דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית כסף לענבל שמש בגרנד סלאם אנטליה בג'ודו, ארד למאיה גושן

שמש (עד 63 ק"ג) הפסידה בגמר לקייטלין קואדרוס הברזילאית | גושן (עד 70 ק"ג) ניצחה את אלופת אירופה לשעבר, מרגו פינו הצרפתייה, והשיגה מדליה ראשונה בגרנד סלאם | לישראל כבר שלוש מדליות בתחרות

ענבל שמש (מימין) המאמן שני הרשקו ומאיה גושן עם המדליות בגרנד סלאם אנטליה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ענבל שמש (מימין) המאמן שני הרשקו ומאיה גושן עם המדליות בגרנד סלאם אנטליה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ענבל שמש זכתה הערב (שבת) במדליית הכסף בגרנד סלאם אנטליה בגו'דו ומאיה גושן השיגה את מדליית הארד. לישראל יש כבר שלוש מדליות בתחרות בטורקיה שתינעל מחר, אחרי מדליית הכסף של שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) אתמול.

‎שמש, המתחרה בקטגוריית המשקל עד 63 ק"ג, החלה את יום הקרבות עם ניצחון בשני וואזרי בסיבוב השני על הייביבי היפיונלו הטורקייה המקומית. לאחר מכן השיגה איפון מול לאורה וואזקוז הספרדייה, וברבע הגמר ניצחה באיפון נוסף בגולדן סקור את לובזאנה פיוביסאנה האוסטרית.

בחצי הגמר השיגה את הניצחון הרביעי שלה בתחרות עם וואזרי על קתרינה האקר האוסטרלית. רצף הניצחונות של הישראלית נעצר רק בקרב הגמר, בו פגשה להתמודדות את קייטלין קואדרוס הברזילאית, מדליסטית הכסף מגרנד פרי זאגרב 2020 שהשיגה את האיפון.

ענבל שמש, אמרה בסיום התחרות: ״תמיד כיף לסיים על הפודיום אחרי יום קרבות ארוך, אמנם מאוכזבת מאיך שהיום הזה נגמר אבל אני עם הפנים קדימה לאליפות עולם ולתחרויות הבאות. רוצה להודות לצוות המקצועי של נבחרת ישראל למאמני הנבחרת שני הרשקו, עידו בר וצ'ארלס צ׳יבנה ולמאמנת האישית שלי מיכל האס".

ענבל שמש בגרנד סלאם תל אביב (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ענבל שמש בגרנד סלאם תל אביב (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

‎מאיה גושן, המתחרה בקטגוריית המשקל עד 70 ק"ג, החלה את יום הקרבות בניצחון בעונשים בסיבוב הראשון על אלכסנדרה סמרדיזציק הבוסנית, לאחר מכן ניצחה
בעונשים את לארקי אולסן הדנית ובשמינית הגמר השיגה ניצחון נוסף בגולדן סקור (גם כן בעונשים), על אלביסמר רודריגז מוונצואלה.

ברבע הגמר השיגה ניצחון רביעי רצוף על מייקאלה פולארס האוסטרית, אך נעצרה בחצי הגמר בו הפסידה לסאקי ניאזו היפנית, מדליסטית הארד מתחרות המאסטרס 2022 ואלופת גרנד סלאם טוקיו גם כן ב-2022.

בעקבות ההפסד עברה להתמודדות בקרב על מדליית הארד שם השיגה ניצחון גדול בעונשים על הצרפתייה מרגו פינו, אלופת גרנד סלאם תל אביב השנה ב-2023 ואלופת אירופה ב-2019.

מאיה גושן: ״אני שמחה מאוד על הזכיה הראשונה שלי במדליה בתחרות גרנד סלאם, אני עובדת מאוד קשה, מחוייבת וזה כייף גדול כשזה מתורגם למדליה. אני רוצה להודות לצוות המקצועי שמקיף אותי, לשני הרשקו המאמן הראשי של הנבחרת, למאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה ולנותני החסות שלי וולבו ישראל וצבי צרפתי. תודה רבה למשפחה שלי על התמיכה לאורך כל הדרך״.

‎שגיא מוקי, אלוף גרנד סלאם תל אביב 2023 שהתחרה בקטגוריית המשקל עד 81 ק"ג, החל את יום הקרבות שלו בסיבוב השני בו נוצח בעונשים בגולדן סקור, בידי חוזה מריה מינדיולה אייזקואיטה הספרדי וסיים את יום התחרות מוקדם מהצפוי. מאיה קוגן (עד 70 ק"ג) החלה את יום הקרבות בסיבוב השני בו נוצחה בוואזרי בגולדן סקור, בידי איי טוסונדה רוסטאנט הספרדייה וסיימה את יום התחרות.

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: ״אני מאוד גאה בספורטאיות הנבחרת ובצוות המקצועי שלי, על מחויבות, עקשנות ונאמנות למטרות המשותפות שלנו. ענבל שמש ביום תחרות מרשים זוכה במדליה נוספת בסבב היוקרתי ומאיה גושן עולה לראשונה על הפודיום בתחרות גרנד סלאם, המדליות של שתיהן והמדליה של שירה מאתמול מייצגות את היציבות של נבחרת הנשים ואת העבודה הקשה של כולם. הפנים קדימה לאליפות העולם במטרה להמשיך לעשות היסטוריה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!