דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות יורו 2024: נבחרת ישראל סיימה בתיקו 1:1 ביתי מול קוסובו

הנבחרת של אלון חזן פתחה את הקמפיין עם יכולת לא מספקת בבלומפילד | שער של דור פרץ בדקה ה-56 מחק פיגור משער עצמי של אלי דסה | הקפטן לשעבר ביברס נאתכו שותף דקות בודדות בהופעתו ה-88 האחרונה במדים הלאומיים

מנור סולומון במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול קוסובו, במוקדמות יורו 2024 (צילום: REUTERS/Ronen Zebulon)
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול קוסובו, במוקדמות יורו 2024 (צילום: REUTERS/Ronen Zebulon)
יאיר צוקר
אור גואטה

נבחרת ישראל בכדורגל פתחה הערב (מוצ"ש) את קמפיין מוקדמות יורו 2024 עם משחק ביתי מול נבחרת קוסובו מול יציעים מלאים באצטדיון בלומפילד, אך לא זו הפתיחה שלה ייחלה הנבחרת, כשהצליחה לחלץ רק נקודה אחת מהמפגש עם קוסובו, שעל הנייר נחותה מישראל.

הנבחרת ניסתה ללחוץ על השער של הקוסוברים, אך התקשתה להגיע לשער, ולמרות שהחזיקה יותר בכדור מרבית הבעיטות של ההתקפה הישראלית לא הגיעו למסגרת של מוריץ'. הנבחרת נענשה על חוסר הריכוז כשבדקה ה-36 רז שלמה איבד כדור במחצית המגרש של ישראל, ראשיצה פרץ קדימה והעביר כדור רוחב שפגש את הרגל של הקפטן אלי דסה ונכנס לשער של גלזר. 1:0 לקוסובו. ישראל ניסתה לתקוף ו-4 דקות לאחר מכן החמצה מסמרת שיער של השחקן המבטיח ביותר של הנבחרת, מנור סולומון הורידה את ישראל למחצית בפיגור 1:0.

במחצית השנייה ישראל ניסתה להמשיך ללחוץ אבל מרבית הבעיטות לא הגיעו למסגרת. בדקה ה-56 סולומון שעט במרכז המגרש ועבר שני שחקנים, מסר לדור פרץ הפנוי בתוך הרחבה ושחקנה של מכבי תל אביב בעט לפינה הרחוקה ופנימה. 1:1. בהמשך המחצית השנייה ישראל ניסתה להמשיך ללחוץ אבל קוסובו ממש לא התבטלה בפניה, ובתוספת הזמן כמעט ניצחה כאשר ראשיצה כבר הכניע את גלזר, אך הכדור שלו פגע במשקוף ויצא החוצה.

נבחרת ישראל בכדורגל מול קוסובו במוקדמות יורו 2024 (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורגל מול קוסובו במוקדמות יורו 2024 (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

הרכבים
ישראל: 
גלזר; דסה (ק), ויטור, שלמה, ליידנר (גרופר, 88); גלוך (בריבו, 79), לביא, פרץ; חזיזה (כנעאן, 67), סולומון, וייסמן (נאתכו, 88).
קוסובו: מוריץ'; וויבודה (האדגיונאי), רחמני, קריזיו, פאקארדה; סלינה, דרסביץ' (בריסח), מוסלייה (זנלי); ז'אגרובה (פזליז'י), ראשיצה, מוריקי.

עבור קפטן הנבחרת ביברס נאתכו זה היה המשחק האחרון במדים הלאומיים, לאחר שנכנס בדקה ה-88 וזכה לתשואות מהקהל. "שמח על ההערכה שקיבלתי", אמר נאתכו השבוע במסיבת עיתונאים והתייחס לטקס שערכו לכבודו חבריו לנבחרת. "לימדו אותי לא לצפות להערכה ותודה, אבל זה בא מיוזמת השחקנים והיו שם שחקנים שבכו. זה אומר בשבילי המון ולא מובן מאליו. כששחקנים ואנשים מעריכים מה שעשיתי במשך כל השנים, זה משהו שמאוד מחמם את הלב".

ביברס נאתכו במדי נבחרת ישראל מול צפון מקדוניה, מוקדמות יורו 2020 (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ביברס נאתכו במדי נבחרת ישראל מול צפון מקדוניה, מוקדמות יורו 2020 (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

"כל הקריירה כתבתי את הסיפור שלי לפי איך שאני רוצה, גם אם ציפו ממני לדברים אחרים, עשיתי מה שאני רוצה וככה גם הסוף – שמח וטוב עם הערכה הדדית", המשיך קשר פרטיזן בלגרד. "זה מכל הלב והכי קשה לי כי אני בטוח שהנבחרת הזאת תעלה ליורו ואנחנו נעשה את זה, אז גם לי יהיה חלק בזה".

הנבחרות בבית

הכחולים-לבנים הוגרלו לבית 9 יחד עם נבחרות שווייץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה. שווייץ (מדורגת 12 בדירוג פיפ"א) חברה כמעט קבועה בטורנירים גדולים, שייכת לקבוצת הנבחרות האיכותית במוקדמות כשהוגרלה לבית 9 מהדרג הראשון של הנבחרות האירופיות.

רומניה (מקום 52 והוגרלה מהדרג השלישי) וקוסובו (מקום 107 והוגרלה מהדרג הרביעי) נחשבות, לפחות על הנייר, כיריבות הישירות של ישראל (מקום 76) על כרטיס הכניסה השני לאליפות. מי שלא צפויות לעשות בעיות הן בלארוס (97) שהוגרלה מהדרג החמישי ואנדורה (153) מהשישי.

הדרך ליורו

כדי להגיע ביוני 2024 לגרמניה, תצטרך ישראל לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית. אם לא, העסק קצת מסתבך – היא תוכל להרוויח גלגל הצלה מהפלייאוף, במסגרתו 12 נבחרות שסיימו בראש הבתים של דרגים א'-ג' בליגת האומות יתמודדו על שלושה כרטיסים נוספים.

מאחר שסיימה בראש בית בדרג ב', נבחרת ישראל משוריינת לפלייאוף של דרג ב', ובהנחה שתידרש לעלות על המסלול הזה, שחקניו של אלון חזן יצטרכו לחלוף על פני בוסניה, סרביה וסקוטלנד (נכון לעכשיו ובכפוף לשינויים), בשיטת חצי גמר וגמר (ב-21 וב-26 במרץ 2024).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!