דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ירדן דנן הפכה לבורג מרכזי בעונת האליפות השנייה שלה באליצור רמלה: "קיבלתי את הבמה והצלחתי להוכיח"

דנן (26) עברה יחד עם רמלה סדרת גמר מורטת עצבים, בסיומה הניפה צלחת נוספת במועדון בו החלה את הקריירה | בראיון ל'דבר' היא מספרת על רגעי המתח בדרך לתואר, תקופת המכללות המוצלחת ותחרות שלשות מפתיעה עם כוכב ה-NBA דמיאן לילארד: "הגעתי מאוד מוכנה לעונה, ידעתי מה אני שווה"

ירדן דנן (משמאל) מאליסה בארון מאליצור רמלה, עם צלחת האליפות (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ירדן דנן (משמאל) מאליסה בארון מאליצור רמלה, עם צלחת האליפות (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"זה מהדברים המטורפים שאי אפשר לתאר אותם. בסוף האופי דיבר. זאת באמת קבוצה עם אופי של ווינריות", משחזרת ירדן דנן את הרגעים הדרמטיים שהובילו לזכייתה של אליצור רמלה באליפות המדינה לנשים בכדורסל.

בסדרת הגמר נפגשו שתי הקבוצות הגדולות בכדורסל הנשים בישראל. אליצור רמלה ניצחה את שני המשחקים הראשונים בסדרה, אך מכבי בנות אשדוד הצליחו לחזור ולהשוות את התוצאה עם ניצחון דרמטי בהארכה.

"ציפינו לנצח את הסדרה. כשהגענו למשחק ברמלה (משחק 4) אמרנו שפה זה נגמר. הרגשנו שזה כבר היה לנו בידיים, היינו כבר ביתרון של חמש נקודות בהארכה. בסיום המשחק היה הרבה תסכול, חזרנו יום אחרי לחדר ההלבשה וכולן עם ראש למטה".

"אין מצב שעברנו את העונה המטלטלת הזאת ואנחנו לא יוצאות אלופות"

ברגע הקריטי הזה נכנסה לתמונה המאמנת שירה העליון והרימה את רוח הקבוצה בדרך לניצחון במשחק הבא וזכייה באליפות ה-12 בתולדותיה. "שירה נכנסה ואמרה, 'זה קורה אבל זה הזמן להיות ביחד'. היא נתנה לנו יום חופש, שנשתחרר. במקרה זה היה יום ההולדת של הזרה אלינה בבקינה, אז נפגשנו במסעדה וניסינו לעשות משהו מחוץ למגרש. פשוט דיברנו אחת עם השנייה על איך אנחנו מצליחות לצאת מהבור הזה, כי האליפות היא שלנו. אין מצב שעברנו את כל העונה המטלטלת הזאת ואנחנו לא יוצאות אלופות".

אלינה בבקינה (עם הכדור) מאליצור רמלה, בסדרת הגמר מול אשדוד. "אין מצב שהיא מסיימת את הקריירה המטורפת שהייתה לה בלי אליפות" (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
אלינה בבקינה (עם הכדור) מאליצור רמלה, בסדרת הגמר מול אשדוד. "אין מצב שהיא מסיימת את הקריירה המטורפת שהייתה לה בלי אליפות" (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

המשחק האחרון בסדרה נערך באשדוד. רמלה הגיעה אליו במומנטום שלילי, אך ממוקדת מטרה לזכות באליפות שניה ברציפות ו-12 בתולדותיה. "ידעתי שזה המשחק האחרון של אלינה בקריירה ודיברנו על זה כל כך הרבה שאין מצב שהיא מסיימת את הקריירה המטורפת שהייתה לה בלי אליפות".

איך היה עבורך רגע הזכייה?
"קודם כל שמחנו, כל כך התרגשתי שיכולתי להיות חלק מהרגע הזה ולראות את אלישה (קלארק) מתפרקת בהנפת הצלחת. גדלתי על אלישה בתור שחקנית צעירה ופתאום היא איתי, מדברת איתי, יושבת איתי בקידוש אצל ההורים ומספרת לי סיפורים מהקריירה שלה. זה רק גורם לי לרצות להיות שחקנית עוד יותר טובה ולהגיע לעוד מקומות".

