דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שר הרווחה: "הקייטנות של כנפיים של קרמבו יתקיימו והתקציב יגדל"

בעקבות הודעת התנועה על ביטול מחנות הקיץ, השר השיב לשאילתות והתחייב להגדלת התקציב | לצד זאת, תקף השר את תנועות הנוער, ואמר כי "ארגוני נוער חשובים", בהם כנפיים של קרמבו, גם צריכים להיות חלק מתקציב משרד החינוך

שר הרווחה יעקב מרגי (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הרווחה יעקב מרגי (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
הדס יום טוב

מחנות הקיץ של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" יחזרו ותקציב התנועה יגדל. כך התחייב היום (שלישי) שר הרווחה והשירותים החברתיים, יעקב מרגי,  במסגרת שאלות ותשובות במליאת הכנסת. תנועת כנפיים של קרמבו, המקיימת פעילות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בשילוב יבני גילם ללא מוגבלות, הודיעה ביום ראשון על ביטול מחנות הקיץ של התנועה עקב קשיים תקציביים.

התנועה, שהוקמה ב-2002, פועלת ב-90 סניפים ברחבי הארץ ולפי פרסומיה, בפעילותה משתתפים 9,000 חניכים. לפי אתר גיידסטאר, המחזור הכספי של כלל פעילות העמותה עמד ב-2021 על כ-44 מיליון שקלים, מתוכם כ-10 מיליון שקלים היו תמיכות ממשרדי הממשלה השונים. ניכר כי בשנת 2022 ירדה התמיכה הממשלתית בתנועה ביותר מחצי. הנתונים לשנת 2023 אינם מלאים.

לאחר השאילתות של חברי הכנסת מהאופוזיציה לגבי קיצוץ התקציב לתנועה, בחר השר מרגי לתקוף את תנועות הנוער האחרות: "הגיע הזמן לפרק את המונופול של תנועות הנוער בישראל, שנהנות מעשרות מיליוני שקלים ולא נותנות לארגוני נוער חשובים להיכנס", אמר מרגי. "כולם צריכים להיות תנועת נוער, וגם זו צריכה להיות תנועת נוער ולקבל תקציב ממשרד החינוך. תנועות הנוער היא קבוצה קטנה ופריווילגית, לא יכול להיות שזו תהיה אותה קבוצה מתחילת המדינה עד סוף המדינה".

משרד הרווחה אישר שהתקציב לפעילות פנאי לילדים עם מוגבלות, דרכו מתוקצבת העמותה, הוגדל בשנת 2021, אך בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להחזיר אותו להיקפו המקורי ולחלק את התקציב בין יותר ארגונים, כך שהיקף התמיכה בעמותה צומצם.

המשרד הסביר שבשנת 2021 הגדיל המשרד את תקציב התמיכות לעמותות פנאי משלב לילדים עם מוגבלות מ-11.5 ל-18.5 מיליון שקלים, אך בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להחזיר את התקציב להיקפו המקורי ולשנות את מודל התמיכות, כך שיותר עמותות הוכרו כזכאיות לקבלת תמיכה והתקציב התחלק בין יותר גופים. החלטה זו השפיעה גם על תקציבה של כנפיים של קרמבו.

"בהנחיית שר הרווחה יעקב מרגי פועלים מנכ"ל המשרד וגורמי המקצוע לתיקון המצב ולהגדלת התמיכה בפעילות פנאי משלבת בתקציבי 23-24", הודיע אז המשרד, וכאמור, היום התחייב השר מרגי שפעילות הקיץ של התנועה תתקיים, ושבשנת 2024 יפעל להכניס את תקנות התמיכה בתנועה תחת חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, שאושר בכנסת בקדנציה הקודמת, ומגדיר סל שירותים לאנשים עם מוגבלות בקהילה. השר התחייב שהתקציב יגדל בשנים 23-24 ל-17.5 מיליון שקל בשנה.

מ"כנפיים של קרמבו" נמסר: "לצערינו, בניגוד לפרסומים, עדיין לא נמצא פתרון שיאפשר לנו לקיים את מחנה הקיץ ולכן הוא לא יתקיים השנה. כנפיים של קרמבו בקשר צמוד ושוטף עם משרד הרווחה והעומדים בראשו, אך עדיין לא הובטח תקציב מוגדר וברור למחנה הקיץ ולפעילות השוטפת של התנועה. ילדי כנפיים של קרמבו ישמחו לכל הסדרה שתאפשר את קיום הפעילות שמהווה עבורם בית והזדמנות לחיי חברה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!