דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"הישג מטורף לספורט הישראלי": ענבר לניר אלופת העולם בג'ודו, פיטר פלצ'יק זכה בארד

הג'ודוקא בת ה-23 הציגה יכולת נפלאה כשגברה יריבות מהטופ העולמי וזכתה במדליית הזהב | לניר היא אלופת העולם השלישית בהיסטוריה של הג'ודו הישראלי | פלצ'יק ניצח בבית הניחומים וזכה במדליה לאחר שיריבו הקנדי לא התייצב לקרב

ענבר לניר עם מדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, קטאר 2023 (צילום: AP Photo/Hussein Sayed)
ענבר לניר עם מדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, קטאר 2023 (צילום: AP Photo/Hussein Sayed)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יום חלומי לג'ודו הישראלי. ענבר לניר זכתה היום (שישי) במדליית הזהב ופיטר פלצ'יק בארד באליפות העולם שנערכת בקטאר. לנבחרת ישראל שתי מדליות בתחרות, שמצטרפות ל-12 מדליות עד כה באליפויות העולם: 2 מזהב (ירדן ג'רבי ב-2013 ושגיא מוקי ב-2019), 4 מכסף ו-6 מארד (אחת קבוצתית).

לניר (עד 78 ק"ג) גברה על ארבע יריבות בדרך לגמר. היא החלה בסיבוב השני עם ניצחון על ביטה פאקוט-קלוסצקו מפולין, לאחר מכן גברה על פטריסיה בוליך הסלובנית וברבע הגמר ניצחה את ז'נז'או מא הסינית. בחצי הגמר הרשימה מול אליס בלאנדי מאיטליה, לה הפסידה מספר פעמים. 51 שניות בתוך הקרב ספגה לניר ווזארי, אבל 2:07 דקות לאחר מכן הגיע האיפון של הישראלית.

ענבר לניר בגמר אליפות העולם בג'ודו מול אודרי צ'ומאו מצרפת (צילום: AP/Hussein Seyed)
ענבר לניר בגמר אליפות העולם בג'ודו מול אודרי צ'ומאו מצרפת (צילום: AP/Hussein Seyed)

קרב הגמר: לניר פגשה את אודרי צ'ומאו הוותיקה, מדליסטית הכסף מאולימפיאדת ריו והארד מלונדון. הישראלית הייתה נחושה מול הצרפתייה שסבלה מחבלה באצבעות. לניר הצליחה לבצע תרגיל עליו פסקו לזכותה איפון, אבל צוות השיפוט החליט לבטל אותו. אחר כך הצליחה לניר לבצע איפון נוסף שאושר והעניק לה את התואר אלופת העולם במשקל עד 78 ק"ג.

"שמחה להקדיש את המדליה לתושבי הדרום, חיילי צה״ל ולכל מדינת ישראל"

לניר (23) נחשבת לתקווה הגדולה של ישראל בג'ודו עוד מהגילאים הצעירים. היא זכתה עד כה במדליית זהב באליפות אירופה עד גיל 23 והייתה שותפה למדליות הארד הקבוצתיות באולימפיאדת טוקיו ובאליפות העולם בשנה שעברה. בנוסף, יש לה 10 מדליות בתחרויות גראנד סלאם.

ענבר לניר: ״אני שמחה להקדיש את המדליה שלי לתושבי הדרום שעוברים תקופה לא פשוטה, לחיילי צה״ל ולכל מדינת ישראל. היה לי כל כך חשוב לעשות משהו טוב בימים כל כך מורכבים וקשים, ואני שמחה ומאושרת שהצלחתי. היה יום מדהים והכל התחבר לי בצורה טובה בזמן המדויק והנכון. תודה גדולה לצוות בראשות שני הרשקו, למאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה, למשה פונטי יו״ר האיגוד ולנותני החסות שלי: אלטמן בריאות, ביטוח ישיר, דנאל מוטורס ואייזנברג-אליאש יחסי ציבור וקשרי משקיעים. תודה לכל הסביבה התומכת שלי, למשפחה האהובה ולבן הזוג שלי יונתן״.