שחקניות אליצור רמלה חוגגות את הזכייה באליפות לעונת 2022/23 (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שחקניות אליצור רמלה חוגגות את הזכייה באליפות לעונת 2022/23 (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

איך את מסכמת את העונה הזאת מבחינה אישית?
"היו הרבה עליות וירידות. היו קשיים בדרך, היו ימים לא פשוטים. ההורים שלי תמיד אומרים לי, תעבדי קשה ותחייכי ובסוף השם יוביל אותך למקומות טובים. היו פציעות, אמה (קאנון) עזבה אז הייתה פחות זרה. קיבלתי את הבמה והצלחתי להוכיח לכולם בפלייאוף העליון ובסדרות חצי גמר והגמר שאני יכולה להיות במצבים האלו ואני יכולה לתרום. מקווה שבשנה הבאה אצליח לתרום יותר".

דנן (26) גדלה בבית של כדורסל. אביה מיקו הוא המנהל המקצועי של אליצור רחובות, כדורסלן עבר בשנות ה-90 בהפועל ירושלים ואליצור רמלה. "זה בא מהבית מגיל מאוד קטן", אומרת דנן. "כל המשפחה שלי, כל הדודים שלי שיחקו. אצלנו במשפחה כדורסל זה מה שמדברים עליו בערבי שישי. אח שלי אורי משחק בבוגרים של אליצור רחובות, אחותי אגם משחקת במכבי רחובות".

ירדן דנן מאליצור רמלה בשמינית גמר היורוקאפ. "הגעתי עם כל הביטחון, אז לא היססתי" (צילום: FIBA)
ירדן דנן מאליצור רמלה בשמינית גמר היורוקאפ. "הגעתי עם כל הביטחון, אז לא היססתי" (צילום: FIBA)

דנן החלה את דרכה בכיתה ג' בשוהם, שנה לאחר מכן הצטרפה לקבוצת קט-סל בנים באליצור רמלה. "נשארתי עם חברויות לכל החיים. כשזכינו באליפות, קיבלתי 6-7 הודעות מהחברים שהיו איתי בקבוצת הבנים".

בגיל 12 החליטה לעבור לאתגר הבא ולשחק אצל המאמן המוערך זיו ארז בקבוצת הבנות הפועל ראשל"צ. "זאת הייתה השנה הראשונה שזיו התחיל לעבוד עם בנות. הוא בא אליי לכפר בן שמן, סיפר לי ולאבא שלי שהוא רוצה להקים מחלקה, לפתח בנות ושהוא רוצה לבנות את זה סביבי. הוא היה אוסף אותי בכל יום מהבית ספר בשוהם לראשון לציון".

את עונת הבכורה שלה בבוגרות עשתה בכיתה י' באליצור רמלה, איתה זכתה באליפות הראשונה בקריירה. "לא קיבלתי יותר מדי הזדמנויות. בסגל היו אז כל המי ומי. מיכל אפשטיין, קטיה לויצקי, בזרות היו תמרה ג'יימס וטנישה רייט, היה מטורף".

"האימונים הרבה יותר פיזיים וקשים זה ברמה אחרת לגמרי"

בסיום לימודיה בתיכון, לאחר שצברה עוד ניסיון במדי הפועל ראשל"צ ואליצור חולון, החליטה דנן לארוז את הכל ולעבור לשחק באוניברסיטת 'וובר סטייט' בליגת המכללות האמריקאית. "זה משהו שבא מהבית. אבא שלי ודוד שלי שיחקו במכללות. יש לי אפילו סרטון מכיתה א' שאבא שלי אומר לי שאם אני לא אדע אנגלית, אז לא יקבלו אותי לאף קולג'. רציתי להגיע לשם מגיל קטן והיה ברור לי שאני עושה את זה".

