דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הח"כ לשעבר אברהם נגוסה: "מתבייש במפלגה שלי, קורא לרה"מ להמשיך לתקצב את העלייה מאתיופיה"

יו"ר ועדת העלייה והקליטה לשעבר וחבר הליכוד זועם על הממשלה בראשה עומדת מפלגתו | לדבריו, 12 אלף יהודים ממתינים במחנות המעבר | "זו לא בעיה של תקציב, זו בעיה של רצון"

חבר הכנסת לשעבר, אברהם נגוסה (במרכז) בהפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים (צילום: יהל פרג')
חבר הכנסת לשעבר, אברהם נגוסה (במרכז) בהפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

״יש פה כוונת זדון להפריד אמהות וילדים, אבות ובנות – רוצים לסגור את העלייה מאתיופיה ולהפריד משפחות לעולם״, אומר ל׳דבר׳ חבר הכנסת לשעבר אברהם נגוסה בהפגנת יוצאי אתיופיה מול משרד ראש הממשלה היום (ראשון) בירושלים.

נגוסה, חבר ליכוד ויו"ר ועדת העלייה והקליטה בעבר מטעם המפלגה, זועם על האפליה בתקציב משרד הקליטה ואומר שהוא מתבייש בעומד בראשה. ״ממשלת ישראל קיבלה החלטה פה אחד, להביא את המשפחות בדרגה ראשונה", אומר נגוסה. "עוד בשנת 2015, החלטה 716, ודווקא הממשלה הקודמת אישרה תקציב של חצי מיליארד שקלים להמשך עליית 'צור ישראל', במסגרתה עלו 3,000 יהודים מאתיופיה. המטוס האחרון עם העולים המתוקצבים בצור ישראל אמור לנחות ב14 ביוני, אחרי זה העלייה מאתיופיה תיסגר, אלא אם הממשלה תחליט אחרת".

״אני מתבייש שהמפלגה שלי, שעומדת היום בראש הקואליציה, לא נותנת להמשך עליית יהודי אתיופיה להתקיים, זו בושה לממשלה. אני קורא לראש הממשלה להתיישר ולקבל החלטה שיהיה תקציב גם לעליה מאתיופיה ולהפסיק להפלות את יהודי אתיופיה".

חבר הכנסת לשעבר אברהם נגוסה (במרכז) ב-2016, לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (צילום: מרים אלסטר\פלאש90)
חבר הכנסת לשעבר אברהם נגוסה (במרכז) ב-2016, לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (צילום: מרים אלסטר\פלאש90)

"זו לא בעיה של תקציב, זו בעיה של רצון", אומר נגוסה. "לא רוצים להעלות אותם והם ממתינים שנים במצב קשה של רעב, מחלות ומלחמה, והממשלה היהודית שוכחת אותם ומתנערת מהאחים שלנו״.

לטענת נגוסה, במחנות הממתינים בגונדר ואדיס אבבה ישנם 12,000 יהודים המחכים לעלייה, והממשלה יכולה לקבל החלטה לאפשר לכולם לעלות. ״זה הרבה פחות מההסכמים הקואליציוניים להעלות את כולם. אבל רק כשמדובר על העלייה מאתיופיה שואלים על כמה זה עולה. מישהו שואל על עליות אחרות כמה עולה להעלות אותם? אני בעד שיבואו, אחים שלנו, אבל גם לעלייה מאתיופיה צריך לדאוג״.

כ-400 מפגינות ומפגינים, רובם מבוגרים, קיימו הפגנה הבוקר מול משרדי הממשלה בירושלים בדרישה לתקצב את המשך עליית יהודי אתיופיה. המוחים מחזיקים את תמונות קרוביהם הממתינים לעלייה, ומצפים שמישהו מחברי הקואליציה יצא לשוחח איתם, אך זה עוד לא קרה.

אנגואלם בזיה בהפגנה בירושלים (צילום: יהל פרג')
אנגואלם בזיה בהפגנה בירושלים (צילום: יהל פרג')
בין המוחים נמצא גם אנוגאלם בזיה, בן 51, המתגורר בגן יבנה ולא ראה את בתו, נכדיו ואחותו, שנשארו בגונדר, כבר 16 שנה. הוא עלה ב-2007. הוא מסביר מה כתב בשלט ״כל היום, אחות שלי והילדים שלי, בוכים. כשיעלו- הדמעות יתייבשו״.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!