דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השלישית של ישראל: פיטר פלצ'יק זכה במדליית הארד בגרנד סלאם פריז

הג'ודוקא (עד 100 ק"ג) גבר על אלנחאס הקנדי, לו הפסיד באולימפיאדת טוקיו | ענבר לניר הורחקה מהתחרות אחרי שזעמה על השופטים | המדליה של פלצ'יק בתחרות היוקרתית מצטרפת לזהב של גילי שריר ולארד של גפן פרימו

פיטר פלצ'יק (שני מימין) עם מדליית הארד בגרנד סלאם פריז (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
פיטר פלצ'יק (שני מימין) עם מדליית הארד בגרנד סלאם פריז (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פיטר פלצ'יק זכה הערב (ראשון) במדליית הארד בגרנד סלאם פריז בג'ודו. הג'ודוקא (עד 100 ק"ג) גבר בקרב על הארד על אלנחאס הקנדי לו הפסיד באולימפיאדת טוקיו. לנבחרת הישראלית זו המדליה השלישית בתחרות היוקרתית, אחרי שאתמול גילי שריר זכתה בזהב במשקל (עד 63 ק"ג) וגפן פרימו זכתה בארד (עד 52 ק"ג).

פלצ'יק עלה אוטומטית לסיבוב השני, שם גבר על ז'וריס אגבניינו הצרפתי ובסיבוב הבא הוא ניצח את מתיאס מאדסן הדני. ברבע הגמר נכנע לטומה ניקיפורוב הבלגי ונשר לבית הניחומים. פלצ'יק התעשת וניצח את אורליאן דייס בקרב, שסידר לו הזדמנות להיאבק על מדליית הארד.

פיטר פלצ'יק בגרנד פרי תל אביב (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו בישראל)
פיטר פלצ'יק בגרנד פרי תל אביב (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו בישראל)

הקרב על הארד: פלצ'יק ספג ווזארי שתי דקות מפתיחת הקרב, אבל דקה וחצי לסיום הקרב הנחית איפון על יריבו הקנדי-מצרי, בדרך לפודיום רביעי בקריירה בפריז.

ענבר לניר ( עד 78 ק"ג) עלתה אוטומטית לשמינית הגמר, שם היא ניצחה את מארי בראנזה מגינאה. ברבע הגמר היא הפסידה ליון יון-ג'י הקוראינית אחרי החלטת שיפוט שנויה במחלוקת. לניר רתחה על השופטים והורחקה מהתחרות.

ענבר לניר בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
ענבר לניר בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

מאיה גושן (עד 70 ק"ג) ניצחה את קאילה איספוי הצרפתייה, אבל נכנעה בסיבוב השני לאיי טסונודה רוסטאנט הספרדייה-יפנית. שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) הפסיד לאסד מסאבירוב הקירגיזי בסיבוב הראשון. לי קוכמן (עד 90 ק"ג) עלה אוטומטית לסיבוב השני, בו הוא הפסיד לטיגו רנס ההולנדי והודח.

"אנחנו במגמת טיפוס לקראת התחרויות הבאות וזה מעודד"

מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה, סיכם את התחרות: "סה"כ הצלחה גדולה מאוד לג'ודו הישראלי. תמיד כיף ותחושה טובה לזכות עם הספורטאים במדליות, אנחנו במגמת טיפוס לקראת התחרויות הבאות וזה מעודד. זו מדליה רביעית ברציפות של פיטר בגראנד סלאם (ארד, זהב, כסף וארד) הוא ספורטאי מאוד יציב שהוכיח עומק ויציבות, הצליח לחזור היום מפיגור וואזרי מול הקנדי שניצח אותו באולימפיאדה וסגר מעגל בצורה מאוד טקטית.
פיטר סבל מכאבים תקופה ארוכה, עלה להתחרות עם זריקה וכדורים ולמרות כל המצב הצליח להתגבר ולבוא לידי ביטוי כאן בתחרות".

"מבחינת היום הראשון גם טל פליקר וגם ברוך שמיאלוב הוכיחו עבודה טובה, נכנסו לגולדן סקור ואין לי טענות, המשקל צפוף ועמוס בספורטאים מצוינים וכל טעות יכולה לסכן את התחרות. אחרי ההצלחה של שמיאלוב במאסטרס עם הזכייה בזהב, היה קשה לשחזר את היכולת כאן איתו", הוסיף סמדג'ה. "יש לנו צוות שלם שמכין ועובד עם הספורטאים לאורך הדרך ומגיע את הקרדיט לכולם. אנחנו ניקח כמה ימי חופש ונחזור להתכונן בצורה מיטבית לקראת גראנד סלאם תל אביב שיתקיים בעוד שבועיים".

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!