דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

נקבע מותה של לאה די, שנפצעה אנוש ואיבדה את בנותיה בפיגוע הירי בבקעה

די, בת 48 מהיישוב אפרת, נפצעה באורח אנוש בפיגוע הירי שאירע ביום שישי בצומת חמרה שבצפון הבקעה | בנותיה מאיה ורינה הובאו למנוחות אתמול | המצוד אחר המחבלים נמשך | תלמידי הישיבה בה לימדה יקימו אוהל לימוד תורה ושיח בזמן השבעה

שלוש הנרצחות בפיגוע באפרת: לאה לוסי די (משמאל) ושתי בנותיה רינה (במרכז) ומאיה (צילום: אלבום פרטי)
שלוש הנרצחות בפיגוע באפרת: לאה לוסי די (משמאל) ושתי בנותיה רינה (במרכז) ומאיה (צילום: אלבום פרטי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בבית החולים הדסה עין כרם נקבע היום (שני) מותה של לוסי די, בת 48 מהיישוב אפרת, שנפצעה באורח אנוש בפיגוע הירי שאירע ביום שישי בצומת חמרה שבצפון הבקעה.

בנותיה של די שנרצחו בפיגוע, מאיה בת ה-20, ורינה, בת ה-15, הובאו למנוחות אתמול בבית העלמין ליד כפר עציון. "העם היהודי הוכיח היום שהוא עם אחד. משפחה אחת מאפרת נהרסה, וכל העם כואב", פתח בדברי ההספד לואי, אביהן של האחיות, "אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות שלנו, עם ישראל חי. ידענו את זה, למעשה תמיד ידענו את זה", הוא המשיך בדמעות.

לאה (לוסי) די ז״ל שנרצחה בפיגוע הירי בבקעה (צילום: אלבום פרטי)
לאה (לוסי) די ז״ל שנרצחה בפיגוע הירי בבקעה (צילום: אלבום פרטי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: ״בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת די על פטירתה של אם המשפחה, לאה (לוסי) ז״ל, שנרצחה בפיגוע הקשה בבקעה ביום שישי האחרון, יחד עם שתי בנותיה מאיה ורינה ז"ל״.

״כמה קיווינו, כמה התפללנו, אך לצערנו לאה, אמא של רינה ומאיה די זכרן לברכה, שנפצעה אנושות בפיגוע בבקעה, מתה מפצעיה״, כתב נשיא המדינה יצחק הרצוג. ״בשם העם בישראל כולו אני שולח תנחומים חמים למשפחת די ומתפלל שלא ידעו עוד צער. יהי זכרה ברוך ומבורך״.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״יחד עם עם ישראל כולו, אני מבקש להביע צער עמוק על מותה של לאה די, אימן של מאיה ורינה ז״ל שנרצחו בפיגוע המתועב בבקעה, ולשלוח את תנחומיי הכנים למשפחה בשעתה הקשה והכואבת. ‏סומך על כוחות הביטחון שפועלים גם כעת, שישימו ידם על המרצחים ושולחיהם ויבואו איתם חשבון״.

בישיבת בני עקיבא אורות יהודה נפרדו מהמורה לוסי: ״הייתה מורה לאנגלית בישיבת בני עקיבא אורות יהודה אפרת וחלק בלתי נפרד ממשפחת מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. רבני, מורי, תלמידי הישיבה ורשת ישיבות בני עקיבא כואבים את האובדן הגדול ושולחים תנחומים למשפחה שלאחר אובדן שתי הבנות כעת גם האם נלקחה לבית עולמה. לקראת השבעה שתתקיים לאחר חג הפסח, תלמידי הישיבה יקיימו אוהל לימוד לצד המשפחה, בו יקיימו מעגלי שיח לזכר מורתם, וכן לימוד תורה רציף לזכרה״.

צוותי הרפואה מצאו את הרכב כשהוא מעוך בצד הדרך ובו 3 נשים פצועות ומחוסרות הכרה. הם נאלצו לקבוע את מותן של שתי האחיות, אימן של הנרצחות, בת 48, שנסעה איתן ברכב פונתה במסוק מד"א לבית החולים כשהיא במצב קשה. אביהן נסע ברכב נפרד והיה עד למאמצי ההחייאה והפינוי.

בתחילה החשד היה כי מדובר בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית לאחר שהרכב הוסט לצד הכביש ונראה שסבל מפגיעת מעיכה, אך לאחר שנמצאו סימני הירי על הרכב, דובר צה"ל מסר כי מדובר בפיגוע ירי. הרכב ששימש את המחבלים אותר באותו היום בשכם, וכוחות הביטחון ממקדים את החיפושים אחריהם בצפון הגדה.

זירת הפיגוע באזור מושב חמרה (צילום: מיכאל גלעדיפלאש90)
זירת הפיגוע באזור מושב חמרה (צילום: מיכאל גלעדיפלאש90)

שעות לאחר הפיגוע בבקעה אירע בטיילת בתל אביב פיגוע דריסה בו נרצח אלסנדרו פאריני, תייר מאיטליה, ונפצעו 8 בני אדם נוספים. המחבל, תושב כפר קאסם בן 45, חוסל על ידי קצין משטרה שהגיע למקום. בחמישי בערב נפצע חייל צה"ל נפצע באורח בינוני בפיגוע ירי בכיכר אדם שבמועצה אזורית בנימין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!