דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

נדחה בחודש צו פינוי נגד תושב פרדס חנה, נכה ופגוע נפש, המתגורר בדירה 25 שנה

כוחות משטרה הגיעו לפנות את יצחק אדרגן, שהסתגר בדירה ואיים להצית את עצמו | צו הפינוי הוקפא לאחר התערבות של מספר גורמים, בהם ראשית המועצה | "מדובר באדם שקט וטוב לב, שאין לו דבר פרט לדירה הזו"

כוחות מד"א וכאבות והצלה מחוץ לביתו של אדרגן בפרדס חנה (צילום: דוד טברסקי)
כוחות מד"א וכאבות והצלה מחוץ לביתו של אדרגן בפרדס חנה (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

נדחה בחודש צו הפינוי שהוציאו הבוקר (שני) משרד השיכון וחברת עמידר ליצחק אדרגן (45) נכה ופגוע נפש בעקבות שירותו הצבאי, בטענה לפלישה. אדרגן הסתגר בדירת דיור הציבורי שבה הוא מתגורר בפרדס חנה מעל 25 שנה.

מחוץ לביתו של אדרגן ברחוב האדנים בפרדס חנה, הצטופפו היום בצהריים כוח משטרתי, כוחות מד"א וכבאות והצלה, וזאת לאחר שאדרגן, שהסתגר בדירתו מהבוקר, איים להצית את עצמו עם דלק או לפוצץ בלון גז. לטענת השכנים והחברים שהגיעו לאזור מהבוקר, אדרגן נמצא במצב קשה מאוד ולא מוכן לשוחח עם הכוחות מחשש שיאבד את דירתו.

הבניין בו מתגורר אדרגן, עליו הוצא צו פינוי (צילום: דוד טברסקי)
הבניין בו מתגורר אדרגן, עליו הוצא צו פינוי (צילום: דוד טברסקי)

פעילי הדיור ציבורי ששוחחו עם 'דבר', סיפרו שאדרגן מתגורר בדירת עמידר שבה גרה אמו, אך לאחר מותה משרד השיכון סירב להכיר בו כדייר ממשיך. למרות שנכותו מאפשרת לו להיות זכאי לדירה, לא הותר לו להמשיך לגור בדירה.

"אחרי השירות הצבאי הוא התדרדר לסמים ואלכוהול, ולפני ארבע שנים הוא איבד את אימו. מאז השכנים והחברים תומכים בו", סיפר שלום, אחד החברים שהגיע לתמוך באדרגן. "מדובר באדם שקט וטוב לב, שאין לו דבר פרט לדירה הזו. זו הפינה היחידה שלו שנותנת לו תמיכה". לטענת שלום, אדרגן נמצא בטיפול רשויות הרווחה שהיו מודעות למצבו, ולכן הופתעו לראות את הכח שבא לפנות אותו הבוקר.

לטענת אחת השכנות שהגיעה לתמוך בו, למרות הכוח המשטרתי והרפואי במקום, לא הגיעו לאזור עובדי רווחה. המועצה ניסתה לגבש פיתרון של הוסטל זמני בחדרה או לחלופין, פתרון דיור זמני אחר בפרדס חנה, אך אדרגן לא שש לשתף פעולה בגלל הפחד שלא יימצא לו פתרון לטווח ארוך.

ל'דבר' נמסר שראשת המועצה, הגר פרי יגור, שהגיעה למקום, הייתה בקשר ישיר מול משרד שר השיכון ומנכ"ל עמידר במטרה להגיע להסדר.

באוקטובר 2021 הורה שר השיכון לשעבר, זאב אלקין, על הקפאתם של כ-350 פסקי דין חלוטים שהורו על פינויים של מתגוררים בבתי דיור ציבורי, בטענה שהם גרים בהם באופן לא חוקי. הרקע להקפאה היה מאבק חריף שהובילו פעילי הדיור הציבורי נגד השר וחברת עמידר, שחתומה על רוב הבקשות לפינויים. למרות שנפתחה ועדה שדנה בנושא, הפינויים חודשו החל מספטמבר האחרון בקצב גובר.

לפני שבוע פנה פורום הדיור הציבורי לשר השיכון, יצחק גולדקנופף, בדרישה לעצור את הפינויים הקרובים וזאת לאחר שהתגלה שמספר מפונים לא הצליחו לממש במלואן את הזכויות שלהן טרם הפינוי. גם פניית חברי הכנסת נעמה לזימי (העבודה) ומיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) לשר בנושא דומה לא הצליחה להביא לתוצאות.

משרד השיכון: "לאורך כל ההליך, הביע משרדנו אמפתיה והבנה לקשיים והאתגרים שעימם מתמודד הפולש. יחד עם זאת, נדגיש כי אינו עונה לכללי הזכאות כדייר ממשיך, משכך אינו זכאי לדיור ציבורי. משרד הבינוי והשיכון כרשות מנהלית מחויב לפעול על פי חוק, וחובתנו המוסרית היא להבטיח אכלוס של זכאי הדיור הציבורי הממתינים כחוק מזה שנים רבות".

טרם התקבלה תגובה מחברת עמידר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!