דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

יו"ר ההסתדרות הודיע על שביתה יחד עם המעסיקים בדרישה לעצירת החקיקה: "נעצור את הטירוף"

במסיבת עיתונאים הודיע בר-דוד על השבתת נתב"ג, בתי החולים ועסקים במגזר הפרטי: "זה הזמן להחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה" | יו"ר המגזר העסקי דובי אמיתי: "זו לא שביתה, זו הנוסחה להצלת מדינת ישראל"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר- דוד בהכרזת שביתה יחד עם ראשי ארגוני המעסיקים (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר- דוד בהכרזת שביתה יחד עם ראשי ארגוני המעסיקים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע הבוקר (שני) על שביתה במשק בשיתוף עם המעסיקים, בדרישה לעצירת חוקי הרפורמה המשפטית. בר-דוד אמר את הדברים במסיבת עיתונאים חסרת תקדים לצד ראשי חברות גדולות במשק, יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים דובי אמיתי, ויו"ר ההסתדרות הרפואית ציון חגי. סמוך לבית ההסתדרות הפגינו עשרות אנשים בקריאה להקפאת החקיקה.

נמל התעופה בן גוריון הושבת מיידית וההמראות ממנו ייעצרו. מערכת הבריאות תפעל במתכונת שבת החל ממחר, ורופאים שירצו להשתתף במחאות היום יעשו זאת בתיאום עם מנהליהם. רשתות הקניונים עזריאלי וביג הודיעו שייסגרו היום (שני) החל מהשעה 12:00 בצהריים. מרכז השלטון המקומי הודיע שהרשויות המקומיות יצטרפו לשביתה, שצפויה להשפיע על הקייטנות של חופשת הפסח שמתחילות מחר, אך לא פרסמו מתווה ברור. במסיבת העיתונאים הדגישו שהתחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה. איגוד המשפטנים הודיע שהמשפטנים בשירות הציבורי יצאו לשביתה מיידית. איגוד העובדים הסוציאליים הודיע על השבתת שירותי הרווחה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר- דוד בהכרזת שביתה יחד עם ראשי ארגוני המעסיקים (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר- דוד בהכרזת שביתה יחד עם ראשי ארגוני המעסיקים (צילום: ניצן צבי כהן)

"אנחנו ביום היסטורי, לא פחות מזה", אמר יו"ר ההסתדרות, "נמצאים פה נציגי עובדים, חברי הנהגת ההסתדרות, מנהיגי העובדים במדינת ישראל לצד המעסיקים של מדינת ישראל. מנכ"לים של חברות ביטוח, בנקים, אנשי שב"כ לשעבר, אלופים. כולנו דואגים לגורל עם ישראל. דומה שאיבדנו את הדרך. זה הזמן להחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה. זה הזמן שנגיד עד כאן".

בר-דור הבהיר שההסתדרות נותרת לא פוליטית, ואמר: "אי אפשר לשסות יותר מגזר במגזר, אי אפשר לקטב את העם הזה. ב-1 בנובמבר היו בחירות בעם ישראל. אבא שלי פנחס בר-דוד ז"ל הלך להצביע בבוקר. בערב הגיע לאיכילוב, עד שנפטר אחרי חצי שנה. הוא לא ראה את השסע שקורה פה. הוא לא ראה את המדינה שנלחם עליה בכל מלחמות ישראל נקרעת, אני שמח שלפחות את זה הוא לא ראה. לאן הגענו? לאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל האהובה שלנו? לתהום? היום אנחנו עוצרים את הירידה לתהום".

מסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות בהכרזת שביתה יחד עם ראשי ארגוני המעסיקים (צילום: דוברות ההסתדרות)
מסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות בהכרזת שביתה יחד עם ראשי ארגוני המעסיקים (צילום: דוברות ההסתדרות)

"ב-12 השבועות האחרונים עשיתי הכול כדי להרגיע את הרוחות", אמר בר-דוד, "יש גבול כמה זמן אפשר לעמוד מנגד ולראות שהדברים לא מתמקדים. לא רציתי שנגיע לעימות הזה, ניסיתי להימנע משביתה והשבתה. אבל אי אפשר להישאר מול הקיטוב הזה, שקורע את החברה הישראלית מבפנים. זה בלתי אפשרי. אנחנו ניצבים היום בפני רגעים היסטוריים ושביתה היסטורית, בה המעסיקים והעובדים משלבים ידיים יחד".

