דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

48 שרים וח"כים דורשים לדחות את עיקול מענקי הקורונה לכ-140 אלף עצמאיים

בעלי עסקים שקיבלו מענקי קורונה, נדרשים להחזירם עד ה-20 באפריל | במכתב ליו"ר ועדת הכספים דורשים הח"כים לדחות את הגבייה לאוגוסט: "העצמאיים סוחבים על גבם את פגיעות הקורונה ומתקשים לסגור את החודש"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
הדס יום טוב

48 שרים וחברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה חתמו על פניה ליו"ר וועדת כספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בדרישה לדחות את מועד החזרת התשלום לכ-140 אלף עצמאים שקיבלו את מענקי הקורונה ונדרשו להחזירם.

הפנייה נעשתה עקב דרישה של תנועת העצמאיים ומובילים אותה חברי הכנסת יצחק קרויזר, אלמוג כהן, לימור סון הר-מלך, אלי דלל, ניסים ואטורי, טלי גוטליב, אושר שקלים (הליכוד), מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי), אבי מעוז (נעם) ויונתן משרקי (ש"ס).

מאז תקופת הקורונה, אלפי עצמאיים ובעלי עסקים שקיבלו סיוע בקורונה ונדרשו להחזיר אותו או את חלקו, קיבלו מכתבי עיקול. זאת לאחר שבינואר האחרון הודיע גפני, לאחר דיונים עם רשות המיסים, כי העיקולים יוקפאו זמנית לחודשיים. כעת, הצפי למועד העיקול הבא הוא העשרים באפריל.

"התאריך הקרוב אינו מאפשר זמן היערכות הולם לאותם עצמאים שנמצאים לאחר תקופה לא פשוטה", כותבים חברי הכנסת במכתב, ומבקשים לדחות את מועד העיקולים לתחילת אוגוסט לפחות. "בשלוש השנים האחרונות, בעלי העסקים העצמאיים התקשו להרים את הראש מעל הקשיים שהעמידה הקורונה. כיום, כשהם סוחבים על גבם את פגיעות הקורונה, הם מתקשים לסגור את החודש. אנחנו מבקשים את אישורך להארכה נוספת עד לתאריך 1 באוגוסט 2023, כדי שבפרק זמן זה, בעלי העסקים העצמאיים יוכלו למצוא פתרון להתמודד עם בעיית העיקולים".

על פי הערכת תנועת העצמאיים, סך כל הפיצויים בקורונה לעצמאים עמד על כשליש מהפסדיהם האמיתיים בתקופת הקורונה. כתוצאה מכך, חלקם לא עמדו בעול החובות ופשטו רגל, וחלקם המשיך לשלם, אך עדיין לא הצליחו להתאושש. "חשוב לציין שרובם של העסקים המאוימים בעיקול הם בעלי עסקים קטנים המעסיקים עד 20 עובדים", הדגישו במכתב, "עיקול העסק פירושו שמשק הבית של בעלי העסקים ועובדיהם יהיה בסכנה, שלא נדבר על פגיעה בכלכלה הישראלית כולה".

נכון לאתמול (ראשון), חתומים על המכתב השרים: שר המשפטים יריב לוין, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שרת המודיעין גילה גמליאל, השרה מאי גולן (הליכוד), השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, שר המורשת הרב עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), השר לשירותי דת ומ"מ שר הפנים מיכאל מלכיאלי, שר הרווחה יעקב מרגי (ש"ס) ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (יהדות התורה).

חתומים על המכתב גם חברי הכנסת: טלי גוטליב, אלי דלל, ניסים ואטורי, קטי שיטרית, אושר שקלים, שלום דנינו, אביחי בוארון, אתי חוה עטיה, צגה מלקו, משה סעדה, חנוך דב מילביצקי, בועז ביסמוט, אופיר כץ (הליכוד), מיכאל ביטון, אלון שוסטר, חילי טרופר, שרן השכל (המחנה הממלכתי), יצחק קרויזר, אלמוג כהן, לימור סון הר מלך, צביקה פוגל (עוצמה יהודית), איימן עודה, עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף, אחמד טיבי, יוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל), יונתן מישראקי, ינון אזולאי, יוסף טייב, סימון מושיאשוילי, אברהם בצלאל, ארז מלול, אוריאל בוסו (ש"ס), אבי מעוז (נעם) יעקב אשר (יהדות התורה), נעמה לזימי, הרב גלעד קריב (העבודה) ורון כץ (יש עתיד).

"נדגיש את הדחיפות בזאת כי במידה וינקטו צעדים, זו תהיה מכה קשה לציבור העצמאים", אמר אורן בוטא יו"ר תנועת העצמאים. "זה יתבטא בסגירת עסקים, פיטורי עובדים ופשיטות רגל. נוסיף שהעצמאים מעולם לא הוזכרו בתקציב מאז קום המדינה, על אף תרומתם האדירה למשק ועל כן חובה עלינו לסייע להם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!