דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במועצות הדתיות, עקב סירובן לשלם לעובדיהן את המענק שיקבלו עובדי המגזר הציבורי

הסכסוך צפוי לחול על כ-4,200 עובדים | בהסתדרות טוענים כי חבר המועצות הדתיות גורם "לקיפוח ולאפליית העובדים ביחס לעמיתיהם במגזר הציבורי", בשל סירובם לדרישת נציגות העובדים לתשלום מענק בסך 6,000 שקלים

ישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
ישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הודיעה היום (חמישי) על סכסוך עבודה בחבר המועצות הדתיות בישראל. זאת, בשל סירוב חבר המועצות הדתיות לדרישת נציגות העובדים לתשלום המענק בסך 6,000 שקל לעובדים, בהתאם להבנות שגובשו בין המדינה לבין ההסתדרות בהסכם המסגרת. וכן סירוב להעניק תנאי שכר כמקובל לעובדי המגזר הציבורי. הסכסוך צפוי לחול על כ-4,200 עובדים.

בהסתדרות טוענים כי חבר המועצות הדתיות גורם למעשה לקיפוח ולאפליית העובדים ביחס לעמיתיהם במגזר הציבורי תוך התעלמות מהיותם חלק ממערך עובדי המגזר הציבורי. וכן, בשל סירוב חבר המועצות הדתיות לדרישת נציגות העובדים לתשלום המענק בסך 6,000 שקל לעובדים, בהתאם להבנות שגובשו בין המדינה לבין ההסתדרות בהסכם המסגרת.

יו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי פנה ביום ראשון השבוע לשר לשירותי דת ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי ולמנכ"ל המשרד יהודה אבידן, והודיע כי המועצות הדתיות דורשות להיות משופות על ידי הממשלה בגין עליות יישום הסכמי המסגרת על העובדים. בכלל זאת, התנה תנעמי את תשלום המענק על סך 6,000 שקלים בשכר הקרוב בשיפוי. זאת, על אף ההסכם שנחתם בתחילת החודש בין ההסתדרות לבין משרדי האוצר והדתות הקובע כי הסכמי המסגרת, לרבות המענק, יחולו גם על עובדי המועצות הדתיות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל הגיב למכתבו של תנעמי עוד באותו היום, וכתב לו: "עובדי המועצות הדתיות הם חלק בלתי נפרד מהמגזר הציבורי, ודומים בזכויותיהם לעובדי הרשויות המקומיות. לא נוכל לאפשר שיהיו 'אח חורג' ויהיו נתונים לחסדי שיפוי או מימון שמאן דהוא 'ימצא' עבורם", הבהיר בר-טל במכתבו. "ככל שלא ישולם המענק במלואו לכל עובדי המועצות הדתיות, ואחר כך ינוהל לגביהם משא ומתן להסדרת כל זכויותיהם ותנאי עבודתם, נאלץ לפעול בכל הצעדים החוקיים העומדים לרשותנו".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: דוברות ההסתדרות)

המועצות הדתיות הינן רשויות ציבוריות עצמאיות המספקות שירותי דת לציבור היהודי בישראל. ברחבי הארץ פועלות כיום כ-130 מועצות דתיות המספקות שירותים בתחומי הכשרות, המקוואות, הנישואין, הקבורה, הרבנות, תמיכה בפעילויות ובמוסדות דת ותרבות תורנית ועוד. תקציב המועצות הדתיות מורכב ממימון של המשרד לשירותי דת, של הרשויות המקומיות ומהכנסות עצמיות מגבייה עבור שירותים.

יו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי: "מודאג מאד מהידיעה על סכסוך העבודה במועצות הדתיות עליה הכריזה ההסתדרות. בימים האחרונים ובשעות האחרונות קיימתי שיחות עם שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד יהודה אבידן בכדי לדון בפתרון הבעיה. יצויין, כי עובדי המועצות זוכים לגיבוי מלא מהנהלת המשרד אשר פועלת רבות בנושא זה. השר והמנכ"ל פועלים ללא הרף מול משרד האוצר בנושא ואני מקווה כי בקרוב נברך על המוגמר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!