דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

מאיר שלו הובא למנוחות בבית העלמין בנהלל

כאלף בני אדם בהם בני משפחה וחברים ליוו את הסופר מאיר שלו בדרכו האחרונה | בתו זוהר: "הוא ידע מה יהיה כתוב על המצבה, לא פחד מהמוות ולא ויתר על החיים"

הנחת זרים על קברו של מאיר שלו (צילום: שיר תומר, פלאש90)
הנחת זרים על קברו של מאיר שלו (צילום: שיר תומר, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כאלף קרובים, חברים ובני משפחה ליוו את הסופר מאיר שליו בדרכו האחרונה בבית העלמין בנהלל.

בתו, זהר שלו, ספדה לאביה: "אבא שלי היה איש פרגמטי. הוא קיבל את דין הסרטן וניגש להתמודד עם המסע שלו בצורה עניינית ואמיצה, המסע שמסתיים עבורו פה היום. הוא התכונן למוות ותוך כדי שיתף פעולה עם האפשרות להחלמה וקיבל את כל הטיפולים, חוץ מהטיפולים האלטרנטיביים שניסינו לדחוף לו".

שלו המשיכה, "עם האבחון התחיל הפרויקט המשפחתי – 'פרויקט למות בשקט'; הוא כלל למשל רשימת To Do, מה יהיה כתוב על מצבה, כולל הפונט, טקס ההלוויה האורתודוקסי – 'אני אוהב את הטקסט היהודי. הוא נכון ומדויק', הוא אמר. בין היתר הוא הנחה אותנו לרשימת המספידים. רשימה מצומצמת. אני בטוחה שלרבים מכם יש רצון להספיד אותו עכשיו, אבל זו ההנחיה של אבא ולכן מי מכם שירצה יוכל לעשות זאת במהלך השבעה".

זוהר שליו על קברו של אביה (צילום: שיר תומר, פלאש90)
זוהר שליו על קברו של אביה (צילום: שיר תומר, פלאש90)

"להיות הבת של אבא שלי היה הדבר הכי טוב. זכיתי באבא מיוחד במינו. אבא שלקח אותי לטיולי אופנועים, שלימד אותי מה לעשות בשיפוע צד, שכעס כששרפתי את הקלאץ', שלימד אותי לאהוב ספרים – אבל רק את הטובים. ממנו למדתי באופן לא ישיר מוסר עבודה של בהמה או לחלופין נמלה עמלה, ולמדתי איך לנתב יצירתיות. ידעתי שיש לי ממך גב חזק, אוזן קשבת, לב רחב ומרפק כשצריך. אבא היה המגדלור שלי, מאיר את הדרך להצלחה שבנויה מדרישה בלתי מתפרשת לדיוק, מוסר עבודה, יצירתיות והגשמה. תמיד יש לי לאן לשאוף ולהגיע. הוא עורר בי השראה גם באופן שבו חי את חייו, וגם באופן שקיבל את מותו המתקרב.

ארונו של מאיר שלו (צילום: שיר תומר, פלאש90)
ארונו של מאיר שלו (צילום: שיר תומר, פלאש90)

"יחד עם העצב שלנו יש גם את הדמויות שחיכו בסבלנות שיכתוב אותן, ושהוא יפיח בהן חיים. הוא החליט שרות המואבייה למשל, תהיה בספר הבא. אבל רות ננטשה. אבא עבר לעולם הבא בתחושת סיפוק מהחיים – 'הבנתי מה הכישרון שלי, והלכתי עם זה עד הסוף'. עבורו יסודיות הייתה ערך עליון, לכן העריץ את אנשי המקצוע שהוא ראיין לקראת הספרים שלו. בימים האחרונים ישבתי לידו בחדר, הוא ישן במיטה ואני הרעשתי עם קליקים של עכבר ומקלדת, כמו שהוא הרעיש לי עם תקתוק מכונת הכתיבה כשהייתי ילדה וכתב על זה ב'אבא עושה בושות'. אז 'אבא עושה גאוות', תמיד תהיה מקור הגאווה שלי, פרט לשירה המביכה שלך שליוותה אותי בדרך לגן, כל מעשייך היו בשבילי מקור להשראה. אני גאה ובעיקר אסירת תודה שזכיתי להיות הבת שלך".

הסופר מאיר שלו ז"ל (צילום ארכיון: שיר תומר, פלאש90)
הסופר מאיר שלו ז"ל (צילום ארכיון: שיר תומר, פלאש90)

שלו הלך לעולמו בשלישי האחרון בגיל 74, לאחר מאבק במחלת הסרטן. שלו היה עיתונאי, פובליציסט ואחד הסופרים המוערכים והחשובים ביותר בישראל.

הוא היה אחראי למספר יצירות ספרותיות בולטות של העשורים האחרונים בהן "יונה ונער", "כימים אחדים" ו"רומן רוסי". לאורך הקריירה הארוכה שלו, זכה שלו בפרסים ועיטורי כבוד רבים, בהם פרס ברנשטיין ופרס ברנר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!