ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בממגורות חיפה, זאת על רקע חילופי הזכיינים ללא הסדרת זכויות העובדים. במקביל, פנה איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשות עו"ד אייל ידין, ליו"ר חברת נמלי ישראל יצחק בלומנטל, והזהיר כי, "העובדים שרויים גם באי וודאות באשר לביטחונם התעסוקתי ועתידם לאור ההקמה הצפויה של ממגורה חדשה וחלופית בנמל חיפה המופרט, וסיום פעילות הממגורות הקיימות בשנים הקרובות".
ממגורת חיפה שהוקמו בשנת 1955, הם המתקן המרכזי באמצעותו נכנסים כ-75% מהדגנים המיובאים לישראל (כ-3 טון גרעיני דגנים בשנה), שם הם נפרקים מהאוניה ומועברים למשאיות ולקרונות הרכבת של היבואנים, באמצעות מערכת של מסועים. בשנים האחרונות מופעלות הממגורות באמצעות חברת גדות, אולם באוקטובר 2022 פורסם מכרז חדש להפעלתן, בו גדות איננה מתמודדת. כך, בחודשים הקרובים צפויה רשות הנמלים לעדכן מי הזכיין החדש שצפוי להיכנס בנעליה, וזאת בשעה שזכויות העובדים בתהליך החלפת הזיכיון טרם הוסדרו.
במקביל, נכנסה גדות לשותפות עם חברת Adani ההודית ברכישת נמל חיפה במסגרת ההפרטה. כשבמסגרת המהלך הובטח לה זיכיון להקמת ממגורות חדשות בשטח הנמל שיחליפו את הממגורות הישנות הצפויות להפסיק לפעול בתוך כחמש שנים.
"הדרישה שלנו היא להבטיח את זכויות העובדים ואת ביטחונם התעסוקתי לאור השינויים" הבהיר ל'דבר' ניר אייזנברג, מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. "יש כאן אחריות של גדות כמעסיקה של העובדים, ואנחנו מצפים גם להתערבות של חברת נמלי ישראל כמי שאחראים לתפעול הנמלי של מדינת ישראל. ככל שלא נענה בטווח הזמן המיידי, נאלץ לנקוט באמצעים העומדים לרשותנו".
במהלך חודש אוגוסט ארעו מספר אירועים של עצירת עבודה בממגורות חיפה. זאת, לטענת העובדים לאור חוסרים משמעותיים בכוח אדם שנגרמו בין היתר לאור תנאי השכר והעבודה, המקשים על גדות לגייס לשורותיה עובדים. גורמים מתחום הייבוא מסרו ל'דבר' כי כתוצאה מאירועים אלו נוצרו עיכובים בשרשרת האספקה, הגורמים לכך שזמני ההמתנה לפריקה מהממגורות ארוכים גם כיום, ולעיכוב של כחודש מהגעת אוניות התבואה לחיפה ועד לשחרורן לאחר הפריקה.
מחברת נמלי ישראל נמסר: "עובדי הממגורה מועסקים במסגרת הסכם קיבוצי המסדיר את יחסי העבודה ביניהם לבין המעסיק. חנ"י איננה צד ליחסי העבודה האלו. מבלי לגרוע מהתחייבויות מפעיל הממגורה, חנ"י רואה חשיבות רבה בהמשך פעילות רציפה של הממגורה".