ענבר לניר המאמן שני הרשקו עם מדליית הזהב באליפות העולם (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ענבר לניר המאמן שני הרשקו עם מדליית הזהב באליפות העולם (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: "הישג מטורף לג׳ודו הישראלי, לספורט הישראלי ולג׳ודו הישראלי. ענבר היא אלופת העולם השנייה שאני מאמן וזה מרגש מאוד כמו בפעם הראשונה. ענבר עשתה היום יום אדיר של ג׳ודו, והיה לנו חשוב מאוד להביא שמחה למדינה בימים הקשים והמורכבים האלה. ענבר הוכיחה אופי וחוסן מנטלי, יצאה מפיגור, והכל התחבר לה. גאווה אדירה ביום מושלם".

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג), אלוף אירופה לשנת 2020, פתח את יום התחרויות בסיבוב השני בקרב נגד קנטרו אידה היפני, אותו ניצח באיפון. לאחר מכן גבר בווזארי גם על ניאז איליאסוב הרוסי.

ברבע הגמר התמודד נגד זלים קוסטוייב האזרי, אך נפסל בשל נגיעה מסוכנת ונשר לבית הניחומים. שם, בקרב הראשון שלו, ניצח את נורליחאן שרחאן הקזחי בווזארי. בקרב על הארד פלצ'יק היה אמור לפגוש את שאדי אל-נחאס מקנדה, שלא עלה לקרב בעקבות פציעה.

פיטר פלצ'יק (מימן) עם מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו (AP Photo/Hussein Sayed)
פיטר פלצ'יק (מימן) עם מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו (AP Photo/Hussein Sayed)

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג׳ה: ״למרות הגרלה קשה מאוד פיטר הוכיח נחישות נהדרת, פיטר ניצח ספורטאים מעולים וחזקים, מדליסטים אולימפיים ומאליפות העולם. תחרות בהחלט טובה, משמחת ומעודדת. נבחרת הגברים מסיימת אליפות עולם עם מדליית ארד של פיטר ומקוםחמישי של שגיא מוקי, ומגיעות מחמאות לספורטאים ולצוות, אני גאה בהם. מגיעות ברכות גדולות לענבר לניר ולשני הרשקו על ההשיג האדיר של ענבר, יום מדהים״.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "עם ישראל קיבל בשורה מדהימה רגע לפני כניסת השבת – ענבר לניר שלנו זכתה באליפות העולם בג׳ודו. עם ישראל כולו גאה בזכייה שלה, במיוחד בעת הזו היא הביאה לכולנו נחת ואושר גדול. שרק נדע בשורות טובות".

יו״ר איגוד הג׳ודו משה פונטי: ״זה פשוט ענק, יש לנו אלופת עולם פעם נוספת! יום היסטורי עם שתי מדליות באליפות העולם, ואנחנו כל כך שמחים לעשות את זה בימים הקשים האלה שעוברים על המדינה שלנו. ענבר נכנסת לרשימה מצומצמת של ספורטאיות ישראליות וספורטאים ישראלים שזכו באליפות העולם, היא עשתה יום נדיר ומדהים, היתה מרוכזת בכל שנייה ביום הזה ומגיעות לה מחמאות בזכות מה שהיא עשתה כאן היום. הצוות בראשות שני הרשקו, שזו פעם שנייה שהוא מוביל ספורטאית לתואר אלופת העולם, שזה הישג חסר תקדים בפני עצמו, עשה עבודה גדולה והם בנו כאן יום מושלם. פיטר גם הוא התמודד מול הגרלה קשה וקרבות לא פשוטים והצליח לצאת עם מדליה מאליפות העולם, ומגיעות גם לו לאורן ולצוות מחמאות. יום ענק לג׳ודו שלנו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!