"מה שהדליק לי נורה אדומה הוא פיטורי שר הביטחון", הוסיף יו"ר ההסתדרות, "מה אנחנו, רפובליקת בננות? זה לא פקיד, זה שר ביטחון. אתמול נחצו כל הקווים האדומים. אני קורא לראש הממשלה לשקול שנית את פיטורי שר הביטחון".

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית סמוך לבית ההסתדרות (צילום: דורון הבסי)
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית סמוך לבית ההסתדרות (צילום: דורון הבסי)

עוד אמר בר-דוד: "על מה הבחירות היו פה? על שני שופטים להרוס מדינה שלמה? מה קרה ליוקר המחיה? אני קורא לראש הממשלה ולחברי השרים, ולחברי הכנסת – תעצרו. יש פה שיקולים ביטחוניים וכלכליים, מדינת ישראל הולכת לקצה, כי זה מה שפורום קהלת החליט שצריך להיות? נמאס כבר מפורום קהלת הזה. זו לא המדינה שלהם".

"ברגע שאנחנו מסיימים פה את מסיבת העיתונאים מדינת ישראל נעצרת", אמר בר-דוד.

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן אמר באירוע: "אני מודיע מרגע זה אין המראות. אני אומר לנתניהו, כאיש ליכוד אני מאמין בדרך שלך, אבל דרך הידברות אפשר להגיע הכל. אין דבר שאין לו פתרון."

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ויו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, אמר במסיבת העיתונאים: "ההסתדרות והמגזר העסקי בשיתוף פעולה היסטורי למען מדינת ישראל. מדינת ישראל תמיד מעל הכול. הצעד הזה נועד להוציא החברה הישראלית מהקרע והשבר הכי קשים שהיו לנו מאז יום כיפור. זו לא שביתה, זה לא סכסוך עבודה, זו הנוסחה להצלת מדינת ישראל.

"אני קורא לראשי המפלגות מהקואליציה והאופוזיציה, אנחנו בחרנו בכם. ביקשנו שתנהיגו אותנו. אנחנו לא מסתכלים ימין או שמאל, אנחנו רואים בכם אחראים למצב שנוצר. זה לא פשוט למגזר עסקי להכריז על שביתה. אני קורא למנהיגי המפלגות, לעצור את החקיקה, להכנס לחדר ולצאת עם מתווה פשרה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר מיידית את יואב גלנט לתפקיד".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי הודיע על השבתת מערכת הבריאות שתעבור לעבוד במתכונת שבת: "אני מסכים עם כל מילה שנאמרה על ידי ארנון. אני נמצא פה וליבי מתחמם, פה אני מרגיש יחד עם כל עם ישראל היפה. עם ישראל שלא רוצה ליפול לתהום. מה שמטריד אותי הוא שמדינת ישראל צועדת בבטחה לתהום. כל ארגוני העובדים נהיה חלק מהמשא ומתן להחזיר את מדינת ישראל לשפיות. הדרך שאנחנו צועדים בה היא ארוכה ולא קלה, אסור להישבר."

מסיבת העיתונאים נערכת בבניין ההסתדרות במעמד ראשי המשק, ראשי המגזר העסקי וראשי איגודים מקצועיים, ועדים וחברי הנהגת ההסתדרות.

בשבת האחרונה חיזק יו"ר ההסתדרות את ידיו של שר הביטחון יואב גלנט והביע תמיכה בקריאתו לעצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית. "ביטחון עם ישראל ושלמות החברה הם מעל לכל", אמר בר-דוד. "ערב החגים והימים הלאומיים, על כל הצדדים לגלות אחריות ומנהיגות. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו: זוהי העת לעצור ולחבר את העם! שבו ודברו – כי אין לנו ארץ אחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!