דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גל שריפות

אחרי הלהבות / מנכ"ל האוצר: נפצה רק מי שביתו נפגע בשריפה על רקע לאומני

גורלם של אלה שביתם נפגע בשריפה שאינה על רקע לאומני, יקבע בהתאם לפוליסת הביטוח אותה רכשו. לדבריו של באב"ד, הם מחכים להצהרת המשטרה בכדי לקבוע מי זכאי לקבל פיצויים מתוך קרן מס הרכוש.

שי באב"ד (צילום: יוסי זליגר פלאש 90)
שי באב"ד (צילום: יוסי זליגר פלאש 90)

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד אמר היום (שני) בוועדת הכספים כי המשרד יפצה ישירות רק את המשפחות שביתן נפגע בשריפה שהוצתה על רקע לאומני.

לדבריו, במשרד "ממתינים להצהרה סופית וחד-משמעית מהשב"כ ומהמשטרה היכן השריפות הן על רקע לאומני והיכן לא. עד כה קיבלנו מהם אינדיקציות שמרבית השריפות הן אכן על רקע לאומני. ההצהרה משמעותה האם יבוא פיצוי מקרן מס רכוש".

עוד אמר באב"ד כי "המטרה שלנו שעד סוף השבוע נקבל את כל השמאויות לגבי הנכסים שנפגעו ולאחר שתהיה הצהרה סופית מי נפגע על רקע לאומני נתחיל את תהליך הפיצוי מקרן מס רכוש. אם לא חברות הביטוח מפצות". באב"ד הוסיף, כי "לגבי האזרחים שנפגעו, על כל נכס שנפגע קבענו תשלום מיידי של 2,500 שקלים לכל נפש לצרכים הבסיסיים ודאגנו למענה של קורת גג לכל מי שביתו נפגע מידית עד להמשך התהליכים".

נווה צוף - חלמיש לאחר ההשתלטות על השריפה (צילום: דוברות המועצה האזורית מטה בנימין).
נווה צוף – חלמיש לאחר ההשתלטות על השריפה (צילום: דוברות המועצה האזורית מטה בנימין).

משמעות הדבר היא שאותם אזרחים שביתם נפגע בשריפה שלא תוכר כשריפה על רקע לאומני, יצטרכו להתמודד מול חברת הביטוח, בהתאם לפוליסה אותה רכשו. בעוד לבעלי פוליסה מוצלחת לא צפויה להיות בעיה (קיימת הערכה כי החזר הביטוח יכול להיות אף גבוה יותר מההחזר לפי מס הרכוש), מדובר בחדשות רעות במיוחד בעבור אותם אלה שאין בידם פוליסת ביטוח כנגד שריפות, כחצי מהאוכלוסייה על פי הערכות סוכני הביטוח. יש לציין כי ברבים מהמקרים מדובר באנשים המוותרים על ביטוח זה מתוך דוחק כלכלי.

למרות ההצהרות של יו"ר ועדת הכספים  ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי ועדת הכספים תתערב ותוודא "שאף אחד לא יישאר ברחוב", לא ברור מה יהיה אופן הפעולה של הוועדה ומה התקציבים יעמדו לרשותה.

בישיבת מיוחדת של משרד האוצר ביום שבת בערב בחיפה אמר כחלון כי הוחלט לפצות את התושבים דרך מס הרכוש, קרן ובה מיליארדי שקלים ומיועדת לטיפול שמטרה לפצות תושבים על נזקים שנגרמים כתוצאה ממעשי איבה או פעולות מלחמה. בישיבה זו לא הזכיר כחלון את ההפרדה בין נפגעי שריפות שפרצו על רקע לאומני לבין נפגעי שריפות רגילות.

קרן הפיצויים של מס הרכוש מיועדת לפצות תושבים על נזקים שנגרמו כתוצאה ממלחמה או מעשי איבה. בקרן הצטברו בשנים האחרונות סכומים אדירים של כסף, וזאת בעקבות השימוש הגובר בה מצד האוצר להעברת עודפי גבייה ממסים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!