דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ארגון המורים שוקל להחריף את העיצומים בתיכונים: "האוצר ממשיך בסחבת"

העיצומים חודשו לפני כחודש במחאה על התקיעות במו"מ להסכם קיבוצי חדש כוללים גם הימנעות ממתן ציוני מגן לקראת בחינות הבגרות | שר החינוך יואב קיש קרא לסמוטריץ' ולארז להגיע להסכמות: "הגיע הזמן לשבת ביחד בחדר ולסגור הסכם, לטובת התלמידים. העיצומים פוגעים בהם"

יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת ארגון המורים תתכנס היום (חמישי) כדי להחליט על החרפת הצעדים הארגוניים, כך הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז. בהודעה למורי הארגון אמר ארז: "אנשי משרד האוצר ממשיכים בסחבת שבה נקטו במשך יותר משנה בנושא הקצאת התקציב הנדרש לחתימה על הסכם, ובכך מגלים חוסר אכפתיות כלפי התלמידים עתידם ועתיד המדינה".

העיצומים כוללים אי בדיקת מבחנים, כולל בחינות מתכונת, ועקב כך עלול להתעכב מתן ציוני המגן של תלמידים שניגשים לבגרות.

"אתמול התקיים עוד מו״מ עקר עם משרד האוצר בדבר קידום הסכם השכר הקיבוצי", הוא עדכן ביחס למשא ומתן, וציין כי "קרן האור היחידה במו"מ זה הוא מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל, שמגלה אכפתיות רבה ועושה מאמצים גדולים ביותר לקידום המו״מ, אך גם הוא לא יכול לפקידי האוצר. המפתח להצלחה הוא בידי שרי החינוך והאוצר בלבד. לאור זאת הנהלת ארגון המורים תתכנס כדי להחליט על החרפת הצעדים הארגוניים בהם אנו נוקטים".

שר החינוך יואב קיש הדגיש שמשרד החינוך מעורב במשא ומתן, קרא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וליו"ר ארגון המורים רן ארז להגיע להסכם על בסיס ההסכמות שכבר הושגו במו"מ, ולהביא להפסקת העיצומים. "טובת התלמידים היא לנגד עיניי, ואני קורא לארגון המורים להפסיק עם העיצומים", אמר קיש בסרטון שפרסם, "מצד שני, נעשתה כבר התקדמות, וההתקדמות נעשתה בערוצים שקטים. אנחנו לא מפרסמים את הדברים האלה, כי ככה נכשלים. כשעושים משא ומתן צריך לעשות אותו בשקט.

קיש הוסיף: "המסר הוא מאוד פשוט מבחינתי. אני קורא גם לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', וגם ליו"ר ארגון המורים רן ארז, מספיק. הגיע הזמן לשבת ביחד בחדר, כבר התקדמנו מספיק, ולסגור הסכם לטובת התלמידים. העיצומים האלה פוגעים בהם. הגיע הזמן להסכים ולפתור את הבעיה".

הסכם השכר הקודם של מורי התיכונים, שעיגן את רפורמת 'עוז לתמורה', הסתיים בסוף 2021. המשא ומתן החל בפברואר 2022, אולם לדברי ארגון המורים, המייצג את מורי התיכונים שמועסקים בשלטון המקומי ובבעלויות כמו אורט ועמל, לא חלה בו התקדמות משמעותית, והארגון נוקט בחודש האחרון בעיצומים בהם: שביתה בת יום אחד, אי-מתן ציונים, אי-יציאה לטיולים ופעילויות חוץ ודחיית יום הלימודים ל-12:00 ביישובים שונים.

הארגון דורש שהשכר ההתחלתי למורה מתחילה עם תואר MA יושווה לשכר הממוצע במשק, שעומד על 12.2 אלף שקלים ברוטו, ושכר מורה מתחיל עם תואר BA יעמוד על 12% פחות מהשכר הממוצע במשק. הארגון דורש ששכרם של עובדי ההוראה הקיימים יועלה בהתאמה, בשיעור של כ-30%, באמצעות הגדלת רכיב הוותק וגמולי ההשתלמות.

חלק מדרישות השכר נוגעות גם למנהלי בתי הספר, שהארגון דורש עבורם תוספת משכורת קיץ (משכורת 13), שכוללת את סיכום שנת הלימודים, הכנת בית הספר לשנת הלימודים הבאה וביטול תוספת ותק בניהול.

מלבד הדרישות הנוגעות לשכר, דורש הארגון להסדיר את העברות הבעלות, רצף ימי מחלה, פדיון ימי מחלה, הכרה בוותק של מי שעשה הסבה להוראה וביטול הביורוקרטיה הנדרשת ממורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!