרישה מהחיים הפוליטיים | מטעם ש"ס נמסר: ״בג״ץ ביטל את הבחירות, נלמד את ההחלטה״

יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הגבוה לצדק (בג״ץ) החליט היום (רביעי) לקבל את העתירה נגד מינויו של יו״ר ש״ס, אריה דרעי, לשר הפנים והבריאות בממשלה הנוכחית, בעקבות היותו מורשע בפלילים. ההחלטה התקבלה ברוב של 10 שופטים מול אחד, זאת לאחר דיון שנערך לפני כשבועיים בהרכב שופטים מורחב שבחן את העתירות נגד המינוי.

"מינויו של חבר הכנסת הרב אריה מכלוף דרעי לתפקיד שר הפנים ושר הבריאות אינו יכול לעמוד", נכתב בהודעה מטעם בית המשפט העליון, בה ציינו שמרבית שופטי ההרכב קבעו כי "מינוי זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, ומשכך על ראש הממשלה להעביר את דרעי מתפקידו".

חלק מהסיבות אותן נימקו בהחלטה, הן עקב צבר הרשעותיו הפליליות של דרעי, בהן הרשעה בעבירות מס מחודש פברואר 2022, על פי הודאתו של דרעי במסגרת הסדר טיעון. וכן "בשל המצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום שגזר את דינו בעבירות אלה, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים, והתנהלותו לאחר מכן", נכתב בהודעת בית המשפט. "חלק משופטי ההרכב סברו כי לנוכח המצג האמור, שהשפיע על תוצאותיו של ההליך הפלילי בעניין עבירות המס, דרעי מנוע מלכהן כשר בהתאם לכללים של השתק ומניעות הנגזרים מעקרונות של הגינות ויושר".

שופט העליון אלכס שטיין כתב בפסק דינו, במענה לטענות שהושמעו לפני ההחלטה וגם לאחריה: "אענה לכ-400,000 הבוחרים – בחרתם את דרעי לנציגכם בכנסת ולא לשר בממשלה. בחירתו של אדם אינו מקנה לו זכויות יתר ופטור מחובותיו המשפטיות. כולנו מרכינים את ראשינו בפני הדין, ואילו הדין אינו מרכין את ראשו בפני איש"

ההחלטה התקבלה ברוב של 10 מול 1, השופט יוסף אלרון, שהיה בדעת יחיד וסבר כי יש להותיר את מינויו של השר דרעי על כנו, אך כי על ראש הממשלה לפנות ליו״ר ועדת הבחירות כדי שיקבע אם יש בעבירות המס שבהן הורשע דרעי משום קלון.

מספר עתירות הוגשו נגד המינוי של דרעי לתפקיד שר, זאת מכיוון שהורשע לפני כשנה והוטל עליו עונש מאסר על תנאי. בכדי לאפשר את מינויו, הקואליציה הנכנסת תיקנה את חוק יסוד הממשלה באופן פרסונלי, כך שיהיה אסור למנות רק מי שהוטל עליו עונש מאסר בפועל.

ההחלטה עוררה סערה במערכת הפוליטית, כאשר חברי הקואליציה השמיעו גינויים מקיר לקיר נגד פסיקת בית המשפט. חלק מחברי האופוזיציה בירכו על הפסיקה וחלקם אמרו כי למרות הקושי שציבורים רבים חשים, יש לכבד את פסיקת בית המשפט. מטעם ש"ס נמשר כי " היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!