דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות

הוכרזו זוכי פרס ישראל על מפעל חיים: פרופ' אמנון שעשוע, הרבנית רחל הלר ואמל נסראלדין

פרופ' שעשוע (62) הוא חוקר ישראלי שהקים בין היתר את חברת מובילאיי | הרבנית הבר (55) מנהלת את עמותת 'מתנת חיים' לתרומת כליות אלטרואיסטית | נסראלדין (94) הוא חבר הכנסת לשעבר מטעם סיעת הליכוד, מייסד ויו"ר בית יד לבנים הדרוזים

  • פרופ' שעשוע (62) הוא חוקר ישראלי שהקים בין היתר את חברת מובילאיי | הרבנית הבר (55) מנהלת את עמותת 'מתנת חיים' לתרומת כליות אלטרואיסטית | נסראלדין (94) הוא חבר הכנסת לשעבר מטעם סיעת הליכוד, מייסד ויו"ר בית יד לבנים הדרוזים
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פרופ' אמנון שעשוע, הרבנית רחל הבר ואמל נסראלדין יקבלו השנה את פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, כך הודיע הערב (רביעי) שר החינוך יואב קיש. הפרס יוענק במוצאי יום העצמאות בסימן 75 שנים להקמת מדינת ישראל.

פרופ' אמנון שעשוע הוא חוקר ישראלי שהקים בין היתר את חברת מובילאיי; הרבנית רחל הבר (55) מנהלת את עמותת 'מתנת חיים' לתרומת כליות אלטרואיסטית. אמל נסראלדין (94) הוא חבר הכנסת לשעבר, פעיל בהסתדרות הכללית, ומייסד ויו"ר בית יד לבנים הדרוזים.

אמנון שעשוע (62) הוא חוקר ויזם, שעומד מאחורי פיתוחים משמעותיים והקמת חברות רבות בהן מובילאיי והבנק הדיגיטלי One Zero. ועדת הפרס ציינה הוא "סיפור הצלחה ישראלי – הוא השגריר של המצוינות, ההעזה והיצירתיות הישראלית בעולם". עוד ציינה הועדה כי לפרופ' שעשוע תפקיד מכריע בהפיכתה של ישראל למעצמה עולמית בתחום הבינה המלאכותית והתחבורה החכמה מצילת החיים".

אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי (צילום: יונתן הפנר)
אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי (צילום: יונתן הפנר)

כמו כן, הועדה הדגישה כי הוא "יזם ומדען פורץ דרך שתרם ותורם באופן משמעותי לכלכלה הישראלית, הוא מוביל חברתי בפיתוח וביצירת מקומות עבודה ופועל ללא לאות להגשמת חזונו, מתוך תחושת שליחות, ציונות, ודבקות במטרה. לצד כל זאת, הוא עוסק בפעילות פילנתרופית נרחבת למען החברה הישראלית על כל גווניה".

הרבנית רחל הבר (צילום: בניה יהודה – עמותת מתנת חיים / ויקימדיה קומונס)
הרבנית רחל הבר (צילום: בניה יהודה – עמותת מתנת חיים / ויקימדיה קומונס)

הרבנית רחל הבר (55) מובילה את עמותת מתנת חיים למתנדבים לתרומת כליה אלטרואיסטית. ועדת הפרס כתבה בנימוקיה שהיא "מפיחה בחולי הכליה רוח חיים ותקווה לחיים: היא מלווה את התורמים, המושתלים ובני משפחותיהם לאורך כל הדרך, ועד להחלמתם". הרבנית הבר, ממשיכה את דרכו של בעלה, הרב ישעיהו הבר ז"ל, שהקים לצידה את עמותת 'מתנת חיים'. מפעל זה מקדש את החיים, מעניק חיים חדשים, מקרב בין כלל חלקי החברה הישראלית וניתן לחולים, ללא הבדל דת, גזע ומגדר.

אמל נסר א-דין (צילום: Hanay / ויקימדיה קומונס)
אמל נסר א-דין (צילום: Hanay / ויקימדיה קומונס)

אמל נסראלדין (94) הוא חבר הכנסת לשעבר, פעיל בהסתדרות הכללית, ומייסד ויו"ר בית יד לבנים הדרוזים. ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי "סיפורו של אמל נסר אלדין הוא סיפור הברית של העם היהודי והעדה הדרוזית בארץ ישראל – סמל לאומץ ומופת כמו שהיה יתרו חותן משה". עוד ציינה הועדה כי "הוא מוביל בפעילותו הציבורית ובמנהיגותו החברתית את העדה הדרוזית, השפעתה ושילובה במדינת ישראל. פועלו כולל, בין היתר, גיוס דרוזים לשירות צבאי, הקמת מכינה קדם צבאית, הקמת יד לבנים לעדה הדרוזית, שילוב נשים דרוזיות בעבודה ובתעשייה ומתן זכויות שוות לעובדים דרוזים ויהודים".

השכול הכה במשפחתו של אלדין פעמיים. אלדין שכל את בנו, לוטפי, במרדף אחר מחבלים בערבה ב-1969; ואת נכדו לוטפי, שנקרא על שם דודו שנפל, במבצע עופרת יצוקה ב-2008 מפגיעת פצצת מרגמה. בראיון ל'דבר' ב-2021 אמר אלדין: "אנחנו אנשי המדינה. אנחנו מאמינים בגורל שלנו. התפקיד שלנו הוא לחזק את שותפות הגורל היהודי-דרוזי. כשנופל בחור במשפחה, זה לא דבר פשוט, אבל אמרנו: צריך גם לחיות."

בראש ועדת הפרס עמד פרופ' יצחק קרייס, ובהשתתפותם של החברים מרים פרץ, יפתח רון-טל, משה אדרי ונעמי סטוצ'ינר.

פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינה ל-11 חתני וכלות הפרס.

אלה חתני וכלות הפרס, שזהותם התפרסמה עד כה:
כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך: פרופ' זמירה מברך
כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים: פרופ' מיכל שוורץ
כלת פרס ישראל בתחום אמנות פלסטית: האמנית מיכל רובנר
חתן פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והנדסה כימית: פרופ' עמנואל פלד
חתן פרס ישראל בתחום חקר המשפטים: פרופ' יורם דינשטיין
חתן פרס ישראל בתחום המוסיקה והמוסיקולוגיה: פרופ' יהואש הירשברג
חתן פרס ישראל בתחום חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה: פרופ' דב שוורץ
חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות: פרופ' אביטל גזית

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!