דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שר החוץ אלי כהן במפגש עם הנהגת ההסתדרות: "לא אתן יד לשום חוק שיפגע בעובדים"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסתדרות נמצאת כיום בכל המפלגות, ופועלת בכל המרחב הפוליטי" | כהן התייחס למשלחת הישראלית לטורקיה: "אנחנו מקבלים פידבקים מחברינו בטורקיה על הפעילות שלנו בישראל ועל הסיוע"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושר החוץ אלי כהן (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושר החוץ אלי כהן (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר החוץ אלי כהן נשא דברים הבוקר (שלישי) בישיבה חגיגית מיוחדת של הנהגת ההסתדרות. "ביקשתי להגיע לכאן במיוחד עוד לפני התקציב כדי לומר בצורה ברורה: לא אתן את ידי לשום חוק שיפגע בעובדים ובזכויותיהם", אמר כהן. "ארנון, אתה חבר ושותף לדרך, מוביל את ההסתדרות ואת ייצוג העובדים בצורה אחראית ורצינית. אני אומר לך בצורה ברורה לפני התקציב: אני אהיה שם כי זה חשוב לעובדים וחשוב למדינה. הדלת שלי תמיד פתוחה בפניך, ארנון, ובפני כל החברים שכאן בכל נושא וסוגיה. יש לכם חבר בממשלה. הגעתי לכאן כי זה חשוב לי, כי אתם בהסתדרות בסופו של דבר מייצגים את עם ישראל".

כהן הדגיש שניסיונות לפגיעה בעובדים נעשו גם בעבר ונמנעו. "למה אנחנו צריכים לשמור על זכויות עובדים? כי אנחנו לא רוצים לחיות בחברה עם פערים עצומים. עם עובדים חלשים וטייקונים חזקים. זה לא נכון וזו לא הדרך שלנו".

הוא הוסיף שעבודה מאורגנת והגנה על זכויות עובדים חיוניות לשמירה על מעמד הביניים הישראלי. "מעמד הביניים חשוב לכלכלה, משום שהוא מניע את גלגלי המשק. בלתי אפשרי לחיות עם שכר של 7,000-6,000 שקלים. מצד שני, את הכסף שנותר למי שמרוויח יותר מ-50 אלף שקלים בחודש הוא לא מוציא ולא משקיע במדינת ישראל. לכן מעמד הביניים הוא זה שמניע את הכלכלה".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך את השר ואיחל לו הצלחה במהלך כהונתו במשימות הלאומיות הרבות הניצבות בפניו. "ההסתדרות נמצאת כיום בכל המפלגות, ופועלת בכל המרחב הפוליטי", אמר בר-דוד. "אנחנו העוצמה שמובילה את כלכלת המשק למען כל האזרחים. שר החוץ של מדינת ישראל הוא חבר יקר שלנו. אני שמח על דבריו ועל רוחם. יש לנו הרבה חברים בממשלה".
השר כהן ציין שביקש את תפקיד האוצר בשל תפיסת עולמו, אבל הדבר לא הסתייע במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, והביע תקווה לכהן בתפקיד זה בעתיד. "יצא שהגעתי לתפקיד שר החוץ שאני בהחלט נרגש ממנו. ישבתי הבוקר עם ארנון ואני מדבר עם העובדים, כי חשוב לי לפתור את סכסוך העבודה במשרד החוץ". לדבריו, הוא נמצא בשיח תדיר גם עם דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים, ועם אופיר אלקלעי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה.בהמשך דבריו התייחס השר כהן למשלחת הסיוע הישראלית, בת כ-150 איש ומאות טון ציוד, שנשלחה לסייע באזור האסון בטורקיה. "בבוקר הזה כולנו יכולים להרגיש גאים על היותנו ישראלים. היו לנו עליות ומורדות ביחסים עם טורקיה בשנים האחרונות. יש מדינות שמדברות, ויש מדינות שעושות. אנחנו מקבלים פידבקים מחברינו בטורקיה על הפעילות שלנו בישראל ועל הסיוע".
השר כהן הזכיר את ביקורו ההיסטורי בחרטום בירת סודאן בשבוע שעבר, ביקור ראשון של שר ישראלי במדינה, כחלק ממהלך לקידום הסכם נורמליזציה. "הוותיקים כאן יזכרו שסודאן נלחמה עם ישראל פעמיים בעבר, במלחמת העצמאות הגיעו עד כיס פלוג'ה, צומת פלוגות. במלחמת ששת הימים היו אומרים בתעלה – מה אתה עושה כשמגיע סודני. מדינת ישראל הפציצה כמה פעמים בסודאן מכיוון שהייתה בסיס להברחות אמל"ח מאיראן לכיוון עזה. זו תהיה בעזרת השם המדינה הרביעית שנקדם הסכם נורמליזציה איתה, ויש לנו עוד תוכניות רבות לקדם".

בין היתר אמר כהן שבמסגרת הסכמי אברהם שנחתמו, יש כיום כ-110 טיסות שבועיות לדובאי ואבו דאבי. "זה נתון מדהים שתורם לכלכלה הישראלית ולמעמדה של ישראל בעולם. עוד מדינות מוסלמיות מצטרפות לקשר עם מדינת ישראל".
כהן התייחס לביקור מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בישראל בשבוע שעבר, שבו נידונה הסוגיה האיראנית. "מדינת ישראל תחגוג השנה 75 שנה להיווסדה. היא המדינה היחידה שיש מדינה אחרת בעולם שקוראת להשמדתה ועוד פועלת להשגת נשק גרעיני". לדבריו, הסכמי נורמליזציה נוספים עלו במסגרת השיחות עם האמריקנים.כהן צפוי לבקר בקייב בשבוע הבא ולהביע סימפטיה עם העם האוקראיני. "אנחנו רואים את תפקיד מדינת ישראל לא רק כאחראית לאזרחיה אלא ליהודים בכלל בעולם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!