דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פעילים חברתיים מחו מול משרדי חברת צליח-רוטשילד שבאתר בנייה שלה נהרגו שני עובדים

צליח-רוטשילד היא הקבלנית של אתר הבנייה ברמת גן, בו נהרגו ביום חמישי עלי אל-חוואמדה ומוסטפא אל-חוואמדה ועוד שישה עובדים נפצעו, בקריסת פיגומים | "אי אפשר רק להיות בצד המרוויח בלי לקחת אחריות" קראה אחת המפגינות לחברה | בשבוע שעבר נהרגו ארבעה עובדים בתאונות עבודה ונפצעו 29

פעילי תנועת "מעגלי צדק" מוחים מול משרדי החברה הקבלנית צליח-רוטשילד בע"מ בתל אביב (צילום: אריאל כהן)
פעילי תנועת "מעגלי צדק" מוחים מול משרדי החברה הקבלנית צליח-רוטשילד בע"מ בתל אביב (צילום: אריאל כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פעילי תנועת "מעגלי צדק" הגיעו הבוקר (שני) למשרדי החברה הקבלנית צליח-רוטשילד בע"מ בתל אביב, וקיימו אירוע זיכרון ומחאה כנגד תרבות הבנייה הרשלנית בישראל, זאת בעקבות התאונה הקטלנית שהתרחשה ביום חמישי האחרון באתר בנייה ברחוב קרניצקי ברמת גן, בה נהרגו שני עובדים ונפצעו שישה עובדים נוספים.

בתאונה, שהתרחשה באתר בביצוע חברת צליח-רוטשילד, נהרגו עלי אל-חוואמדה (35) ומוסטפא אל-חוואמדה (48), שניהם מחברון, בקריסת פיגומים בגובה כשבע קומות. מלבדם, נפצעו באירוע שישה עובדים נוספים, מהם שניים באורח קשה, שלושה באורח בינוני ואחד באורח קל. על פי חקירה ראשונית במקום של מנהל הבטיחות במשרד העבודה, נראה שהפיגומים קרסו לאחר פגיעת מנוף.

עלי אל-חוואמדה ומוסטפא אל-חוואמדה שנהרגו בתאונת העבודה ברמת גן (צילום: אריאל כהן)
עלי אל-חוואמדה ומוסטפא אל-חוואמדה שנהרגו בתאונת העבודה ברמת גן (צילום: אריאל כהן)

פעילי תנועת מעגלי צדק הגיעו למשרדי החברה בשדרות שאול המלך בתל אביב, כדי למחות על תרבות הבנייה הרשלנית בישראל ועל כך שמתחילת שנת 2023, בכל שלושה ימים, בממוצע, נהרג עובד במהלך עבדותו. הפעילים החזיקו בידיהם את תמונות ההרוגים, הדליקו נרות זיכרון ולבשו קסדות כאות הזדהות עם העובדים. הפעילים קראו במהלך האירוע: "בניינים בשמיים – דם על הידיים" ונשאו תפילה משותפת לרפואת העובדים שנפצעו.

"אנחנו כאן כדי למחות על תרבות הבנייה הרשלנית בישראל ולומר את המובן מאליו – יש לקבלנים וליזמים אחריות על שלום העובדים באתרי הבנייה שהם מנהלים", אמרה אליסה שרם, פעילת מעגלי צדק. "אי אפשר רק להיות בצד המרוויח בלי לקחת אחריות".

"אנחנו קוראים מכאן לשר העבודה יואב בן צור ולממשלת ישראל להטיל אחריות פלילית על הקבלנים והיזמים" (צילום: אריאל כהן)
"אנחנו קוראים מכאן לשר העבודה יואב בן צור ולממשלת ישראל להטיל אחריות פלילית על הקבלנים והיזמים" (צילום: אריאל כהן)

"לא ייתכן שבכל שלושה ימים עובד לא חוזר הביתה", הוסיף בנימין זינגר, גם הוא פעיל בארגון. "אנחנו קוראים מכאן לשר העבודה יואב בן צור ולממשלת ישראל להטיל אחריות פלילית על הקבלנים והיזמים, להגדיל את מספר הפקחים ולהחמיר את האכיפה והענישה על עברייני הבטיחות".

בשבוע שעבר נהרגו ארבעה עובדים בתאונות עבודה. מלבדם נפצעו 29 עובדים נוספים, מהם 10 באורח קשה. בעקבות תאונת קריסת המנוף בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון ביום שלישי בשבוע שעבר, עדיין נעדר עובד חברת חשמל ניר דקל (55) מאור הנר, והחיפושים אחריו עדיין נמשכים.

תגובת החברה טרם נמסרה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!