דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

לראשונה מזה 14 שנה: יוגדלו תעריפי הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש בקהילה

משרד הבריאות יגדיל את הסיוע לכ-35 אלף מתמודדי נפש ביוני בעד 230 שקלים בחודש, בעקבות עתירה לבג"ץ | מנכ״לית עמותת 'אנוש' לבריאות הנפש: "צעד בכיוון הנכון לתיקון הכללי שנדרש במערכת"

הפגנת מדריכי שיקום בתל אביב (צילום: עמית גולדברג, איגוד מדריכי השיקום)
הפגנת מדריכי שיקום בתל אביב (צילום: עמית גולדברג, איגוד מדריכי השיקום)
הדס יום טוב

תעריפי הסיוע בשכר דירה המשולמים ממשרד הבריאות לכ-35 אלף מתמודדי נפש המתגוררים בקהילה יעודכנו ביוני הקרוב ויעלו בעד 230 שקלים, כך אישרה סגנית ראש האגף לשיקום במשרד הבריאות, בתיה ליידנר, במכתב שנשלח השבוע לספקים ולמקבלי השירותים בענף.

הסיוע, המשולם למתמודדים כחלק מסל השיקום לו הם זכאים על פי חוק שיקום נכי נפש בקהילה, יעודכן לראשונה מזה 14 שנה, זאת לאחר שמשרד הבריאות התחייב לכך בעקבות פסיקת בג"צ לפני כשנתיים, וכבר הפר את התחייבויותיו לעמותות ולבג"ץ להעלות את סכום הסיוע.

על פי הכתוב, החל מחודש יוני הקרוב מתמודדים המתגוררים בהוסטלים יקבלו תוספת של 100 שקלים לחודש בסיוע בשכר דירה, והוא יעמוד מעתה על 870 שקלים. מתמודדים המתגוררים בקהילה יזכו לתוספת בסך 230 שקלים, וזה יעמוד עתה על כ-1,000 שקלים בחודש (בזכאות מלאה). נוסף על כך, במהלך שנת 2023 ישלם המשרד תשלום רטרואקטיבי בגין תוספת הסיוע בשכר דירה. בימים אלו, ציינה ליידנר, המשרדים מסיימים לגבש את המודל ופרטים על כך יינתנו בהמשך.

מדובר על עלייה פחותה מזו שדרשו הארגונים בעתירה לבג"ץ, שבקשו להעמיד את הסיוע במימון שכר הדירה למתמודדי נפש על סך של 1,400 שקלים לחודש לפחות. התשלום בגין תוספת הסיוע בשכ"ד ממשרד הבריאות יועבר ע"י משרד הבינוי והשיכון, לאותם פרטי החשבון אליהם מתקבל הסיוע בשכר דירה ממשרד הבינוי והשיכון.

ד״ר הלה הדס, מנכ״לית עמותת אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מהעותרות המרכזיות לבג"ץ במסגרתו התחייב המשרד להעלות את סכום הסיוע, הודתה למשרד הבריאות על ביצוע התיקון. "מתמודדי הנפש זקוקים לסיוע כמו אוויר לנשימה", אמרה. "במציאות בה ההשקעה הציבורית במערכת בריאות הנפש נמוכה בהרבה מהנהוג במדינית ה-oecd, זה מהווה צעד בכיוון הנכון לתיקון הכללי שנדרש במערכת. נמשיך לפעול כדי להצעיד את בריאות הנפש בישראל קדימה ולאפשר למתמודדי הנפש את המערכת השיקומית המתקדמת לה הם ראויים״.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לפניית 'דבר': "מתווה התשלום השוטף עבור הזכאים סוכם בין משרדי הבריאות והשיכון והוא יחל ב1.6.23 עבור חודש אפריל 2023, לאחר השלמת ההיערכות. סכום תוספת הסיוע בשכ"ד ממשרד הבריאות הוא בהתאם למתווה שהגיש המשרד לבג"ץ. משרד הבריאות, בשיתוף משרד השיכון, פועלים לסיכום מנגנון התשלום הרטרואקטיבי שיתבצע בהמשך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!