דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ח"כים בוועדת העבודה והרווחה קוראים להגדלה קבועה של מענק החימום לקשישים

מקדמה על סך 200 שקלים ששולמה בפברואר האחרון לקשישים מקבלי גמלת הבטחת הכנסה תהפוך לחלק מהמענק לשנת 2023, ולא תקוזז מהמענק שיינתן בחורף | יו"ר הוועדה: "להגדיל עוד את סכום המענק ולתת את ההטבה גם בשנת 2024"

חימום ביתי בחורף (צילום אילוסטרציה: אדי ישראל / פלאש90)
חימום ביתי בחורף (צילום אילוסטרציה: אדי ישראל / פלאש90)
הדס יום טוב

ועדת העבודה והרווחה דנה היום (ראשון) בסעיף בחוק ההסדרים לפיו מקדמה על סך 200 שקלים ששולמה בפברואר האחרון לקשישים מקבלי גמלת הבטחת הכנסה תהפוך לחלק מהמענק לשנת 2023, ולא תקוזז מהמענק שיינתן בחורף. בדיון קראו חברי הוועדה והיו"ר ישראל אייכלר להגדיל את סכום המענק גם בשנים הבאות.

מענק חימום הוא סכום של 608 שקלים (נכון לשנת 2023) שמוענק בכל שנה, לקראת חודשי החורף (בין אוקטובר לדצמבר), לקשישים מקבלי גמלת הבטחת הכנסה בגיל הפרישה, במטרה לסייע בעלויות חימום הבית.

המענק של 2022 כבר שולם לזכאים על חשבון המענק הבא. התיקון ימנע כאמור, את קיזוז סכום המקדמה מהמענק הבא, שאותו עתידים הזכאים לקבל בחודשים אוקטובר-דצמבר 2023.

נציגת הביטוח הלאומי בוועדה, עו"ד לבנה עזרא, הסבירה שמדובר באוכלוסייה של 288,500 איש שזכאים למענק, כולם מעל גיל פרישה (67). ביניהם מקבלי השלמת הכנסה, מקבלי תגמולי אוצר ומקבלי השלמה לגובה הנכות.

ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) הביע את תמיכת האופוזיציה במהלך, וביקש להרחיב את הזכאות למענק חימום לאזרחים נוספים. ח"כ דבי ביטון (יש עתיד) ביקשה להגדיל את סכום המענק ל-1,000 שקלים, ולהרחיבו גם להפעלת מזגן לקירור.

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש) ביקשה מהאוצר להסביר מתי ולפי מה נקבע הסכום, ומה ניתן לעשות כדי להגדיל את הסכום. "אני מציעה להצמיד את סכום המענק למחירי החשמל, כאשר הם עולים", הוסיפה.

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) אמרה: "תפקידנו להתעקש שהתוספת לא תהיה חד פעמית, או שזה תמיד יהיה מוצמד למחירי החשמל ואז לא נתכנס פה. לא נפקיר את האוכלוסייה החלשה הזאת כדי להצביע בכל שנה מחדש" .

דניאל בלנגה, מאגף התקציבים באוצר התייחס לבקשות של חברי הכנסת: "יש אי ודאות באשר ל-2024, אבל ההערכה שלנו, יחד עם צוות האנרגיה באגף התקציבים, שמגמת הירידה במחירי החשמל תמשיך. לכן יש הצדקה למענק חד פעמי ל-2023 בשל עלייה חריגה שהייתה בתחילת השנה במחירי החשמל".

יו"ר הוועדה, ח"כ אייכלר סיכם: "מדינת ישראל הבינה שיש אנשים שקשה להם לעמוד בהוצאות החימום בחורף והוסיפה את 200 השקלים הללו כמקדמה. בתיאום עם משרד האוצר אנחנו הולכים להפוך את זה למענק לשנת 2023 ואני ביקשתי לא להסתפק בכך ולהגדיל עוד יותר את הסכום, וכן לתת את ההטבה גם בשנת 2024. בחשמל יש לעיתים תנודות זמניות במחירים, אבל הקו הכללי הוא עלייה וניתן להניח שהתעריפים לא יוזלו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!