דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בשל הוראת בית הדין לעבודה: התחדש המשא ומתן להסכם קיבוצי ברשת קהילה ופנאי חולון

עובדי הרשת הכריזו על שביתה בשבוע שעבר, ובית הדין לעבודה הודיע להנהלה היום (א') שהשביתה תימשך אם לא תסכים להיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי

עיריית חולון (צילום: כלנית קין/ויקימדיה)
עיריית חולון (צילום: כלנית קין/ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רשת קהילה ופנאי חולון חויבה להיכנס למשא ומתן עם ההסתדרות לחידוש ההסכם הקיבוצי, ולכבד את ההסכם הקיבוצי הקיים עד לחתימתו של הסכם קיבוצי חדש, בעקבות דיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. בעקבות החלטת בית הדין, כבר הבוקר נפגשו הצדדים לפתיחה מחודשת של המשא ומתן.

הדיון בבית הדין נקבע בעקבות שביתת העובדים שהוכרזה ברשת. במהלך הדיון, השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ העמידה בפני הנהלת הרשת שתי אפשרויות: הראשונה היא המשך חלות הסכם הקיבוצי הנוכחי עד לחתימת הסכם קיבוצי חדש, במסגרת משא ומתן שייכנסו אליו הצדדים באופן מיידי; והשנייה היא שהשביתה תימשך.

על פי החלטת בית הדין ובהתאם לתשובת הנהלת הרשת, עובדי הרשת יחזרו היום לעבודה ויקבלו את כל התנאים שהם זכאים להם מתוקף ההסכם הקיבוצי האחרון שנחתם ברשת במרץ 2018.

הנהלת הרשת ניסתה להתנער ממנו. כמו כן, קבע בית הדין שהצדדים ייכנסו למשא ומתן על הסכם קיבוצי חדש, וידווחו לבית הדין על תוצאותיו עד תחילת יולי.

השביתה הוכרזה אחרי שהנהלת רשת 'קהילה ופנאי', שמפעילה מסגרות חינוך שונות בחולון (צהרונים, גנים ובתי ספר), הודיעה באופן חד-צדדי שהיא לא מכבדת את ההסכם הקיים. בכך פגעה ההנהלה בתנאי ההעסקה של מאות עובדות ועובדים, שרבים מהם משתכרים ממילא שכר נמוך. חרף הדרישה של ועד העובדים ושל ההסתדרות לקיים משא ומתן הוגן על הסכם קיבוצי חדש, שוב ושוב נתקלו הבקשות בסירוב.

בלית ברירה, ואחרי שההנהלה גרמה למחיקת זכויות העובדים והעובדות – הוכרז סכסוך עבודה. בחודש שעבר התקיימו עיצומים של כמה שעות, שזכו להתעלמות מצד ההנהלה. בעקבות זאת, בשבוע שעבר פתחו עובדי הרשת בשביתה במחאה על פגיעה והרעת תנאי העסקתם.

את ההסתדרות ייצגו בהליך עו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ועו"ד צבי שפר. ועד העובדים מלווה על ידי מרחב חולון-בת ים-אזור בהסתדרות בראשות אבי עפיה.

בתיה כהן, מנכ"לית רשת קהילה ופנאי: "הרשת מברכת על החלטת בית הדין שמחייבת חזרה לשגרת עבודה בכל פעילויות הרשת, במטרה לחזור לתת שירות מקצועי, רציף ומיטבי לילדים, להורים ולמשתתפי פעילויות הפנאי.

"העובדים והעובדות שלנו הם הנכס היקר לנו ביותר, ונעשה הכול כדי למצות את המשא ומתן ולהגיע, בהידברות והסכמה, להסכם עבודה חדש שייטיב עימם. אנחנו זוכים לתמיכת מקבלי ההחלטות והדרג המקצועי בעירייה, שפועלים לצדה של הרשת, כדי להביא לשיפור שכר העובדים ותנאי העסקתם".

הנהלת הרשת הודיעה שהיא חוזרת ומתנצלת על אי-הנוחות שנגרמה להורים ומתחייבת להמשיך לעשות כל הניתן כדי להבטיח את המשך שיפור רמת השירות ורציפותו. באשר להחזר הכספי שזכאים לו ההורים בעקבות השביתה, עד 20 במאי תישלח הודעה אישית להורים בנוגע לגובה ההחזר. הזיכוי יקוזז מהתשלום עבור יוני 2023.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!