דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השלישית של ישראל: מדליית ארד לרז הרשקו באליפות העולם בג'ודו

הרשקו (מעל 78 ק"ג) השיגה ניצחון גדול על שיאן סו הסינית בקרב על המדליה וממשיכה את היכולת הנפלאה, עם פודיום בכל תחרות מאז סיום אולימפיאדת טוקיו | המדליה שלה מצטרפת לזהב של ענבר לניר והארד של פיטר פלצ'יק

רז הרשקו והמאמן שני הרשקו עם מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו והמאמן שני הרשקו עם מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רז הרשקו זכתה הערב (שבת) במדליית הארד באליפות העולם בג'ודו שנערכת בקטאר. הג'ודוקא הבכירה העניקה לנבחרת את המדליה השלישית בתחרות היוקרתית, אחרי הזהב של ענבר לניר והארד של פיטר פלצ'יק, שהושגו אתמול.

הרשקו (24) עמדה על הפודיום בכל תחרות בה השתתפה מאז סיום אולימפיאדת טוקיו, זכתה ב-12 מדליות (מתוכן 5 מזהב) למעט אליפות העולם האחרונה.

את יום הקרבות החלה הרשקו (מעל 78 ק"ג) בסיבוב השני עם ניצחון באיפון על קריסטי-רוס פריסטוריוס בת ה-20 מזימבאבווה, המשיכה עם ניצחון נוסף באיפון על שין סו הסינית, מדליסטית הכסף מגראנד סלאם טיבליסי השנה ב-2023.

רצף הניצחונות של הישראלית נעצר בשלב רבע הגמר, בו נוצחה בריתוק בידי האלופה האולימפית מטוקיו אקירה סונה היפנית. בעקבות ההפסד נשרה לבית הניחומים בו גברה בעונשים על קיירה סיאט הטורקייה, אלופת אירופה ב-2016 וב-2021 ומדליסטית הארד מאליפות העולם ב-2018.

רז הרשקו בקרב על מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו (צילום: AP Photo/Hussein Sayed)                            
רז הרשקו בקרב על מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו (צילום: AP Photo/Hussein Sayed)                            

הקרב על הארד: הרשקו השיגה ניצחון גדול על שיאן סו הסינית, אלופת גראנד סלאם טיביליסי ב-2021 וסיימה את יום התחרות על הפודיום.

״אני שמחה ומאושרת, הייתי מעדיפה שהצבע של המדליה יהיה אחר, אבל אני שמחה לסיים את היום הזה על הפודיום" סיכמה רז הרשקו. "חשוב לי מאוד להקדיש את המדליה לתושבי הדרום ולחיילי צה״ל שלא עוצמים עין בימים האחרונים, זה בשבילכם".

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: ״רז עשתה היום יום גדול, אני גאה בה על הלחימה שלה ועל העקשנות שלה, היא הצליחה להרים את עצמה אחרי ההפסד ברבע הגמר וזה מוכיח מאיזה חומרים היא עשויה. אנחנו מסכמים אליפות עולם היסטורית לנבחרת הנשים ולג׳ודו הישראלי בכלל, זה פשוט אדיר וזה מקבל חשיבות גדולה ביותר עברונו לייצג את מדינת ישראל בימים כאלה. אני רוצה להודות לכל הספורטאיות והצוות שמקיף אותנו כל יום 24/7 ובפרט למאמנים שלצידי עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה״.

יו״ר איגוד הג׳ודו משה פונטי: ״רז ספורטאית מיוחדת וחבורה מיוחדת, שמוכיחה את עצמה בכל תחרות מחדש. אני מאושר בשבילה ובשביל שני. היתה לנו אליפות עולם מדהימה, ובמיוחד בימים האלה זה היה לנו מאוד חשוב להביא קצת חיוך למדינה שלנו ובמיוחד לתושבי הדרום. ענבר, רז ופיטר הביאו כל כך הרבה כבוד לג׳ודו שלנו, וזו פעם שלישית שיש לנו ספורטאי או ספורטאית שזוכים באליפות העולם, זה פשוט בלתי נתפס. מגיע קרדיט גדודל ומחמאות לשני הרשקו לצוות שלו, ולאורן סמדג׳ה ולצוות שלו על אליפות מדהימה. הצוות הזה, הספורטאיות והספורטאים האלה מוכיחים כל פעם מחדש שאין דבר כזה בלתי אפשרי כשמדובר בג׳ודו הישראלי. אני גאה בהם ושמח עבורם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!