דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

סמוטריץ׳: ״מעונות היום לא יתייקרו, נספוג את המלצות ועדת המחירים״

שר האוצר הבהיר שהעלאת מחיר המעונות המפוקחים לא תמומן על ידי ההורים | יו״ר פורום מעונות היום המפוקחים ליאור גבאי: ״צעד ראשון שיסייע לשפר את החינוך לגיל הרך, שמחים על שיתוף הפעולה עם שרי האוצר והחינוך״

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הכריז היום (שלישי) בישיבת תקציב שהתקיימה במשרדו כי "מעונות היום המפוקחים לא יתייקרו בשקל אחד להורים. אנחנו נספוג את העלייה של ועדת המחירים עליה חתמתי" 

יו״ר פורום מעונות היום המפוקחים ליאור גבאי: ״החלטת שרי האוצר והחינוך מהווה את הצעד הראשון שיסייע לשפר את החינוך לגיל הרך, מבלי להטיל נטל על ההורים וזאת הודות לסבסוד מלא של המדינה. אנו מעריכים את הקשב הרב לו זכינו אצל שר האוצר ושר החינוך, ונמשיך לפעול במשותף לטובת ילדי ישראל״. 

עוד מסר הפורום כי "בשבוע הבא יחלו דיונים עם משרד החינוך לגיבוש מתווה חינוך לגילאי שנתיים-שלוש, כדי לשמור על סטנדרט פדגוגי גבוה ואיכותי״. 

ועדות המחירים של המעונות המפוקחים שהתפרסמו באוגוסט האחרון נחתמו לאחרונה ע"י שר האוצר בצלאל סמוטריץ ושר החינוך יואב קיש. ועדת המחירים העלתה את תקציבם של המעונות המפוקחים, ועד הצהרתו של סמוטריץ לא היה ברור אם העלויות הנוספות יהיו על ההורים או על המדינה. ועדיין, בשלב זה לא ברור כיצד המהלך ייושם, מכיוון שכיום ישנם הורים שאינם מקבלים סבסוד על השתתפות ילדיהם במעונות המפוקחים.

סמוטריץ' הצהיר כי כבר בשנה הקרובה הורים יקבלו שוברים למימוש במעונות שיעמדו בדרישות המדינה. בשיחה עם 'דבר' ראשי ארגונים וחוקרי חינוך התנגדו ליישום מידי של חינוך חובה מגיל לידה עד שלוש, וקראו לטפל תחילה בשכר ובהכשרות.

בהתייחסותו לסוגית החינוך חינם מלידה עד שלוש סמוטריץ ציין שמחסור חמור במטפלות מחנכות מונע את יישום מהלך זה, ובעקיפין, סימן את סבסוד מחירי המעונות המפוקחים ועליית שכר הסייעות כחסם לכניסת מטפלות נוספות. "כ-30% מהגנים עם סמל מוסד עומדים היום ריקים, כי אין עובדות. הסיפור עם הסייעות וגני הילדים, זה עלול לייצר בעיה בצד השני במטפלות, למה לטפל בגילאים צעירים, אם אפשר לעבוד בשכר יותר גבוה בגיל אחר? אם מסבסדים את המערכת, צריך פיקוח על המחירים, שמייצר פיקוח על השכר, שייצור מצוקה של מטפלות".

על המו"מ להעלאת שכר הסייעות אמר, "שאלת הסייעות על השולחן והיא תיפתר".

שר האוצר התייחס לעמדת האוצר שגורסת שיש להוזיל את החינוך לגיל הרך ולא להפוך אותו לחינמי, וציין שגם החינוך לגיל 3 עד 5 אינו לגמרי 'חינם' מכיוון שהחל מהשעה 13:00 הורים שמעוניינים בכך שולחים את ילדיהם לצהרונים בתשלום. הוא לא הזכיר שהסיבה לכך היא שמשרד האוצר, שבראשו הוא עומד, מונע מזה 30 שנה את יישומו של חוק יום חינוך ארוך ברוב היישובים בארץ, שלפיו יתקיים יום לימודים עד שעות אחר הצהריים במימון המדינה. יישומו המלא של החוק נדחה על ידי האוצר פעם אחר פעם בחוק ההסדרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!