באימון הראשון שלה בוובר סטייט, פגשה דנן את כוכב ה-NBA דמיאן לילארד שנהג להתאמן במכללה בה שיחק בעבר. "היינו באימון. אמרו לו שאני קלעית, ואז הוא אמר לי נו נראה אותך זורקת. עשינו תחרות שלשות וקלעתי 8 מתוך 10. הוא היה בשוק. המאמנת הציעה שהוא ייקח אותי לבית ספר, אז יש לי תמונה איתו. לא שידעתי אז מי הוא, רק אחר כך הסבירו לי".

ירדן דנן (משמאל) ודמיאן לילארד (שני מימין) במכללת וובר סטייט. "קלעתי 8 מתוך 10, הוא היה בשוק" (צילום: אלבום פרטי)
ירדן דנן (משמאל) ודמיאן לילארד (שני מימין) במכללת וובר סטייט. "קלעתי 8 מתוך 10, הוא היה בשוק" (צילום: אלבום פרטי)

מה ההבדלים בין ליגת המכללות לליגה הישראלית?
"האינטנסיביות. האימונים הרבה יותר פיזיים וקשים זה ברמה אחרת לגמרי. היו ימים שהייתי מתאמנת 4 שעות באולם, זה לא משהו שעשיתי בישראל. אימוני חדר כושר, אימוני אתלטיקה. כל המסביב זאת מעטפת שבאמת גורמת לך להתפתח. לפני שטסתי לשם, לא היה לי יותר מדי שרירים בגוף. חזרתי בסיום השנה הראשונה וההורים שלי שאלו אותי "מה זה?" ועניתי "זה המכללות!".

בסיומן של שנתיים בוובר סטייט, דנן עברה לשחק לשנתיים נוספות באקרד ובסיומן חזרה לישראל וחתמה בעונת 2019/20 באליצור רמלה. את עונת החזרה שלה סיימה עם 43% מדהימים משלוש.

"הגעתי מאוד מוכנה, אני חושבת שזאת הייתה העונה הכי טובה שלי עד עכשיו בליגת העל. הגעתי ממצב שהייתי כוכבת בליגת המכללות. הגעתי עם כל הביטחון, אז לא היססתי, לא פחדתי וידעתי מה אני שווה".

לאחר שנתיים במכבי בנות אשדוד, אליצור חולון ואליצור תל אביב, דנן חזרה העונה לבית שלה, הקבוצה שהיא בסוף תמיד חוזרת אליה, אליצור רמלה. המועדון בו החלה את קריירת הכדורסל שלה כילדה, החלה את קריירת הבוגרות שלה, זכתה באליפות הראשונה כשחקנית ספסל צעירה, חזרה אליה מליגת המכללות וכעת זכתה איתה באליפות הראשונה כשחקנית מרכזית.

"יש פה הרבה שחקניות ישראליות שמגיעה להן הזדמנות"

מה המטרות שלך לשנים הקרובות?
"קודם כל לשחק יותר, להיות משמעותית יותר. להרגיש שאני באמת באה לידי ביטוי. בכל קבוצה שאני אשחק. כרגע אני ברמלה לעוד שנה. אני רוצה להיות דומיננטית ובאמת להוביל. להרגיש שאני יכולה לתת מעצמי".

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד, עם ירדן דנן (משמאל) ונופר שלום (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד, עם ירדן דנן (משמאל) ונופר שלום (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

דנן הוזמנה בתום העונה לשיבת הדירקטוריון של מנהלת הליגה, בה הוחלט על שינוי מספר הזרות (מעבר מ-3 זרות ל-2 זרות ובוסמנית). "הסברתי את החשיבות שצריך לתת לשחקנית הישראלית", היא מספרת. "כשאת משחקת עם זרה אירופאית, את מרגישה את ההבדל, אין לך רק את השיטה האמריקאית של המשחק וזה פותח דלתות לשחקנית הישראלית. בסופו של דבר יש פה הרבה שחקניות ישראליות שמגיעה להן ההזדמנות הזאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!