דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
21.7°תל אביב
  • 13.6°ירושלים
  • 21.7°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 18.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.7°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

במחאה על תנאי בטיחות ירודים: עובדי ממגורות דגון חסמו את הכניסה למפעל בחיפה

סכסוך העבודה בנושא מתנהל זה מספר שבועות, ולטענת העובדים הם נדרשים לסכן עצמם מדי יום במתחם הלא בטיחותי | כבר לפני כחודש הפגינו העובדים מול ביתו של עוזי יצחקי, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל, אך מאז לא הושגה התקדמות בנושא

עובדי דגון ממגורות בחיפה חוסמים את הכניסה למפעל במחאה על תנאי בטיחות ירודים (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי דגון ממגורות בחיפה חוסמים את הכניסה למפעל במחאה על תנאי בטיחות ירודים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי הממגורות בחיפה חסמו היום (ראשון) משעות הצהרים את הכניסה לאתר על רקע תנאי בטיחות ירודים בסביבת העבודה שלהם. לטענת העובדים הם נדרשים לסכן את עצמם במתחם שכולל שיטות עבודה לא בטוחות, ותנאים פיזיים קשים שעלולים להביא לפגיעה בשלומם ובריאותם. נזכיר כי קיים סכסוך עבודה פתוח בנושא וכבר לפני כחודש הפגינו העובדים מול ביתו של עוזי יצחקי, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל (חנ"י). מאז, כל הפניות של ועד העובדים ואיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות להנהלת חנ"י ולמפעיל החדש הושבו ריקם.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין, אמר הבוקר: "הנהלת חנ"י ממשיכה לגרור רגליים וממאנת להגיע להסכמות שנועדו לשפר את סביבת העבודה, את הבטיחות ואת ביטחונם התעסוקתי של עובדי ממגורות דגון. לא ניתן לרפות את ידי העובדים ולא נאפשר יותר את הסחבת שמסכנת את בריאותם ושלומם של העובדים. אני קורא להנהלה להתעשת ומתריע בפניהם טרם החרפת הצעדים. עובדים שיוצאים לעבודה חייבים לדעת שיוכלו לחזור הביתה בשלום. אני רואה בכך אחריות אישית להמשיך ולהיאבק על בטיחות העובדים. ההסתדרות ואיגוד עובדי התחבורה יפעלו בכל הערוצים כדי להביא בשורה בנושא".

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד ניר אייזנברג: "ישבנו עם המפעיל החדש, העברנו מסרים לחנ"י, אבל עד כה אין התייחסות רצינית מאף אחד מהגורמים שאמונים על בטיחות העובדים במפעל. להיפך, האחריות שהפגינו עובדי המפעל נוצלה על ידי ההנהלה כדי למשוך עוד זמן. לא ניתן לסכן את העובדים ולא נאפשר להם להמשיך לעבוד בתנאים אלו".

סכסוך העבודה הוכרז בינואר על רקע חילופי הזכיינים ללא הסדרת זכויות העובדים

ממגורת חיפה שהוקמו בשנת 1955, הם המתקן המרכזי באמצעותו נכנסים כ-75% מהדגנים המיובאים לישראל (כ-3 טון גרעיני דגנים בשנה), שם הם נפרקים מהאוניה ומועברים למשאיות ולקרונות הרכבת של היבואנים, באמצעות מערכת של מסועים. בשנים האחרונות מופעלות הממגורות באמצעות חברת גדות (לאחר שהופעלו במשך שנים על ידי חברת דגון), אולם באוקטובר 2022 פורסם מכרז חדש להפעלתן, בו גדות איננה מתמודדת. כך, בחודשים הקרובים צפויה רשות הנמלים לעדכן מי הזכיין החדש שצפוי להיכנס בנעליה, וזאת בשעה שזכויות העובדים בתהליך החלפת הזיכיון טרם הוסדרו.

במקביל, נכנסה גדות לשותפות עם חברת Adani ההודית ברכישת נמל חיפה במסגרת ההפרטה. כשבמסגרת המהלך הובטח לה זיכיון להקמת ממגורות חדשות בשטח הנמל שיחליפו את הממגורות הישנות הצפויות להפסיק לפעול בתוך כחמש שנים. בינתיים, טוענים העובדים בממגורות הקיימות כי תנאי העבודה ותחזוקת האתר לוקים בחסר ומסכנים את בטיחותם.

בחברת גדות טרם מסרו תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!