דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מחנכים ואנשי ציבור לוחצים להחזרת המסעות לפולין: "הדרך היחידה להנחלת זיכרון השואה"

פורום "רום - מחנכים לזיכרון השואה והגבורה" שעסק בחודשים האחרונים בקידום מתווה החזרת המסעות לפולין נערך לישורת האחרונה, לאחר השיחות החיוביות של שר החוץ אלי כהן ושר החינוך יואב קיש עם מקביליהם הפולנים

מסע בני נוער לפולין (צילום: אייל יסוד)
מסע בני נוער לפולין (צילום: אייל יסוד)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר 'רום- מחנכים לזיכרון השואה והגבורה', פסח האוספטר קורא היום (רביעי) להחזרת מסעות הנוער לפולין. "כיוון שזו הדרך היחידה להנחלת זיכרון השואה לדורות הבאים״.

החזרתם של המסעות לפולין מעוגנת בהסכמים הקואליציוניים ואכן הממשלה הנכנסת מבצעת צעדים על מנת להחזירם. אתמול פורסם כי שר החוץ של ישראל אלי כהן ושר החוץ של פולין זביגנייב ראו שוחחו על מערכת היחסים בין המדינות, בין היתר על מסעות הנוער לפולין. הייתה זו שיחה ראשונה בין המדינות מזה שנתיים. בנוסף לכהן גם שר החינוך יואב קיש שוחח עם מקבילו הפולני פשמיבל צ'רנק השבוע על סיור רשמי של קיש בפולין וכן על החזרת המסעות.

האוספטר בירך את כהן על הצעד. ״אנחנו מברכים על ההודעה בדבר השיחה הטובה בין שר החוץ אלי כהן לשר החוץ הפולני זביגנייב ראו. מדובר בהישג לאומי חשוב אליו הצליח שר החוץ להוביל, בכדי להביא לחידוש היחסים בין המדינות במתכונת מלאה – אינטרס ישראלי ראשון במעלה".

בנוסף לשיחות השרים עם מקביליהם, אריה מור סמנכ"ל בטיחות וביטחון של משרד החינוך הצהיר בוועדת החינוך לפני שבועיים כי הם עשויים לקבל אישור למסעות לפולין בקרוב.

בהודעת הארגון הודגשה חשיבות המסעות בעיניי הציבור. "בחודשים האחרונים יחד עם כלל תנועות הנוער הישראליות, מנהלי בתי הספר ואישי ציבור וחינוך פעלנו נמרצות להשבת המסעות", נכתב בהודעה. "כפי שכולנו יודעים על פי כל הסקרים, רוב עצום ומוחלט בציבור הישראלי מבין את חשיבות המסעות כחלק מבניית זהות בני הנוער וחיבורם לחזון היהודי ציוני, מתוך תחושת אחדות בין כלל חלקי העם".

המסעות לפולין מיועדים לתלמידי כיתות י"א-י"ב, ותפקידם ללמד את זיכרון השואה באמצעות ביקור באתרים היסטוריים וחוויה לימודית-ערכית-רגשית. עם פרוץ מגפת הקורונה בפברואר 2020, משרד החינוך החליט להפסיק את המסעות. במשך שנה וחצי מאז בוטלו המסעות משרד החינוך לא העמיד חלופה למסע לעיירות היהודיות ולמחנות הריכוז, למעט מסעות מעטים בקיץ 2021. המסעות חודשו בפברואר 2022, אך הוקפאו בשנית זמן קצר לאחר מכן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!