דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

משרד הספורט הציג מתווה להגבלת הזרים בליגה, ארגון שחקני הכדורסל הקפיא את סכסוך העבודה

על פי ההסכם, יוקצה סכום של 60 מיליון שקלים לקבוצות שיבחרו לרשום ארבעה זרים בטופס המשחק לאורך כל העונה | השר מיקי זוהר: "רמת הליגה תעלה והישראלים יזכו לשחק דקות נוספות" | ניר אלון: ״המתווה הוא בשורה לענף הכדורסל"

השר מיקי זוהר עם ארגון השחקנים ויו"ר מנהלת הליגה בכדורסל (צילום: משרד התרבותוהספורט)
השר מיקי זוהר עם ארגון השחקנים ויו"ר מנהלת הליגה בכדורסל (צילום: משרד התרבותוהספורט)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בתום פגישה שנערכה הערב (שני) ארגון שחקני הכדורסל ליו"ר מנהלת הליגה ושר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיעו, הצדדים להבנות על מתווה אותו הציג השר. בעקבות הפגישה הודיע ארגון השחקנים שהוא מקפיא את סכסוך העבודה עליו הכריז בשבוע שעבר.

על פי ההסכם יקצה משרד הספורט סכום של 60 מיליון שקלים נוספים לקבוצות שיבחרו לרשום ארבעה זרים בטופס המשחק לאורך כל העונה. כזכור, העונה רק ארבע קבוצות נהגו כך ושמונה בחרו לרשום חמישה זרים.

הפועל תל אביב מול הפועל ירושלים בגביע המדינה בכדורסל (צילום: איגדו הכדורסל בישראל)
הפועל תל אביב מול הפועל ירושלים בגביע המדינה בכדורסל (צילום: איגדו הכדורסל בישראל)

כמו כן, דנו הצדדים בהקדמת המועד האחרון לחילופי זרים, מלבד זרים פצועים, ובהקמת ליגת פיתוח עד גיל 22 שצפויה לקום בשיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל. כתוצאה מהזרמת הכספים, שמגיעה מהעברת רווחי הטוטו למשרד הספורט, יועלה תקציב המינימום בליגת העל החל מהעונה הבאה באופן משמעותי.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: ״כפי שהבטחנו, ברוך ה׳ אנחנו מביאים בשורות אדירות לספורט הישראלי בכלל ולעולם הכדורסל בפרט. רמת הליגה תעלה משמעותית בעונה הבאה והישראלים שלנו יזכו לשחק דקות נוספות לצד שחקנים איכותיים מאוד בקנה מידה עולמי שיגיעו לשחק בישראל, יחד עם זאת אנחנו לא שוכחים את טיפוח הצעירים שלנו ונקים אקדמיות יחד עם ליגות פיתוח. לתחושתי אנחנו במסלול הנכון״.

ניר אלון ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ונציג ארגון השחקנים: ״המתווה שהביא שר הספורט מיקי זוהר, הוא בשורה ולענף הכדורסל. הוא דואג לשחקנים הישראלים בפרט ולענף הכדורסל בכלל. בשלב הזה החלטנו להקפיא את סכסוך העבודה. אנו מודים לשר על התמיכה וליו״ר המנהלת ארי שטינברג. יחד עם מנכ״ל ארגון שחקני הכדורסל עודד שעשוע, נמשיך לדאוג לספורטאים בישראל״.

יו"ר חטיבת הספורט וכפרי הנוער בהסתדרות ניר אלון. (צילום: יאיר צוקר)
יו"ר חטיבת הספורט וכפרי הנוער בהסתדרות ניר אלון. (צילום: יאיר צוקר)

יו"ר המנהלת ארי שטינברג: ״מתווה השר מהווה מהפכה אמיתית בכדורסל הישראלי ואנו בטוחים שיביא לפריחתה של הליגה ולפריחה של הישראלים המשחקים בה כיום וישחקו בה בעתיד. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם ארגון השחקנים ולפעול מקצועית לשיפור וקידום השחקנים הישראלים הצעירים. אני מודה לשר מיקי זוהר שנרתם במהירות לפתרון מצוקת השחקנים ומודה לעודד שעשוע וניר אלון שהתנהלו בצורה עניינית ומקצועית. לאחר שמתווה השר ינוסח על כל סעיפיו הוא יובא לאישור דירקטוריון המנהלת״.

איגוד הכדורסל: ״אנו מברכים על המתווה שהשר הציע ובטוחים שיביא לשיפור משמעותי ברמת הכדורסל והשחקן הישראל. אנו קוראים לחברי מנהלת ליגת העל לתמוך בהצעה ונפעל לקידומה״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!